Jump to content

Royal Panda Casino

Sign in to follow this  

Hier kun je al je vragen kwijt over het Royal Panda Casino, een van de bekendere en betere online casino's beschikbaar online. 
 

  • Verbeterpunten
  • Nieuwe bonussen en aanbiedingen
  • Slimme tips
  • Klachten
Sign in to follow this  

Announcements

+500


  • Topics

  • Members

  • Posts

    • Ja het is januari. Het moment om op je gewicht te gaan letten. Ik draag nu bijna een jaar een smartwatch met calorie-meting, hartslagmeting en activiteitenmeting. Sinds die tijd besef ik nog beter hoeveel invloed je activiteiten-niveau heeft op je energiegebruik. Op dagen dat ik intensieve roeitrainingen af werk kan mijn caloriegebruik oplopen tot 4000 Kcal per dag. Op wedstrijddagen met roeimarathons heb ik waarden gemeten boven de 7000 Kcal! Op "rustdagen" (dagen dat ik alleen mijn zittende werk maar doe) gebruik ik ongeveer 1850 Kcal per etmaal. Dat is dus nogal een verschil! Dat verschilt heel wat bitterballen, kipkluiven, glazen cola, pizza's en borden patat. Afvallen is een combinatie van calorie-inname en activiteiten-niveau. Die twee moeten gewoon in balans zijn. Het probleem van weinig eten, of je dat nu "vasten" noemt of het beperken van de energetische waarde van elke maaltijd op zich, is dat je je lichaam in een "spaarstand" zet, waardoor je lijf elke calorie maximaal gaat bewaren en zo efficiënt mogelijk gaat gebruiken. Afvallen wordt daardoor steeds moeilijker. Bovendien krijg je het koud van hongeren (immers, te weinig brandstof) en word je flauw. Ook breek je je eigen spieren af. Voor elke drie kilo die je af valt verlies je 1 kilo aan spiermassa. Ik geloof dat afvallen veel "gezonder" verloopt als je in plaats van "hongeren" inzet op verhoging van het energiegebruik. Meer bewegen dus. Gewoon meer doen op een dag. En dat hoeft helemaal niet sporten te zijn, maar kunnen ook dagelijkse activiteiten zijn, zoals fietsen, wandelen en huishoudelijk werk. Maar maak niet de vergissing om te denken dat je van een wandelingetje of werkje in het huishouden honderden calorieën gaat verbruiken. Ook dat valt tegen. Activiteiten met een hartslag boven de 70% van je vermogen zetten echt zoden aan de dijk. (De zogenaamde intensieve training) Dat moet je opbouwen door training. Heb je weinig "sportgeschiedenis dan lukt je dat niet omdat je een hartslag van 70% van je vermogen niet gedurende langere tijd volhoudt. Dat maakt dat het lastig is om af te vallen door te sporten als je weinig ervaring met sport hebt, of gewoon, niet zo'n goede conditie. Er is veel discussie gaande over de effectiviteit en de gezondheidsclaims van het zogenaamde "intermitting fasting" Deskundigen tuimelen hierin over elkaar heen. Zelf merk ik, nu ik ouder word ik gevoeliger word voor aankomen. Mijn strategie is dan ook om het zover niet te laten komen. Regelmatig op de weegschaal, en als er wat bij gekomen is gewoon lekker intensief op de roeimachine of in de roeiboot. Goed voor 750 Kcal per uur. En omdat ik getraind ben houd ik dat makkelijk twee uur vol. En dan is dat kilootje er zo weer af, zonder dat ik daarvoor honger hoef te hebben. Overigens is er nog iets dat je kan helpen om af te vallen; stook je huis niet te warm. Als je in een omgeving bent die een tikkeltje fris is (19 graden) heeft je lichaam veel meer energie nodig om jezelf warm te houden. Van roeien in koud weer val ik heel makkelijk af als ik dat wil. Behalve als ik besluit om na de roeitraining gebakken eieren met spek naar binnen te schuiven. Dan blijf ik keurig op gewicht 😜
    • Iedereen is netjes bezig! Nu de stress op werk voorbij is let ik ook weer stukken beter op mijn voeding. In de ochtend eet ik kwark+havermout, in de middag een salade, rond 15/16 nog kwark+appel en normaal avondeten. Opletten voornamelijk met snacks e.d. Enkel water/thee drinken heb ik dan weer geen probleem mee. Drink ook wel vaak crystal clear maar dat is ook gewoon spa rood met een smaakje.
    • Wat een lelijk (overigens Chinees) ding, het is maar goed dat smaken verschillen   Ik snap niet waarom ze dit moeten crowdfunden, CIGA heeft al meerdere horloges.
×
×
  • Create New...