Spring naar bijdragen

Uitleg gevraagd over verschillende "beurzen/aandelennamen"


Maurice

Aanbevolen berichten

  • 7 maanden later...

Het is voor mij enerzijds als fan van het eerste uur gewoon een stukje emotie. Maar daarnaast ook een experiment om te kijken of mijn visie op Nintendo klopt.

Ik geloof dat Nintendo als merk ontzettend sterk is en het waar kan maken om de enorme berg potentie in de markt te gaan verzilveren. Enerzijds met de stap waarbij ze mobiele platforms eindelijk gaan ondersteunen met giganten zoals Pokemon, Mario, Zelda etc. Anderzijds met de lancering van de nieuwe console die grafisch de langverwachte stap naar FullHD gaat maken.

Op handheld-gebied zijn ze nog steeds heer en meester met de DS-lijn.

En ik geloof dat we zitten in de transitie van de entertainment waarin anime, comics en e-sports groter dan ooit gaan worden.

Onder het motto "domme vragen bestaan niet", op welke manier kan/moet ik rekening houden met die verschillende beurzen, behalve openingstijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OTC staat voor over-the-counter. Meestal niet voor particulier beschikbaar.

Liquiditeit is inderdaad belangrijk voor spread en voor actuele bied/laat prijzen. Maar ook is het belangrijk om bij je broker te kijken waar je überhaupt in kan handelen en wat de kosten voor desbetreffende beurs zijn.

Als koers gelijk is in zowel Duitsland als Japan maar aan- verkoopkosten voor Japanse aandeel bedragen 20,- euro dan kan het soms toch handiger te zijn te kiezen voor Duitse variant. Daarnaast is het vaak zo dat ze in verschillende valuta kunnen noteren en is het dus de vraag in welke valuta je ze wilt hebben.

Zelf even snel gekeken, wil je het volledige aandeeel dan moet je een product kopen met ISIN: JP3756600007

Gr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reactie Binck:

Geachte heer Van den Dungen,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft een vraag over het fonds Nintendo Co Ltd. U geeft aan dat u wenst te weten waarom het fonds is geblokkeerd. Het fonds is geblokkeerd omdat het niet mogelijk is om posities aan te gaan het fonds. Dit heeft er mee te maken dat het fonds niet meer verhandeld wordt op de beurs Frankfurt Xetra. Hij wordt nu op een andere segment verhandeld. Wij kunnen helaas handelen op andere segmenten van de beurs Frankfurt niet aanbieden. Het is daarom niet mogelijk om een order te plaatsen voor het genoemde fonds.

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn.

Dus... En nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even contact gehad met Binck en wat opgezocht en vond onderstaande:

- NINTENDO CO LTD (NTO.F) (JP3756600007) heeft een gemiddeld volume (3m) van 109

- Nintendo Co. Ltd. (NTDOY) is een 'OTC' en heeft een gemiddeld volume (3m) van 98k

Nu zit ik dus met een paar vragen:

1) Waarom heeft NTDOY geen ISIN nummer?

2) Gezien de liquiditeit wil ik toch nooit voor NTO.F gaan?

3) Alle transacties zitten dus in NTDOY als OTC, moet ik dit nu over laten gaan als beginnende belegger of is het slechts een kwestie van even inlezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.