Spring naar bijdragen

Unibet laat weddenschappen vervallen


BramZ

Aanbevolen berichten

Unibet mag niet langer op de Nederlandse markt actief zijn en stopt daarom zijn dienstverlening aan Nederlandse klanten. Ik heb een account bij Unibet en heb daar op dit moment een paar weddenschappen lopen. Die weddenschappen zijn: Ajax wint CL, Ajax haalt de finale en verliest die, Ajax haalt de halve finale en verliest die. Uiteraard kan ik hoogstens een van de drie winnen. Ik heb dus een week of zo geleden bericht gekregen dat ik niet meer kan wedden bij Unibet. Echter deze weddenschappen had ik eerder afgesloten. Ik ging er dus van uit dat die behouden bleven. Dit zijn immers door Unibet geaccepteerde weddenschappen van voor de sluiting. Nu heb ik waarachtig een e-mail gekregen dat maandag 25 oktober ook mijn lopende weddenschappen worden gecanceld. Dat vind ik een onterechte gang van zaken. Om dat duidelijk te maken: ik sloot de weddenschappen weken geleden toen de kansverhouding van bijvoorbeeld Ajax wint CL 1 op 60 was. Door de winstpartijen van Ajax is die kansverhouding nu nog maar iets meer dan 1 op 20. Ook de kansen van de andere twee weddenschappen zijn voor zover mij bekend ongeveer een kleine driemaal groter geworden. Mijns inziens kun je bij zo een verloop van de kansen dan niet zomaar de weddenschappen cancelen en mij niet meer dan mijn oorspronkelijke inzet teruggeven. Als ik de weddenschap opnieuw aanga, bijvoorbeeld bij TOTO.nl dan krijg ik, uitgaande van dezelfde quotes, bij gelijke inzet nog maar een derde van de uitbetaling die ik bij mijn weddenschappen bij Unibet zou hebben gekregen. 

Dus ik heb bij Unibet geprotesteerd en gezegd dat ik niet inzie waarom ze zich niet aan de gesloten weddenschappen kunnen houden, daar komen geen niet langer toegestane transacties meer bij kijken, die zijn al voltooid, en dat ik uiteraard accepteer dat ik geen nieuwe deals meer kan sluiten. Ik heb als alternatief voorgesteld dat men mij mijn inzet teruggeeft naar rato vermeerderd met de toegenomen kans, zodat ik met dat bedrag een weddenschap voor een gelijke uitbetaling als bij Unibet kan sluiten bij een andere site. Leek me een redelijk voorstel. In feite is door de toegenomen kans immers mijn weddenschap zoveel meer waard geworden.

Daar kreeg ik binnen tien minuten een standaardantwoord op van een medewerker Steve dat de Algemene voorwaarden van Unibet haar het recht geeft weddenschappen te cancelen (to void) en dat hij mij nog een prettige dag wenste. Ik heb daarop geantwoord dat volgens Europees consumentenrecht een dergelijk beding met eenzijdige cancelbevoegdheid een oneerlijk beding is (unfair clause) en dat ik dit beding daarom dan ook vernietig, wat ik als consument kan doen. Ik heb Steve verzocht mijn protest door te sturen naar de juridische afdeling van Unibet. Ben zeer benieuwd of ik daar nog antwoord op krijg. Ik ben ook benieuwd of er meer mensen zijn die bij Unibet lange termijn weddenschappen hebben gesloten en daarmee in dezelfde situatie gekomen zijn.

Bram

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed punt.

Ik had ook future bets die gecanceld zijn, onder andere Antony Joshua tegen Fury. 
Voor mij niet nadelig en ik maak er geen punt van.

Jouw issue heeft wel merites, maar wat jou mogelijk zou helpen in jouw issue met Unibet is indien er bepaalde verliezende future bets reeds als verloren worden gesettled,
maar nog niet afgehandelde future bets worden gecanceld volgens de algemene voorwaarden.

Misschien had er iemand een weddenschap 'PSV wint de CL' voor dit seizoen?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-10-2021 om 13:18 zei Rudi:
Goed punt.
Ik had ook future bets die gecanceld zijn, onder andere Antony Joshua tegen Fury. 
Voor mij niet nadelig en ik maak er geen punt van.

Jouw issue heeft wel merites, maar wat jou mogelijk zou helpen in jouw issue met Unibet is indien er bepaalde verliezende future bets reeds als verloren worden gesettled,
maar nog niet afgehandelde future bets worden gecanceld volgens de algemene voorwaarden.
Misschien had er iemand een weddenschap 'PSV wint de CL' voor dit seizoen?
 


Dat psv de CL wint heeft een quote van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het helpt soms toch om te protesteren en daar een beetje juridische taal bij te gebruiken. Unibet is ingegaan op mijn schikkingsvoorstel om mij driemaal mijn inleg terug te geven. Ik had in totaal 80 ingezet en krijg nu 240 terug. Ik had voor de weddenschap Ajax wint CL een cash out kunnen doen van in totaal 27 euro bovenop de inzet, maar dat heb ik bewust niet gedaan, omdat ik daarmee akkoord zou zijn gegaan met die uitbetaling en mijn eigen schikkingsvoorstel onderuit zou hebben gehaald.  (voor de andere weddenschappen was er om een of andere reden geen cash out). Ze hebben er bij gezegd dat het coulance betreft, want dat hun voorwaarden die ze het recht geven om een weddenschap te cancelen (wegens strijd met de wet, want het gaat erom dat ze geen licentie hebben om in Nederland kanspelen aan te bieden) duidelijk zijn. Maar ik concludeer er uit dat ze misschien toch niet helemaal gerust erop waren dat ik verdere actie achterwege zou laten. Maar misschien ben ik te argwanend en vonden ze mijn voorstel gewoon redelijk en was het echt klantvriendelijkheid.

Dear Abraham,

We are reaching out to you regarding your protest against the void pending bets.
This has been handled by the relevant department and we finally have some feedback.
They have informed us to agree with the payout of 3x your total pending stake of €80, meaning you will receive 3x €80.
Last week your bets were void which made it possible for you to withdraw the first €80 to your bank account. 
We have now also added the remaining €160 to your account balance, which is now also available to be withdrawn by you to your bank account.
 
Please do keep n mind that this is a goodwill gesture and we are covered by our Terms and Conditions.
Specifically A.5 from the full betting rules of article 9.7.
 
We trust to have informed you sufficiently.
Have a good day!

Best Regards,

Pearl

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-11-2021 om 19:22 zei BramZ:

Het helpt soms toch om te protesteren en daar een beetje juridische taal bij te gebruiken. Unibet is ingegaan op mijn schikkingsvoorstel om mij driemaal mijn inleg terug te geven. Ik had in totaal 80 ingezet en krijg nu 240 terug. Ik had voor de weddenschap Ajax wint CL een cash out kunnen doen van in totaal 27 euro bovenop de inzet, maar dat heb ik bewust niet gedaan, omdat ik daarmee akkoord zou zijn gegaan met die uitbetaling en mijn eigen schikkingsvoorstel onderuit zou hebben gehaald.  (voor de andere weddenschappen was er om een of andere reden geen cash out). Ze hebben er bij gezegd dat het coulance betreft, want dat hun voorwaarden die ze het recht geven om een weddenschap te cancelen (wegens strijd met de wet, want het gaat erom dat ze geen licentie hebben om in Nederland kanspelen aan te bieden) duidelijk zijn. Maar ik concludeer er uit dat ze misschien toch niet helemaal gerust erop waren dat ik verdere actie achterwege zou laten. Maar misschien ben ik te argwanend en vonden ze mijn voorstel gewoon redelijk en was het echt klantvriendelijkheid.

Dear Abraham,

We are reaching out to you regarding your protest against the void pending bets.
This has been handled by the relevant department and we finally have some feedback.
They have informed us to agree with the payout of 3x your total pending stake of €80, meaning you will receive 3x €80.
Last week your bets were void which made it possible for you to withdraw the first €80 to your bank account. 
We have now also added the remaining €160 to your account balance, which is now also available to be withdrawn by you to your bank account.
 
Please do keep n mind that this is a goodwill gesture and we are covered by our Terms and Conditions.
Specifically A.5 from the full betting rules of article 9.7.
 
We trust to have informed you sufficiently.
Have a good day!

Best Regards,

Pearl

Ik moet zeggen dat ik dit wel erg netjes vind. Ze hadden het ook niet kunnen doen. Maar fijn dat je geholpen bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.