Spring naar bijdragen

SubAqua in Las Vegas (1-12 november 2015)


SubAqua

Aanbevolen berichten

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Top leden in dit Topic

Het is tijd om op te staan. Ik moet me klaar gaan maken om uit lunchen te gaan. Gisteravond ben ik door een bekende local pokerspeler en een bevriende dealster uitgenodigd om mee te gaan lunchen. De dealster wilde me wel oppikken bij het hotel, maar ze heeft na de lunch nog een andere afspraak. We hebben dan ook afgesproken dat ik zelf met mijn huurauto naar het restaurant kom. Gisteravond heb ik een uitgebreide beschrijving gekregen van hoe ik bij het restaurant moet komen. Toch vind ik het zelf prettig om me het ook te kunnen visualiseren, dus ik zoek de route nog even op op mijn laptop. Gelukkig ben in de loop van de jaren al wel redelijk bekend geraakt met de wegen in/om Vegas en kan ik me aardig goed inbeelden waar ik langs moet.

Ik vind het zelf wel prettig om wat meer tijd te nemen om op tijd bij het restaurant te kunnen zijn. Je weet immers nooit wat de verkeersomstandigheden zijn of misschien rijd ik toch nog een keer verkeerd. Ruim op tijd vertrek ik dan ook in mijn huurauto naar het restaurant. We gaan vanmiddag Thais eten bij het restaurant Thai House.

De verkeersomstandigheden zijn goed, het is niet zo heel druk op de weg en ik rijd ook nog in een keer goed. Dus ruim op tijd ben ik al bij het restaurant, de anderen zijn er nog niet. Ik zoek alvast een plekje op en bekijk alvast de menukaart. De anderen komen hier regelmatig, dus zij zullen de menukaart wel kennen.

Redelijk snel na mij komen beide vrienden ook binnen lopen. We bestellen ons eten en kletsen gezellig bij.

Na het eten neem ik afscheid van de bevriende pokerspeler, het is namelijk niet zeker of ik hem weer zal zien voor het einde van mijn vakantie. De dealster zeg ik gedag, ik zie haar zeker vanavond weer in de pokerroom, aangezien zij moet werken.

Op mijn gemak rijd ik weer terug naar Excalibur. Het is nog rustig in de pokerroom, dus neem ik eens een kijkje bij de PaiGow tafel. Er zit niemand te spelen, maar er staat wel een dealer, eindelijk. Ik neem plaats en begin te spelen. De eerste dealer is vrij rustig. Al gauw wordt hij vervangen door een vrouwelijke dealster die een praatje met mij begint. We kletsen rustig, ondertussen slinkt mijn stack rustig wat, af en toe komen er wat chips mijn kant op. Af en toe schuiven er een paar andere spelers aan, maar die mengen zich niet in ons gesprek.

Dan komt er een nieuwe deler 'Eddie'. Hij ziet er vrolijk uit en begint dan ook meteen te grappen en grollen. Ook met de kaarten doet hij wonderen, mijn stack begint wel is waar weer te groeien, ook komen er regelmatig chips mijn kant oprollen vanwege de bonus die ik speel. Op een gegeven moment schuift er een dame bij mij aan de tafel die gezellig mee kletst. Voor we het weten is er weer een uur voorbij en wordt onze goede dealer gewisseld. Inmiddels heb ik mijn stack weer wat uitgebouwd, op dit moment sta ik zelfs in de plus.

De nieuwe dealer brengt ons helaas geen geluk, hij geeft ons niet eens een push, maar laat ons achter elkaar steeds verliezen. Tijd om op te staan dus. Op naar de pokerroom. Op het moment dat ik daar aan kom is er ook net een plekje voor me vrij. Tijdens het pokeren gebeurd er weinig bijzonders. Het is wel een hele gezellige tafel, met een aantal bekenden voor mij. Helaas krijg ik niet veel speelbare handen en zie ik mijn stack langzaam kleiner worden.

Rond middernacht vraagt een vriend van mij of ik zin heb om mee te gaan naar Monte Carlo, daar hebben ze ook 2-6 spread limit en daar zouden nog twee tafels aan het spelen zijn. De promotie die ze daar hebben is High Hand of the Hour, de hoogste hand in dat uur levert75 dollar op. De tafel waar ik nu zit is behoorlijk tight geworden, niet zo goed voor mijn speelstijl, dus ik besluit om mee te gaan naar Monte Carlo.

Mijn vriend pikt me op achter Excalibur. Al snel lopen we de pokerroom van het Monte Carlo binnen. Helaas is daar net een tafel opgebroken. Wij staan met z'n tweetjes op de wachtlijst, maar zijn al snel aan de beurt.

Het is een vrij stille tafel, met een paar agressieve spelers. Helaas loopt deze tafel na een uurtje al leeg. Met zijn vieren overgebleven breken we de tafel op en wij nodigen de overige spelers uit om mee terug te gaan naar het Excalibur, waar nog steeds een tafel gaande is.

De tafel in Excalibur is vol, dus we moeten even wachten. Maar al vrij snel kunnen we toch aanschuiven, op een gegeven moment zien we ook een van de spelers uit Monte Carlo verschijnen. Gedurende de dag was mijn chipstack flink afgenomen. Door een paar mooie potjes kom ik toch weer een heel eind terug. Tegen vijf uur stop ik met spelen, tijd om mijn bed op te zoeken. Ik klets nog wat met de dealers en een aantal spelers, maar dan is er weer een dag voorbij. Morgen de laatste dag om dingen te kunnen ondernemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk kon ik vanochtend bijna niet in slaap komen, het was al gauw een uur of acht toen mijn oogjes eindelijk dichtvielen. Maar daarna heb ik dan ook goed geslapen, het was 15 uur toen ik eindelijk wakker werd, ik kon in eerste instantie mijn ogen niet geloven. Ach alleen maar fijn, dan kom ik alweer een beetje in het Nederlandse ritme.

Ik bel alvast de pokerroom om me op de wachtlijst te laten zetten, dan heb ik een uur om me klaar te maken en me te melden daar. Mocht ik in de tussentijd bovenaan de wachtlijst komen te staan, dan blijf ik daar ook staan. Totdat ik me heb gemeld roepen ze dan de spelers onder mij op.

Ik pak alvast voor het grootste deel mijn koffer en rugzak in, zodat ik dat vanavond of morgenvroeg niet (meer) hoef te doen. Daarna ga ik me douchen en klaar maken voor de dag. Net voor het uur om is sta ik beneden in de pokerroom om me te melden, maar om een of andere reden sta ik niet op de wachtlijst. Voor me staat een andere pokerspeler die plaats mag nemen aan de 2-6 spread tafel. Ik kijk daarna de floor aan, dezelfde als die mijn telefoontje heeft aangenomen, hij kijkt me verbaasd aan want hij weet zeker dat me op de lijst heeft gezet. Maar geen probleem, want er is nog een open plekje aan de tafel, waar ik dus meteen plaats mag nemen.

Ik installeer me aan tafel en vraag meteen aan de floor of hij een coupon voor comps voor de Starbucks voor me maakt, ik ben toe aan mijn koffie van vandaag. Eigenlijk had ik een goede bekende aan tafel verwacht. Hij had gezegd dat hij er op mijn laatste dag wel zou zijn, en normaal zit hij dan om deze tijd (16 uur) wel aan tafel, een beetje een tegenvaller. De vaste medewerken van Starbucks is er vandaag ook niet, maar een van zijn collega's heeft alles ook meegekregen en al snel staat mijn Caramel Machiatio voor me klaar.

Het gaat goed vandaag, ik win een paar mooie potjes. Langzaam aan breidt mijn stack zich verder uit. Blijkbaar zit ik in een rush.

Op een gegeven moment krijg ik pocket 88. Ik limp lekker mee, op de flop krijgen we JT8 rainbow. Lekker, maar wel straight mogelijk. Ik bet uit om te kijken waar ik sta. Ik word geraised en er wordt doorgeraised tot aan de cap. Ok dan, er zit misschien een hogere set of misschien ook nog wel een straight(draw). We zitten met zijn drietjes in de pot en eentje is zo goed als all in. Op de turn valt een 9, dus nu is een straat wel bijna zeker. Er wordt gebet en all in geraised, ik call alles af. Ik heb waarschijnlijk een bordpair nodig of wellicht zelfs mijn vierde 8. In mijn hoofd roep ik om de vierde 8 (dit heeft al eerder 'gewerkt') en boem, daar is ie dan de vierde 8. Lekker op deze grote pot. Ik bet uit en wordt geraised, ik raise nog een keer en krijg nu een call. Vol trots gooi ik mijn kaarten open. 

De man die all in was had inderdaad een straight geflopt, de andere (bizar spelende) man claimt pocket 22 te hebben, maar showed zijn hand niet. Maakt ook niet uit, ik scoop hier een flinke pot op. Daarbij mag ik ook nog aan het wiel draaien omdat ik quads had gemaakt, dat levert nog eens een lekkere 40 dollar op.

Daarna is het een tijdje rustig, maar af en toe pak ik nog een potje op. Inmiddels heb ik van mijn chips een leuke kerstboom gebouwd. Deze breid zich langzaam nog een beetje uit. Op een gegeven moment vind ik AA. Ik limp mee, om het kort te zeggen, er gaan twee man mee, in totaal betaal ik 11 dollar om mijn azen te laten kraken door een straat, die wordt gemaakt op de turn. Ik mag weer aan het wiel draaien, deze keer kom ik terecht op 20+ spin again.

Dus dat is al 20 dollar rijker. Ook de tweede spin landt op 20 dollar, dus in totaal 40 dollar rijker, een mooie uitbreiding voor mijn kerstboom.

Inmiddels is een vriend bij aan de tafel geschoven. We kletsen wat en spelen wat poker. Bijzondere handen komen er niet echt meer voorbij. Op gegeven moment loopt de tafel leeg, we besluiten dan ook om te verhuizen naar Monte Carlo, kijken of we daar nog wat geluk hebben met de High Hand of the Hour.

We moeten even wachten om aan te kunnen schuiven, maar al snel zitten we beiden aan de tafel. Even wennen, nu moet ik met AA spelen om te winnen, niet om ze te laten kraken. Verder hebben ze hier ook 2 blinds ipv 1. Af en toe pak ik een potje op, niks bijzonders. Om 2 uur beginnen ze met de promotie van de high hand. Op onze tafel is dat al snel een full house, maar een paar minuten later wordt op de andere tafel (om deze tijd spelen er maar 2 tafels) een straight flush gemaakt. Deze hand wordt dan ook niet meer verslagen.

In het tweede uur pakt een van de andere spelers op onze tafel de high hand met een mooie full house.

In het volgende uur begint de tafel wat leeg te lopen (nog 6 spelers) en inmiddels zitten er aan de andere tafel maar 3 spelers meer, en je hebt er vier nodig om te kwalificeren voor de high hand. Mijn vriend maakt een mooie full house (negens over tweetjes ) tegen een andere full house (tweetjes over negens). Deze hand blijft ook het hele uur staan, dus hij pakt de 75 dollar op.

Zo spelen we nog een tijd door, inmiddels zijn de meeste spelers weg, we zijn met vieren over (waaronder een van de delers die na zijn werktijd nog even doorspeelt). Mijn vriend pakt nog een keer de high hand of the hour. Als snel pakt de nieuwe bekende de laatste hoge hand, alleen moeten we nu wel blijven spelen tot het 7 uur is zodat de high hand nog blijft gelden, de tafel moet namelijk nog wel spelen om de speler te laten kwalificeren voor zijn hand. Zijn high hand is inmiddels wel beschermt omdat ik inmiddels ben gestopt met spelen, ben door mijn stack heen en heb niet echt zin om nog opnieuw in te kopen. Om 7 uur stappen we dan ook met zijn allen op. Mijn vriend zet me af bij Excalibur en we nemen afscheid.

Ik loop nog even naar de pokerroom voor nog comps voor de Starbucks. Inmiddels heb ik besloten om niet meer te gaan slapen, heeft toch niet veel zin meer en dan kan ik straks in het vliegtuig misschien wel (eindelijk een keer) slapen. Ik haal mijn koffie en ga nog achter de slotmachine zitten. De slotmachine met het draakje geeft meteen zijn bonus en daarna niet veel meer, dus ik verschuif nog even naar de kast met de panda's. Ik heb nog ongeveer 30 dollar, als die op is ga ik naar mijn kamer om te douchen en zo. Maar het kastje werkt daar niet zo gewillig aan mee. Eindelijk zit ik onder de 10 dollar en krijg een mooi aantal freespins. Nadat ik dat weer vergokt heb en tegen de 3 dollar zit krijg ik weer een mooie bonus. In de freespins kom ik weer boven de 40 dollar, daar ben ik mee begonnen met de slots. Het is tijd om naar boven te gaan dus cash ik de 40 dollar maar weer in.

Ik ben blij dat ik gisteren mijn koffer al voor het grootste deel heb ingepakt. Nu hoef ik alleen nog even te douchen, de laatste spullen te pakken en dan ben ik klaar. Normaal heb je niet veel tijd nodig op het vliegveld, maar bij aankomst waarschuwden ze om nu meer tijd te pakken omdat security is verhoogd vanwege de marathon die eind deze week is in Las Vegas.

Om even na tienen sta ik dan ook bepakt en bezakt in de gang, niets vergeten?? Ik kijk nog even om, via de tv heb ik de express checkout gedaan, dus ik hoef niet meer langs de registration. Ik loop naar de lift, voel me een beetje weemoedig. Voelt toch altijd weer vreemd om Las Vegas en iedereen weer achter me te laten. Inmiddels heb ik daar zoveel vrienden en bekenden die ik iedere keer weer achter moet laten....

Maar hup, weer terug naar de kindjes en manlief, hoe zou het daar mee gaan....

Beneden gekomen loop ik langs de pokerroom naar achteren, naar de parkeergarage, als snel zit alles in de auto en ben ik op weg naar het vliegveld om de auto in te leveren. Dit verloopt altijd supersnel. Met de shuttlebus naar het vliegveld zelf. Self incheck, bagage droppen (oeps net te zwaar, maar de medewerken ziet het door de vingers), en op naar security. Daar aangekomen krijg ik te horen dat ik een TSA precheck heb. Hij legt uit dat ik door een eenvoudige check mag, ik hoef niets uit mijn rugtas te halen en mag mijn schoenen ook aanhouden. De rij die daar staat is lekker kort, dus kies ik daarvoor. Al snel sta ik in de vertrekhal, nu nog wachten tot de vlucht vertrekt...... Ik loop nog even langs de pandora shop, zoek al een hele tijd iets leuks voor aan mijn armband dat refereert aan pokeren. Heb nu al wel een zonnetje dat refereert aan Vegas zelf. Er zijn ook wel bedels met het bord van Las Vegas maar zo overduidelijk hoeft het ook weer niet van mij. Ik vind eindelijk een leuke bedel. Na deze aankoop loop ik naar mijn gate, waar ik nog even moet wachten voor het boarden...

In gedachten ga ik terug naar de vervlogen dagen, jeeeee wat is het toch allemaal snel gegaan. Veel leuke dingen gedaan, oude bekenden en vrienden weer gezien, nieuwe bekenden en vrienden gemaakt. Veel gelachen en af en toe een traan. Weer leuke ervaringen op gedaan, en ook zeker weer zin om in maart terug te komen om het allemaal nog eens dunnetjes over te doen met een hele groep OneTimers!!

Wie gaat er gezellig mee om ook een kijkje te nemen bij mij 'thuis' in het Excalibur?? En natuurlijk een hele hoop andere leuke dingen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super leuk om al je verhalen te lezen en je avonturen aan de pokertafel mee te maken.

Er is een kleine kans dat ik samen met mijn broertje volgend jaar ook weer een weekje in Excalibur zit. Maart zal helaas niet lukken in verband met mijn werk. Het wordt dan juni of september.

Dank je voor de complimenten. Wel jammer dat je in maart niet mee kunt @Gertjan_De_Meern.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen

Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.