Spring naar bijdragen

Pritle - Het "nieuwe" online vermogensbeheer


Maurice

Aanbevolen berichten

Ik las vanochtend in de Metro een stukje over Pritle dat claimt het "nieuwe" online vermogensbeheer te zijn, waarbij je al in kan stappen vanaf €10.

De kosten die ze hanteren zijn 0,5% per jaar over het beheerde vermogen en de kosten van de fondsen waar ze gebruik van maken zijn ongeveer 0,20%.

Zoals je meestal ziet bij dergelijke 'nieuwe' en 'frisse' partijen, ziet de website er overzichtelijk en strak uit. Net als de grafieken, overzichten en app die je als klant erbij krijgt. Wel zitten hier en daar nog foutjes en worden Nederlandse en Engelse teksten door elkaar gebruikt, via sommige buttons.

Wie kent deze partij of kan er iets zinnigs over zeggen?

Ik heb hier totaal geen belang in en probeer voornamelijk een discussie te openen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 maanden later...

Ik las de zin het online vermogensbeheer vanaf 10 euro en eigenlijk door die zin had ik al geen zin meer om verder te kijken. Iemand die 10 euro heeft moet niet gaan beleggen, iemand die 100 euro ook niet en iemand die 10.000 euro ook niet.

Kosten van 0.5% voor een beleggingsfonds (fund of funds), wat dit eigenlijk is is niet te duur.

Pritle is overigens het oude Fundix dat niet succesvol meer was nadat de retrocessie vergoeding werd afgeschaft. De directeur van het nieuwe Pritle is overigens een 31 jarige man (jongen) wat ik aan de jonge kant vindt. Maar deze Thomas Bunnik heeft snel carriere gemaakt bij ABN en nam op zijn 30 jaar ontslag om deze nieuwe kans aan te grijpen.

Ik vergelijk deze startup enigszins met Bux, hoewel ze totaal iets anders doen, maar men probeert met een hip initiatief de markt op te gaan. Ik geloof echter niet dat het succesvol zal worden, maar dat is meer een onderbuikgevoel.

Heel ondoorzichtig is ook dat je geen flauw benul hebt welke trackers in je portefeuille van Pritle komen.

Ik ga er binnenkort nog eens dieper induiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.