Spring naar bijdragen

Lightning Blackjack Evolution Gaming


Rudi

Aanbevolen berichten

Holla holla,

sinds kort te spelen op Betcity en Bingoal, en binnenkort ook op de andere aanbieders die live online spellen van Evolution Gaming aanbieden:  Lightning blackjack.

In deze variant kunnen honderden spelers tegelijk en individueel meedoen, maar wel allen in één en dezelfde community spelersbox tegen de dealer.
Dit op dezelfde manier als andere blackjack varianten zoals Power blackjack, Infinite blackjack en Freebet blackjack.

Ik was benieuwd naar hoe Lightning blackjack speelt omdat ik Lightning roulette geen slecht spel vindt en Lightning Baccarat zelfs een erg goed spel.
(inzetten speler/banker voor de actie en ook inzetten op draw voor een kans op super multipliers!)

Bij Lightning blackjack betaal je bovenop je basisinzet een 100% fee voor de lightning feature.
De lightning feature bestaat er uit dat indien je je hand wint, het volgende spel  je een multiplier op je inzet krijgt.

De multiplier op elke hand is minimaal 2x met een maximum van 15x op een 21 en 25x op een blackjack

Je kunt Evolution niet te slim af zijn door na een winnende hand je inzet te verhogen. Dat mag wel, maar dan geldt de multiplier alleen voor de inzet van je vorige handje.

Volgens de helpfile is de RTP maximaal 99,56% RTP . Dat is een RTP die ongeveer klopt voor het normale blackjack spel.

Nou heb ik mijn twijfels er over of dat er geen lagere RTP op de verplichte lightning feature geldt. 
Wegens de verplichte RTP aanduiding van het spel voor diverse landen waaronder Nederland zou dit misschien niet het geval zijn,
maar dit zal binnenkort ongetwijfeld opgehelderd worden. Deze vraag komt zeker bij wizardofodds terecht.
Ik kan de RTP van de lightning feature zelf niet berekenen, de methode is naar ik aanneem de waarschijnlijkheid van de lightning multipliers in kaart te brengen en dan simulaties te draaien.

Ik hou zelf veel meer van blackjack varianten met 7 spelers boxen dan die met 1 community spelers box omdat het altijd wachten is op de langzaamste speler die maximaal gebruik heeft gemaakt van splitsen en kopen. Bovendien wordt dit spel vanuit de studio in Riga gespeeld.
In het uurtje dat ik heb meegespeeld was de dealer voortdurend bezig het spel uit te leggen en/of zich te beklagen over de giftigheid in de chat.

Indien de spelers niet winnen, is dit een spelvariant waarin spelers zich snel beklagen omdat ze dubbel zo hard verliezen als bij normaal blackjack.

Dit zal een aardig spel zijn op de momenten dat de spelers in een win streak zitten, met enkele handen achtereen 20, 21 en blackjack is wordt je basisinzet aangepast met een multiplier van meestal 5x of 6x per handje. 

Voor mij is het tempo te laag, de sfeer aan tafel niet goed, en heb ik mijn twijfels over de gepubliceerde RTP. 

Maar veel plezier voor wie graag eens een nieuwe blackjack variant wil spelen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat is dus mislukt. Net een kwartier gespeeld, 3x had de dealer 21. En ik heb maar 2x achter elkaar gewonnen. Verder allemaal met een verlies hand ertussen. Eindstand €20 armer. De dealers zijn inderdaad de hele tijd aan het uitleggen, maar ja dat is niet anders met een nieuw spel.

Ter verduidelijking van de multiplier die je verdient. Die hoef je niet per se de eerstvolgende ronde te spelen, maar dus wanneer JIJ weer inzet. Je kan dus een hand overslaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist ook even geprobeerd en kan me goed voorstellen dat er strategie aanpassingen nodig zijn om optimaal te spelen. Wellicht dat je met slechte handen iets minder vaak zult moeten passen omdat er een dikke multiplier voor de volgende hand op totalen 19,20,21 zit bijvoorbeeld. Zoals @Rudizegt zal de wizardofodds dit ongetwijfeld gaan bekijken.

bewerkt door DeValsspeler (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De wizardofodds heeft al een pagina ingericht op de WOO website en er  discussie over strategie gaande op zijn forum Wizardofvegas.

https://wizardofodds.com/games/lightning-blackjack/

 

Volgens mij heb ik deze week 10 minuten Letsgiveitsaspin de first-person versie zien spelen en hij dubbelde veel en kocht flink door.
Ik weet dat Kim een slimme speler is en gebruik maakt van charts, maar ik was wel verrast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Rudi:

De wizardofodds heeft al een pagina ingericht op de WOO website en er  discussie over strategie gaande op zijn forum Wizardofvegas.

https://wizardofodds.com/games/lightning-blackjack/

 

Volgens mij heb ik deze week 10 minuten Letsgiveitsaspin de first-person versie zien spelen en hij dubbelde veel en kocht flink door.
Ik weet dat Kim een slimme speler is en gebruik maakt van charts, maar ik was wel verrast.

Ik kan me goed voorstellen dat je flinke aanpassingen in je strategie moet maken, met name door vaker te kopen. Een extra multiplier is enorm veel waard lijkt me. Helemaal als je de post van wizard of odds leest en de normale basisstrategie door de lightning fee een house edge van 17% heeft. Met de fee betaal je eigenlijk dubbel en dat heeft natuurlijk een enorm effect. Als zij jou dubbel of triple of zelfs 25x uitbetalen moet dat ook een flinke waarde hebben.

Extra dubbelen zal denk ik vooral de juiste strategie zijn als er een flinke multiplier geldt voor de huidige hand. Extra kopen juist om in de volgende hand een goede multiplier te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...