Spring naar bijdragen

OneTimers United (crowd betting)


Brunsie

Aanbevolen berichten

Tijdens het schrijven van mijn review over Bingoal kwam ik het begrip Crowd Betting tegen. Helaas biedt Bingoal dit in Nederland nog niet aan, maar het idee er achter is wel leuk. 

Bij Crowd Betting hoef je niet alleen op je eigen kennis, gevoel en inschattingsvermogen te varen bij het plaatsen van bets, maar doen we dat met z'n allen. We komen gezamenlijk tot een voorspelling en plaatsen die vervolgens bij de bookmaker. Ik wil jullie OneTimers vragen om mee te spelen in mijn crowd betting experimentje. Bij deze richt ik dan ook met toestemming van The Great One, Jackpot en The Gallant OneTimers United op. 🙂

Om het principe eens te testen heb ik de wedstrijd Montenegro - Nederland geselecteerd. Als aanvoerder van deze crowd bet heb ik drie weddenschappen geselecteerd waarop we in gaan zetten. Ik heb getwijfeld over een exacte score om de odds te boosten, maar dat is misschien iets voor een tweede of derde crowd bet. Voor nu gaat het mij er om eens te testen of we gezamenlijk tot een betere voorspelling komen dan alleen. 

Dit zijn de weddenschappen. Het principe is simpel: De meeste stemmen op een optie gelden. Dit is de weddenschap die geplaatst wordt. 

Montenegro - Nederland

Wedopties:

Resultaat: 2 (1.28) of dubbele kans X2 (1.03)
+
Under/over: Over 2.5 (1.73) of under 2.5 (2.10)
+
BTTS: Ja (2.33) of Nee (1.73)

De odds die met deze combinatie te maken zijn bijvoorbeeld: NL wint, Over 2.5 en BTTS: Nee tegen 4.00x de inleg.

Hoe doe je mee?
Wanneer je mee wilt spelen, stuur me dan een berichtje via het forum met daarin je telefoonnummer, je drie voorspellingen en je inzet. Je ontvangt dan van mij een betaalverzoek met dat bedrag via Whatsapp. Als ik je inzet heb ontvangen neem ik die mee in de administratie. Winnen we de weddenschap, dan ontvang je je inleg x de definitieve odds van de weddenschap retour. Je kunt mij dan hiervoor een tikkie of betaalverzoek sturen. 

Ik wil je ook vragen om als je meespeelt je drie voorspellingen te delen in de comments zodat we een transparant beeld hebben van de gedane voorspellingen.

Mijn voorspelling is:
2 - Over 2.5 - Nee
Ik speel mee voor € 10,-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei TheGreatOne:

Helder kan je even goed uit leggen wat 2 of X2 betekent en BTTS voor onze lurkers.

Vanzelfsprekend 🙂
Bij voetbal zijn er drie mogelijke uitkomsten van een wedstrijd: de thuisspelende ploeg wint, de wedstrijd eindigt in een gelijkspel of de uitspelende ploeg wint. 
In weddenschap termen heet dit een 1X2 weddenschappe. 1 staat voor zege voor de thuisploeg, X voor een gelijkspel en 2 voor een overwinning van de uitspelende ploeg. 

Je hebt dus in iedere 1X2 weddenschap de facto 33% kans dat je de juiste uitkomst voorspelt.

Je kunt dit percentage verhogen naar 66% door een dubbele kans weddenschap af te sluiten. Hierbij zet je niet in op één van de drie uitkomsten, maar op twee van de drie. Dubbele kansen sluit je af op: winst thuisploeg/gelijkspel (1X), winst thuisploeg/winst uitploeg (12) of gelijkspel/winst uitploeg (X2). 

Omdat je met een dubbele kans meer zekerheid voor een winnende weddenschap koopt, gaan de odds daarvoor omlaag. In het geval van deze wedstrijd staat een overwinning voor Nederland, 2 want de uitspelende ploeg, gequoteerd tegen 1.28 op dit moment. Een dubbele kans X2 (gelijkspel of winst Nederland) levert 1.03 op.  

BTTS betekent Both Teams to Score. Je voorspelt hierbij of beide teams tot scoren gaan komen in deze wedstrijd. 

bewerkt door Brunsie (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit soort wedstrijden speel ik nooit, desalniettemin een leuk initiatief en hoop dat jullie goed kunnen afromen.

Gelet op de animo : loop je niet het risico de maximale inzet te overschrijden?

Heb trouwens geen flauw idee hoe hoog de limieten zijn momenteel, eigenlijk ook niet onderzocht of goed gekeken. Bij good old Pinnacle waren die limieten vooraf zichtbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Budgetvrouw:

2 - O2,5 - Nee
€5

Stuur me even een berichtje via het forum met daarin je telefoonnummer, je drie voorspellingen en je inzet. Je ontvangt dan van mij een betaalverzoek met dat bedrag via Whatsapp. Als ik je inzet heb ontvangen neem ik die mee in de administratie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Pimmio:

2 - Over 2.5 - Nee

Ik speel mee voor € 5

Stuur me even een berichtje via het forum met daarin je telefoonnummer, je drie voorspellingen en je inzet. Je ontvangt dan van mij een betaalverzoek met dat bedrag via Whatsapp. Als ik je inzet heb ontvangen neem ik die mee in de administratie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas, helaas, helaas. 
Onze gezamenlijk voorspelling voorzag niet in het feit dat het Nederlands Elftal dacht dat deze wedstrijd slechts 80 minuten duurde.

We gaan binnenkort nogmaals een experiment met crowd betting doen. Houd het OneTime sportsbetting Forum goed in de gaten. 

Ondanks het verlies een fijne zondag gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NIEUWE RONDES CROWD BETTING

Na de toch wel enigszins teleurstellende afloop van ons eerste crowd betting experiment, is het tijd voor een tweede experiment. Ik heb hiervoor de wedstrijden tussen Besiktas en Ajax in de Champions League en PSV - Sturm Graz uit de Europa League gekozen. 

DE BET:

Voor de wedstrijd Besiktas - Ajax ben ik op zoek naar de correcte uitslag. Je hoeft dus geen keuze te maken tussen A en B, maar je geeft de exacte uitslag door die jij voorspelt. 

Het bepalen van de inzet ga ik als volgt doen: 
Als er één uitslag heel veel (minimaal 50%) voorspelt wordt, dan speel ik die uitslag.
Stel dat we met acht man meespelen en vier daarvan voorspellen 0-2, dan wordt er ingezet op 0-2, ongeacht de andere voorspellingen. 

Zijn we iets minder eensgezind en worden er alle gedane voorspellingen bij elkaar opgeteld en gedeeld door het aantal voorspellingen. 
Stel dat we met vijf man meespelen en daarvan voorspelt iedereen een andere uitslag. Bijvoorbeeld: 0-1, 0-2, 1-1, 1-3 en 1-2.
Dan tel ik alle voorspelde doelpunten voor Besiktas bij elkaar op, in dit voorbeeld 3 en die deel ik door het aantal voorspellingen (5). Daar komt 0,6 uit. Dat is meer dan 50% dus in dat geval zet ik in op één doelpunt voor Besiktas. In dit voorbeeld worden er verder 9 doelpunten voor Ajax voorspelt. Deze deel ik ook door het aantal deelnemers (5). Hier komt 1.8 uit, dus in dit geval speel ik voor twee doelpunten voor Ajax. 

De uitslag waarop ingezet wordt is derhalve 1-2. De quotering daarop is bij BetCity 8.00.

Voor de wedstrijd PSV - Sturm Graz ben ik NIET op zoek naar een correcte uitslag, maar naar een voorspelling op basis van de volgende keuzes:

Resultaat: PSV (odds 1.20) of PSV -1 (odds 1.58)
BTTS: Ja (odds 2.20) of Nee (odds 1.63)
Doelpunten: Over 3.5 (odds 2.43) of Under 3.5 (odds 1.56)

Wanneer we instappen op basis van mijn voorspelling: PSV -1 (1.58), BTTS: Ja (2.20) en Over 3.5 doelpunten (2.43) behalen we een gecombineerde odd van 6.25.

Een laatste keuze die jullie moeten maken is of we beide wedstrijden los van elkaar of gecombineerd spelen. Los van elkaar leveren Ajax (8.00) en PSV (6.25) op deze van deze voorbeelden leuke odds op. Gecombineerd zou dit voorbeeld odds van 50.00. opleveren. 

Wil je meespelen? Leuk!
Stuur een mailtje naar [email protected] met:
- Je correcte uitslag voor Besiktas - Ajax
- Je keuzes voor de bets op PSV - Sturm Graz
- Je keuze om deze wedstrijden gecombineerd of los van elkaar te spelen
- Je inzet
- Je telefoonnummer als je niet mee hebt gespeeld met de eerste crowd bet. 

Ik zie je deelname graag tegemoet. 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.