Spring naar bijdragen

Halmedewerkers


Gastheer Funtastic

Aanbevolen berichten

Na de 6 maanden lockdown van voor de afgelopen zomer, kwamen er spelers naar mij toe met de opmerking dat hun kastje anders was. Men had het over het lichte kleurverschil tussen de gloeilampjes die waren vervangen door ledlampjes... Veel spelers hebben hun vaste kasten en kennen deze dan ook door en door.

Maar niet iedereen weet hoe de automaten werken, met name nieuwe spelers die voor het eerst een casino binnen komen, kunnen door de vele technische en vaak ook omslachtige vernuftigdheden (ontworpen ivbm Nederlandse wetgeving) er soms niet uit komen. Op het moment dat er dan ook nieuwe spelers binnen komen, is het zaak dat je hier als halmedewerker er op voorbereid bent. Ikzelf (wanneer er nieuwe of onbekende spelers binnen komen) vraag voor de zekerheid of men wel eens vaker in een casino is geweest. Soms is men op vakantie en spelen ze simpelweg een keer in een andere hal, dan behoeft men meestal geen speluitleg. Uiteraard komt het ook voor dat de gasten voor het eerst in een casino komen, in dit geval vertel ik met een kleine opsomming de basis van onze hal:

"Wij hebben een ruim spel aanbod met heel veel verschillende automaten, waaronder ook roulette tafels. Vrijwel alle spellen met een touchscreen hebben ook een "Help" knop of menu waar uitleg over dat spel te vinden is. Veel spellen werken min of meer hetzelfde, maar doordat er zo veel verschillende spellen zijn kan het uiteraard voor komen dat je op een bepaald moment vast loopt en er even niet uit komt. Aarzel niet om mij of een van mijn collega's om hulp te vragen! Indien gewenst kan ik ook een kleine rondleiding geven en u daarna eventueel verder helpen?"

Meestal geeft men aan graag even rond te kijken, en als ze inderdaad hulp nodig hebben dit te zullen vragen. Vanaf dit punt wacht ik dan even af tot de gasten een plekje hebben gevonden en de eerste munten hebben ingeworpen. Heel tactisch kom ik dan vragen wat men te drinken lust. Toch is men vaak bang om domme vragen te stellen, terwijl ik zie dat ze moeizaam proberen uit te vogelen hoe het zit met de clubmeter en hogere inzetten. Als ik iets later het drinken kom brengen, vraag ik "of men er een beetje uit komt". Meestal is dit voldoende voor de gasten om eventuele vragen te durven stellen, waarna ik ze opweg help.

Nu heb ik ervaren dat dit in veel hallen niet behoord tot de standaard. Ik verbaas mij er dan ook over dat, wanneer ik nieuw in een hal binnen kom, de medewerkers veelal niet vragen of ik wel eens eerder in een casino ben geweest. Of na binnenkomst te vragen of ik hulp nodig heb.

Nu vroeg ik mij af of dit zou komen doordat ikzelf in een hal werk, en daarom wellicht ook niet onzeker of twijfelend ergens binnen kom, of dat dit simpelweg iets is wat in veel casino's niet gebeurd.

Hierbij dan ook de volgende vragen:

- Hebben jullie het gevoel dat de meeste halmedewerkers wel beschikken over voldoende automaat kennis?

- Heeft dit invloed gehad op je speelbeleving?

- Aan welke eigenschap hechten jullie de meeste waarde? Gastvriendelijkheid, het hebben van spelkennis of waakzaam zijn? (zorgen dat gasten zich gedragen en waar nodig actie ondernemen).

- Welke ervaring(en) heb je mee gemaakt waardoor je dat vindt?

Tijdens het inwerken van nieuwe collega's komt natuurlijk alles aan bod, maar zelfs na 3 jaar leer ik iedere dag nog wel dingen bij. Jullie antwoorden helpen mij om inzicht te creëren naar waar focus en prioriteit voor ontwikkeling op lange termijn moet liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zo ongeveer in 15 verschillende hallen geweest en er is mij nog nooit gevraagd of ik er voor de eerste keer kwam, of ik hulp nodig had, zelfs mijn legitimatie is nog nooit gevraagd (vanaf 18 tot 26 jaar nu). Enige wat vaak gevraagd wordt, is of je iets te drinken wil. Maakt mij verder niet uit, maar snap dat als je ergens voor de eerste keer komt, je graag wat uitleg wil hebben.

- Hebben jullie het gevoel dat de meeste halmedewerkers wel beschikken over voldoende automaat kennis? Nee, veel nieuwe medewerkers die nog niet goed zijn ingewerkt, weten vaak niet alles.

- Heeft dit invloed gehad op je speelbeleving? Voor mij persoonlijk niet, alleen bij errors/uitbetalingen kan het wat langer duren.

- Aan welke eigenschap hechten jullie de meeste waarde? Gastvriendelijkheid, het hebben van spelkennis of waakzaam zijn? (zorgen dat gasten zich gedragen en waar nodig actie ondernemen). Gastvriendelijkheid sowieso!

- Welke ervaring(en) heb je mee gemaakt waardoor je dat vindt? Onvriendelijk personeel. Lang wachten voor de ingang, lang wachten op handpays, geen begroeting, geen drinken aangeboden gekregen, dat soort dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Hebben jullie het gevoel dat de meeste halmedewerkers wel beschikken over voldoende automaat kennis?  Dit is in bijna de meeste gevallen niet goed (vraag, hoe werkt die clubmeter en wat is dat en waarom)?

- Heeft dit invloed gehad op je speelbeleving? Nee, niet echt 🙂

- Aan welke eigenschap hechten jullie de meeste waarde? Gastvriendelijkheid, het hebben van spelkennis of waakzaam zijn? (zorgen dat gasten zich gedragen en waar nodig actie ondernemen). Gastvriendelijkheid (by far)

- Welke ervaring(en) heb je mee gemaakt waardoor je dat vindt? Waar het regelmatig mis gaat, geen aandacht bij binnenkomst, slechte sfeer (mede door andere gasten), geen uitleg. Zo van hallo bent u hier wel eens vaker geweest? Bij Corso vragen ze dit altijd proactief als ze je niet kennen en geven ze zelfs een rondleiding als je wilt. En een drankje en hapje (instantly)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je moet het geluk hebben een medewerker te treffen die er al even werkt en ook nog eens lekker gemotiveerd is. Bij Jack's wordt er juist op gehamerd dat het ontvangst goed moet zijn voor de gastbeleving. Dus vragen "bent u vaker in het casino's geweest" of "wilt u een rondleiding" of "wilt u speluitleg" zijn eigenlijk standaard vragen die gesteld moeten worden. Meestal zie je wel aan de gasten of ze nieuw zijn en wat uitleg kunnen gebruiken. Bij Corso in Rotterdam doen ze dit inderdaad erg goed! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...