Jump to content

Sportsbetting eindejaarsquiz

Brunsie
 Share

Recommended Posts

December is traditioneel de maand van het terugkijken op het afgelopen jaar. Dat gaan we op het OneTime sportsbetting Forum natuurlijk ook doen. We gaan echter niet zo maar terug kijken, maar we gaan terugkijken in de vorm van een quiz. Een quiz die kriskras door het afgelopen sportjaar gaat en van tijd tot tijd een echte betting vraag kent en op andere dagen sport en betting combineert. 

Vanaf vandaag (zaterdag 4 december) zal er elke dag tot en met 31 december rond 12.30u een vraag gesteld worden. Dat zal voor de meeste werkenden ongeveer lunchtijd zijn. Op woensdagen zullen de vragen iets eerder gepubliceerd worden omdat ik om 12.30u op het schoolplein moet staan. Sommige vragen zul je direct weten, andere antwoorden zul je even op moeten zoeken en voor weer andere vragen moet de rekenmachine er even bij gepakt worden. De antwoorden geef je NIET op het forum want dan kunnen anderen profiteren van jouw antwoord. 

Ieder goed antwoord is één punt waard. Om kennis toch extra te belonen worden er 3 bonuspunten toegekend voor snelheid. De eerste die mij mailt op hans@onetime.nl met het goede antwoord krijgt 3 punten in plaats van 1. De tweede met het goede antwoord krijgt 2 punten. 

Tijdens de sportsbettingquiz die we afgelopen augustus deden via Twitch viel me op dat het met de sportkennis wel snor zit. Ik ben benieuwd hoe er deze keer gescoord gaat worden. 

BELANGRIJK!!

- Je hoeft niet elke dag mee te spelen. Je mag instappen wanneer je wilt, stoppen wanneer je wilt en dagen overslaan. Alle goede antwoorden die ik van je ontvang neem ik mee in de ranglijst. 

- Een eenmaal ingestuurd antwoord wordt niet meer gecorrigeerd. Wederom om kennis extra te belonen, telt echt alleen je eerste gegeven antwoord. 

- Antwoorden gegeven nadat de vraag van de volgende dag is gepubliceerd tellen niet meer mee. Je hebt dus plusminus 24 uur om een antwoord aan te leveren. 

- Je ontvangt altijd een reactie van me of je antwoord goed of fout is en of je tot de twee snelsten behoord.

- De winnaar van de quiz wordt op zaterdag 1 januari digitaal gehuldigd. Ook de winnaars van het zilver en het brons kunnen een prijs tegemoet zien. 

- Naast prijzen voor het erepodium zal er door middel van loting onder alle deelnemers van de quiz een speciale prijs uitgedeeld worden. Het is dus altijd slim om ten minste één goed antwoord te geven want dan loot je automatisch mee. 

Vandaag (zaterdag 4 december) zal ik rond 12.30u de eerste vraag stellen. 🙂

Succes en veel plezier allemaal!

Edited by Brunsie
  • Like 8

Klokslag 12.30u.
Tijd voor de allereerste vraag van deze sportsbetting eindejaarsquiz.

Zaterdag 4 december, vraag 1:
Niet iedere Formule 1 Grand Prix is dit seizoen gewonnen door Max Verstappen of Lewis Hamilton. De Grand Prix van Hongarije werd verrassend gewonnen door een coureur die nog nooit eerder op een Formule 1-podium gestaan. Wat waren de odds voor deze coureur om de Grand Prix in Boedapest te winnen volgens de officiële website van de Formule 1?

Reminder: Geef het antwoord hier niet op het forum, maar stuur het per mail naar hans@onetime.nl.

• Like 4

25 minuten geleden zei Brunsie:

Klokslag 12.30u.
Tijd voor de allereerste vraag van deze sportsbetting" rel="external">sportsbetting eindejaarsquiz.

Zaterdag 4 december, vraag 1:
Niet iedere Formule 1 Grand Prix is dit seizoen gewonnen door Max Verstappen of Lewis Hamilton. De Grand Prix van Hongarije werd verrassend gewonnen door een coureur die nog nooit eerder op een Formule 1-podium gestaan. Wat waren de odds voor deze coureur om de Grand Prix in Boedapest te winnen volgens de officiële website van de Formule 1?

Reminder: Geef het antwoord hier niet op het forum, maar stuur het per mail naar hans@onetime.nl.

Als je gokt en niet goed, krijg je dan 0 punten?

Gisteren zijn er flink wat antwoorden mailbox binnengestroomd. Dank voor de deelname. 
De top-3 ziet er op dit moment als volgt uit:
1. @rhellevo3 punten

2. @Dopey 2 punten

3. @Arthur@TV78en Leo 1 punt

Vandaag gaan we verder met vraag 2.

Zondag 5 december, vraag 2:

Vanuit Nederlands oogpunt kan er natuurlijk maar één dame uitgeroepen worden tot Koningin van de Olympische Spelen: Sifan Hassan.
Zij won tijdens het Olympische atletiek toernooi 2x goud en 1x brons. Hoeveel meter heeft zij tijdens het Olympisch toernooi gelopen om tot die medailleoogst te komen?

Ik zie de antwoorden graag weer in mijn mailbox. 🙂

• Haha 1

Op 4-12-2021 om 08:22 zei Brunsie:

December is traditioneel de maand van het terugkijken op het afgelopen jaar. Dat gaan we op het OneTime sportsbetting">sportsbetting Forum natuurlijk ook doen. We gaan echter niet zo maar terug kijken, maar we gaan terugkijken in de vorm van een quiz. Een quiz die kriskras door het afgelopen sportjaar gaat en van tijd tot tijd een echte betting vraag kent en op andere dagen sport en betting combineert. 

Vanaf vandaag (zaterdag 4 december) zal er elke dag tot en met 31 december rond 12.30u een vraag gesteld worden. Dat zal voor de meeste werkenden ongeveer lunchtijd zijn. Op woensdagen zullen de vragen iets eerder gepubliceerd worden omdat ik om 12.30u op het schoolplein moet staan. Sommige vragen zul je direct weten, andere antwoorden zul je even op moeten zoeken en voor weer andere vragen moet de rekenmachine er even bij gepakt worden. De antwoorden geef je NIET op het forum want dan kunnen anderen profiteren van jouw antwoord. 

Ieder goed antwoord is één punt waard. Om kennis toch extra te belonen worden er 3 bonuspunten toegekend voor snelheid. De eerste die mij mailt op hans@onetime.nl met het goede antwoord krijgt 3 punten in plaats van 1. De tweede met het goede antwoord krijgt 2 punten. 

Tijdens de sportsbettingquiz die we afgelopen augustus deden via Twitch viel me op dat het met de sportkennis wel snor zit. Ik ben benieuwd hoe er deze keer gescoord gaat worden. 

BELANGRIJK!!

- Je hoeft niet elke dag mee te spelen. Je mag instappen wanneer je wilt, stoppen wanneer je wilt en dagen overslaan. Alle goede antwoorden die ik van je ontvang neem ik mee in de ranglijst. 

- Een eenmaal ingestuurd antwoord wordt niet meer gecorrigeerd. Wederom om kennis extra te belonen, telt echt alleen je eerste gegeven antwoord. 

- Antwoorden gegeven nadat de vraag van de volgende dag is gepubliceerd tellen niet meer mee. Je hebt dus plusminus 24 uur om een antwoord aan te leveren. 

- Je ontvangt altijd een reactie van me of je antwoord goed of fout is en of je tot de twee snelsten behoord.

- De winnaar van de quiz wordt op zaterdag 1 januari digitaal gehuldigd. Ook de winnaars van het zilver en het brons kunnen een prijs tegemoet zien. 

- Naast prijzen voor het erepodium zal er door middel van loting onder alle deelnemers van de quiz een speciale prijs uitgedeeld worden. Het is dus altijd slim om ten minste één goed antwoord te geven want dan loot je automatisch mee. 

Vandaag (zaterdag 4 december) zal ik rond 12.30u de eerste vraag stellen. 🙂

Succes en veel plezier allemaal!

Hans, ik heb gisteren wel een antwoord ingestuurd, maar geen reactie van je gekregen? Op mijn ingezonden antwoord van vandaag heb ik wel een reactie gekregen 😁 Ben wel benieuwd wat het juiste antwoord op de vraag van gisteren was....

Edited by Seabert
Aanvulling
  • Like 1

13 minuten geleden zei Seabert:

Hans, ik heb gisteren wel een antwoord ingestuurd, maar geen reactie van je gekregen? Op mijn ingezonden antwoord van vandaag heb ik wel een reactie gekregen 😁 Ben wel benieuwd wat het juiste antwoord op de vraag van gisteren was....

odds 601

Edited by Dopey
  • Like 3

De tweede vraag bleek een pittige. 
Het correcte antwoord werd gegeven door @Seabert: 24.500 meter. Op de 1.500 meter moest Sifan Hassan zich via een serie en een halve finale plaatsen voor de finale. In totaal liep ze op de Olympische Spelen dus 4.500 meter op de 1.500 meter. Voor de 5.000 meter stond voor de finale nog een halve finale op het programma. Ze liep dus 10.000 meter op de 5.000 meter. Tot slot werd er enkel een finale op de 10.000 meter gelopen. Totaal dus 4.500 meter + 10.000 meter + 10.000 meter = 24.500 meter.

De nieuwe tussenstand:

1. @Seabert4 punten

2. @rhellevo 3 punten

3. @Dopey2 punten

Dan gaan we nu verder naar de vraag van vandaag.

Maandag 6 december, vraag 3

Welke in 2021 overleden oud-profvoetballer speelde in zijn carrière achtereenvolgens voor HVV Helmond, PSV, MVV en Overpelt Fabriek en kwam voor deze clubs tot 365 doelpunten in 616 officiële wedstrijden?

Ik zie de antwoorden graag weer verschijnen via de mail. 

• Like 2

Goedemiddag!
De derde vraag bleek wat beter te doen. Het antwoord was inderdaad 'Skiete' Willy van der Kuylen. 
Het zorgde voor een kleine verandering in de top van het klassement.

De nieuwe tussenstand:

1. @Seabert6 punten

2. @Dopey5 punten

3. @rhellevo4 punten

Dan gaan we nu verder naar de vraag van vandaag:

Dinsdag 7 december, vraag 4

Welke actieve profvoetballer kreeg in 2021 een boete van € 50.000,- van de UEFA voor het hebben van een aandeel in een gokbedrijf?

Succes!

1 uur geleden zei rhellevo:

Hou je klep dicht 

Het forum is vrij om te posten @rhellevo en ik snap dat niet iedereen het daar altijd mee eens is.
En ja soms mogen berichtjes wat meer inhouden hebben. Echter willen we er ook geen strafkamp van maken en kleuterjuf moeten spelen 🙂

Negeren en er gewoon overheen lezen is het beste 😁

• Thanks 1

Goedemiddag,

Zoals aangekondigd komt de vraag op woensdagen iets eerder. 
Het antwoord op de vraag van gisteren was Zlatan Ibrahimovic. 

De nieuwe (volledige) tussenstand is als volgt:

1. @Dopey/ @Seabert 8 punten
3. @rhellevo5 punten
4. @TV78/ @Arthur 3 punten
6. @DonLeo/ @driekwart2 punten
8. @TheGreatOne1 punt

Je kunt nog altijd meespelen. Naast prijzen voor de nummers 1, 2 en 3 verloten we ook een speciale prijs onder alle deelnemers. Als je mee wilt loten hoef je slechts één vraag mee te spelen. Meer vragen spelen is overigens leuker 🙂

Dan de vraag van vandaag:

Woensdag 8 december, vraag 5

We hebben een prachtig wielerseizoen achter de rug waarin drie renners de absolute hoofdrolspelers waren.
Hieronder staan drie overwinningen. Welke hoofdrolspeler uit het afgelopen wielerseizoen hoort bij welke overwinning?

A. Amstel Gold Race
B. Strade Bianche 
C. Waalse Pijl

Ik zie de antwoorden weer graag tegemoet via hans@onetime.nl, voor de mensen die vandaag voor het eerst meespelen 🙂

• Like 4

Goedemiddag,

Er zijn veel goede antwoorden binnengekomen gisteren. De Amstel Gold Race werd inderdaad gewonnen door Wout van Aert, Mathieu van der Poel zegevierde in de Strade Bianche en Julian Alaphilippe won de Waalse Pijl. Alle drie deze renners wonnen overigens ook één of meerdere etappes in de afgelopen Tour de France. 

Het levert de volgende tussenstand op:

1. @Seabert11 punten
2. @Dopey10 punten
3. @rhellevo5 punten

De vraag van vandaag is de volgende:

Donderdag 9 december, vraag 6
Het is een drukke Europa League en Conference League avond vanavond. Ik besluit een Yankee en een Canadian te spelen op de diverse wedstrijden met een inzet van € 1,50 per weddenschap. Hoeveel geld zet ik in het totaal in op mijn weddenschappen?

Ik zie de antwoorden graag weer verschijnen op hans@onetime.nl

• Like 2

11 minuten geleden zei Dopey:

@Seabert, morgen ff lunchen, zeg rond een uurtje of 12:30 bij mij? 

Goed plan! Wordt dan ietsje later. Moet werken tot 12.35 uur en wellicht nog een paar minuten overwerk.😉 Ik zorg voor 20 quizvragen in de categorie sport voor jou en jij voor 20 quizvragen in de categorie sport voor mij👍

• Haha 1