Spring naar bijdragen

Brunsie's Sports Bar


Brunsie

Aanbevolen berichten

@Wolfie veel plezier, ik hoop dat je je Vegas Knights wedstrijd kunt bezoeken!

Er zijn geen enforcers meer zoals vroeger, vechten wordt een beetje ontmoedigd wegens vertraging van het spel en berichten dat vaak hersenschuddingen krijgen ongezond is. (zie verhaal Boogaard)  Daar staat wel tegenover dat fysieke spelers er voor zorgen dat de sterspelers niet te hard aangepakt worden.

Een mooie documentaire over de rol en het verdwijnen van de enforcers is Ice Guardians (imdb) heeft op Netflix gestaan maar nu eventjes alleen op Youtube.
( https://www.youtube.com/watch?v=qwe6LgsPn-A&list=PLgyrAaXtMeHp_Okcq7ypov8su2vyHx_7S )

Ook een mooie docu over een heel fysiek hockeyteam staat nog wel op Netflix:
Untold: Crime and Penalties  is het verhaal van de Danbury Thrashers, een door de zoon van een mafioso afvalverwerker gemanaged team. Absolute aanrader.

Voor fans staat op Prime Video All or Nothing:  "Toronto Maple Lafs" en we weten allemaal hoe dat afloopt in de eerste ronde van de playoffs :D  

@Brunsie en allen: de rivaliteit tussen NY Rangers en Washington Capitals is legendarisch.
Vorig seizoen hadden de Rangers niet veel fysieke spelers.

In de wedstrijd van 3 mei 2021 sloeg de vlam in de pan na een suckerpunch van Tom Wilson (Capitals) tegen Buchnevich en daarna nog wat gooi- en smijtwerk tegen Artami Panarin, dat krijg je ervan als je lang haar hebt.
Wilson kreeg hiervoor in de wedstrijd een dubbele minor straf (4 minuten strafbank) en 10 minuten niet op het ijs wegens misconduct.
Later kreeg hij $5K boete maar dat had ook twintig wedstrijden schorsing kunnen zijn.
De NY Rangers kregen een boete van €250K voor een reactie op de straf tegen Wilson.

In de wedstrijd van 5 mei mochten de twee teams alweer tegen elkaar spelen, en dat begon zo:
https://www.youtube.com/watch?v=FJ364V_vWN4
Als je de kans hebt om op strafminuten in te zetten...

De Rangers hebben dit seizoen een nieuwe coach en enkele no-nonsens spelers als versterking gehaald, waaronder Ryan Reaves van de Vegas Knights.

De Capitals (voor de fans: https://russianmachineneverbreaks.com/ ) Rangers en Hurricanes staan dit seizoen 1,2 en 3 in de Metropolitan Division. 

bewerkt door Rudi (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Rudi:

@Wolfie veel plezier, ik hoop dat je je Vegas Knights wedstrijd kunt bezoeken!

Er zijn geen enforcers meer zoals vroeger, vechten wordt een beetje ontmoedigd wegens vertraging van het spel en berichten dat vaak hersenschuddingen krijgen ongezond is. (zie verhaal Boogaard)  Daar staat wel tegenover dat fysieke spelers er voor zorgen dat de sterspelers niet te hard aangepakt worden.

Een mooie documentaire over de rol en het verdwijnen van de enforcers is Ice Guardians (imdb) heeft op Netflix gestaan maar nu eventjes alleen op Youtube.
( https://www.youtube.com/watch?v=qwe6LgsPn-A&list=PLgyrAaXtMeHp_Okcq7ypov8su2vyHx_7S )

Ook een mooie docu over een heel fysiek hockeyteam staat nog wel op Netflix:
Untold: Crime and Penalties  is het verhaal van de Danbury Thrashers, een door de zoon van een mafioso afvalverwerker gemanaged team. Absolute aanrader.

Voor fans staat op Prime Video All or Nothing:  "Toronto Maple Lafs" en we weten allemaal hoe dat afloopt in de eerste ronde van de playoffs :D  

@Brunsie en allen: de rivaliteit tussen NY Rangers en Washington Capitals is legendarisch.
Vorig seizoen hadden de Rangers niet veel fysieke spelers.

In de wedstrijd van 3 mei 2021 sloeg de vlam in de pan na een suckerpunch van Tom Wilson (Capitals) tegen Buchnevich en daarna nog wat gooi- en smijtwerk tegen Artami Panarin, dat krijg je ervan als je lang haar hebt.
Wilson kreeg hiervoor in de wedstrijd een dubbele minor straf (4 minuten strafbank) en 10 minuten niet op het ijs wegens misconduct.
Later kreeg hij $5K boete maar dat had ook twintig wedstrijden schorsing kunnen zijn.
De NY Rangers kregen een boete van €250K voor een reactie op de straf tegen Wilson.

In de wedstrijd van 5 mei mochten de twee teams alweer tegen elkaar spelen, en dat begon zo:
https://www.youtube.com/watch?v=FJ364V_vWN4
Als je de kans hebt om op strafminuten in te zetten...

De Rangers hebben dit seizoen een nieuwe coach en enkele no-nonsens spelers als versterking gehaald, waaronder Ryan Reaves van de Vegas Knights.

De Capitals (voor de fans: https://russianmachineneverbreaks.com/ ) Rangers en Hurricanes staan dit seizoen 1,2 en 3 in de Metropolitan Division. 

Prachtige info Rudy.

Bij deze het advies aan Mika Zibanejad om eerst naar de kapper te gaan 😊

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Wolfie:

Schitterend verhaal! Er is ook een gave film over dit fenomeen: Goon. met "Stifler" in de hoofdrol.

In maart zit ik hopelijk voor het eerst bij een echte ijshockeywedstrijd, bij de Las Vegas Knights.

Ben benieuwd of er dan ook enforcers worden ingezet. 

Veel plezier bij de Golden Knights!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de periode dat ik bij FC Eindhoven werkte, liep er dagelijks een vrijwilliger door het stadion. Deze man heette Ad en was zo'n beetje de klusjesman van de club. Als er in het stadion een stoeltje los zat of een kabeltje getrokken moest worden, dan nam Ad dit klusje op zich. Ad kwam uit de Kempen en zat vol met verhalen over vruuger. Een van zijn verhalen is me altijd bijgebleven. In een vorig leven was Ad scout geweest. Hij struinde op doordeweekse avonden Vlaamse en soms zelfs Waalse voetbalvelden af op zoek naar talent voor FC Eindhoven. Ergens eind jaren '90 stuitte hij op twee Belgische tieners. Goede voetballers, oordeelde Ad. Hij regelde een proeftraining bij FC Eindhoven en de twee Belgische spelertjes mochten aan de trainers en het hoofd van de jeugdopleiding laten zien wat ze in hun mars hadden. De ene was een stevige, lange jongen die goed aan de bal was. De andere, iets jongere speler, was een dribbelaar. Na een training van een uurtje hadden de trainers genoeg gezien: niet goed genoeg. De jongens keerden terug naar België en gingen uiteindelijk in de jeugdopleiding van Standard Luik aan de slag. 

Op een goede ochtend liet Ad me een foto zien van zichzelf met deze twee jonge Belgische jongens die hij meer talent toe dichte dan de jeugdtrainers van FC Eindhoven. De ene speler speelde voor Standard Luik, Everton en Manchester City alvorens hij zijn carriere ging afbouwen in China. De ander ging van Standard Luik naar Benfica en tekende vervolgens een contract bij Zenit Sint Petersburg en speelt nu bij Borussia Dortmund. Samen speelden ze bijna 200 interlands voor België. 

Ik zal die foto nooit vergeten. Die foto van Ad met naast zich een jonge Marouane Fellaini en een nog jongere Axel Witsel. Afgetest door FC Eindhoven.....

bewerkt door Brunsie (bekijk bewerkingshistorie)
  • Like 3
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Brunsie:

In de periode dat ik bij FC Eindhoven werkte, liep er dagelijks een vrijwilliger door het stadion. Deze man heette Ad en was zo'n beetje de klusjesman van de club. Als er in het stadion een stoeltje los zat of een kabeltje getrokken moest worden, dan nam Ad dit klusje op zich. Ad kwam uit de Kempen en zat vol met verhalen over vruuger. Een van zijn verhalen is me altijd bijgebleven. In een vorig leven was Ad scout geweest. Hij struinde op doordeweekse avonden Vlaamse en soms zelfs Waalse voetbalvelden af op zoek naar talent voor FC Eindhoven. Ergens eind jaren '90 stuitte hij op twee Belgische tieners. Goede voetballers, oordeelde Ad. Hij regelde een proeftraining bij FC Eindhoven en de twee Belgische spelertjes mochten aan de trainers en het hoofd van de jeugdopleiding laten zien wat ze in hun mars hadden. De ene was een stevige, lange jongen die goed aan de bal was. De andere, iets jongere speler, was een dribbelaar. Na een training van een uurtje hadden de trainers genoeg gezien: niet goed genoeg. De jongens keerden terug naar België en gingen uiteindelijk in de jeugdopleiding van Standard Luik aan de slag. 

Op een goede ochtend liet Ad me een foto zien van zichzelf met deze twee jonge Belgische jongens die hij meer talent toe dichte dan de jeugdtrainers van FC Eindhoven. De ene speler speelde voor Standard Luik, Everton en Manchester City alvorens hij zijn carriere ging afbouwen in China. De ander ging van Standard Luik naar Benfica en tekende vervolgens een contract bij Zenit Sint Petersburg en speelt nu bij Borussia Dortmund. Samen speelden ze bijna 200 interlands voor België. 

Ik zal die foto nooit vergeten. Die foto van Ad met naast zich een jonge Marouane Fellaini en een nog jongere Axel Witsel. Afgetest door FC Eindhoven.....

 Au au au. Waarschijnlijk heeft elke club dit soort verhalen met talenten de ze hebben laten schieten. Maar het blijft wel pijnlijk 😂
Schieten de tranen toch in je ogen als je Fellaini voor respectievelijk 18,5 mil, 32 mil en 12 mil transfers ziet maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voetbalquizje:
Fenerbahce - Adana Demirspor is vandaag de Match of the Day. 
Bij de bezoekers staat een opvallende speler onder contract. 
De hoeveelste profclub is Adana Demirspor voor deze Italiaanse spits?
De eerste met het goede antwoord hieronder in de comments wint een persoonlijke felicitatie van @TheGreatOne😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Seabert:

Dan moeten het er 10 zijn? Ik tel de jeugd van Lumezzane en de terugkeer bij AC Milan (huur) niet mee ..

Ik tel AC Lumezzane wel mee omdat hij namens die club wedstrijden in de Serie C (betaald voetbal) gespeeld heeft.
10 is inderdaad het juiste antwoord.
Kom er maar in, @TheGreatOne:-) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Rudi:

Wiki:
image.png.dbb98cbba293e46d2fad689b5825bf95.png

Veel leuker dan zijn clubhistorie vind ik alle verhalen rondom die man, hoogst vermakelijk!

 

Ja, het is een bijzonder figuur. 
In de basis gewoon iemand die het leuk vindt om te voetballen, maar zijn entourage heeft zijn hoofd op momenten behoorlijk op hol gekregen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig jaar stond bij Superbowl LV de over/under op de lengte van het zingen van het volkslied op 2 minuten precies.

Ik heb vol vetrouwen ingezet op het voor mij geldende maximum van $100 in op de over.
Ik deed dat vlak nadat ik volgend filmpje had gezien, maar nog vóór de bookies deze propbets uit de luch haalden:

https://www.youtube.com/watch?v=bi_JZLHOGXs

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bookmakers bieden ook altijd propbets aan op onwaarschijnlijke gebeurtenissen, die voor de bettors een aardig verhaaltje en een leuke payout kunnen opleveren.
Met super slechte odds aan de leuke kant van de weddenschap natuurlijk.

Een voorbeeld van een dergelijke weddenschap is 'komt er een streaker het veld op ja/nee'?

Vorig jaar gebeurde het.

De grotere winnende weddenschappen zijn wel onderzocht en enkele weddenschappen met voorkennis zijn niet uitbetaald,
maar de claim dat de streaker zelf $50K op zijn optreden had ingezet, is 'broodje aap'.
https://www.snopes.com/fact-check/super-bowl-streaker-bet/

 

image.thumb.png.183164583abd43aba74d81afa99592ad.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De leden van de OneTime sportsbetting Whatsapp groep weten al dat ik me de laatste dagen verdiept heb in de Poisson verdeling. Voor de liefhebbers: https://www.onetime.nl/wedden-op-sport/poisson-verdeling-sportsbetting.

Ik heb mezelf gestort op het Italiaanse voetbal en heb voor zowel de Serie A als de Serie B alle benodigde statistieken van alle clubs als ook de competitiegemiddelden berekend en in een rekenmethodiek gegoten. Op basis hiervan zou ik nauwkeuriger dan 1X2 moeten kunnen voorspellen hoe een Italiaanse voetbalwedstrijd gaat verlopen. Afgelopen woensdag heb ik de formule getest bij de wedstrijd Atalanta - Venezia, wat volgens de berekening 2-0 zou moeten worden en daadwerkelijk 2-0 werd. Bij Napoli - Fiorentina zat de berekening er flink naast, maar dat was een wedstrijd met drie rode kaarten en dat soort variabelen zitten niet in deze methodiek. 

Ik heb voor het aankomende weekend een drietal wedstrijden uitgerekend en deel de uitkomsten hieronder met jullie. Doe er je voordeel mee als je wilt wedden op Italiaans voetbal.

Zaterdag - Serie A: Salernitana - Lazio
Salernitana is de hekkensluiter in de Serie A dus voorspellen dat Lazio Roma de grootste kans maakt op de overwinning is niet zo moeilijk. De odds voor een Romeinse zege zijn met 1.48 niet eens heel slecht. Toch kunnen we wanneer we de aanvallende en verdedigende kracht van beide elftallen eens analyseren tot meer gerichte voorspellingen komen. Salernitana krijgt gemiddeld in eigen huis 2,33 doelpunten tegen, maar ook de verdediging van Lazio Roma laat in uitwedstrijden de nodige steken vallen gezien de gemiddeld 2,09 doelpunten die ze tegen krijgen. Wordt het een doelpuntenfestijn? Nee, daarvoor is de aanval van Salernitana te zwak. Die scoort slechts een half doelpunt per thuiswedstrijd.

Voorspellingen
Wanneer we deze cijfers in de Poisson verdeling formule verwerken komen daar de volgende voorspellingen uit:

Meest waarschijnlijke uitslagen: 0-2 (13,11%) | 0-1 (12,26%) | 1-2 (9,44%)
BTTS: Nee (54,71%)
Under/Over: Over 1.5 (77,89%)

Wedtips:
Correcte score combinatie 0-1, 0-2, 0-3 tegen odds van 2.65
0-1 tegen odds van 6.50 | 1-0 tegen odds van 6.75
Lazio -1 tegen odds van 2.18

Zaterdag - Serie B: Pisa - Frosinone
Pisa is de trotse koploper in de Serie B. De club is ongeveer even sterk in thuiswedstrijden als in uitwedstrijden. Het is een zeer minimalistisch elftal. In 9 van de 18 wedstrijden hield Pisa de nul. Vijf van negen wedstrijden won Pisa met 1-0. Het is dus niet het vloeiende aanvalsspel dat maakt dat Pisa bovenaan staat, maar een oerdegelijke verdediging. De verdediging van middenmotor Frosinone maakt ook indruk. In 18 wedstrijden kregen zij slechts elf doelpunten tegen. Het feit dat Frosinone achtste en niet tweede of derde staat komt door een gebrek aan aanvallende stootkracht. 10 van 18 wedstrijden speelde Frosinone gelijk. Drie keer werd het daarbij 0-0, vier keer 1-1. 
Beide ploegen scoren bijzonder laag bij het aantal tegendoelpunten. Pisa krijgt thuis gemiddeld 0,44 doelpunt tegen, maar het gemiddelde van 0,88 van Frosinone in uitwedstrijden mag er ook zijn. 

Voorspellingen
Wanneer we deze cijfers in de Poisson verdeling formule verwerken komen daar de volgende voorspellingen uit:

Meest waarschijnlijke uitslagen: 0-0 (22,54%) | 1-0 (19,83%) | 0-1 (13,75%)
BTTS: Nee (73,28%)
Under/Over: Under 2.5 (81,14%)

Wedtips:
Gelijkspel tegen odds van 3.40
0-0 tegen odds van 9.00
1-0 tegen odds van 8.00
Under 2.5 tegen odds van 2.00

Zondag - Serie B: AC Monza - Perugia
AC Monza is de best presterende ploeg in de Serie B op eigen veld. De ploeg won zeven van de acht thuiswedstrijden en speelde de achtste wedstrijd gelijk. Monza krijgt gemiddeld 0,88 doelpunt tegen in eigen stadion. Perugia is een subtopper op vreemde bodem. Wat vooral opvalt is dat zij bijzonder weinig doelpunten tegen krijgen in uitwedstrijden, slechts 0,78 per duel. Gemiddeld scoort Perugia één doelpunt per uitwedstrijd, terwijl Monza het op één na hoogste gemiddelde in thuiswedstrijden scoort

Voorspellingen
Wanneer we deze cijfers in de Poisson verdeling formule verwerken komen daar de volgende voorspellingen uit:

Meest waarschijnlijke uitslagen: 1-0 (17,12%) | 0-0 (13,81%) | 1-1 (12,67%)
BTTS: Nee (62,84%)
Under/Over: Under 2.5 (68,21%)

Wedtips:
Correcte score combinatie 1-0, 2-0, 3-0 tegen odds van 3.40
Gelijkspel tegen odds van 3,20
Dubbele kans: AC Monza of gelijkspel tegen odds van 1,30
0-0 tegen odds van 9.00 | 1-0 tegen odds van 7.0

Mocht je interesse hebben in een berekening van een andere wedstrijd uit de Serie A of Serie B dan mag je me altijd een berichtje sturen. Ik ga hier wekelijks drie of vier doorgerekende wedstrijden Italiaanse wedstrijden posten en tegelijkertijd ga ik ook aan de slag met data verzamelen van andere competities. Hopelijk helpt het ons allen om nog wat lucratiever te spelen op voetbalwedstrijden. 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn mensen die zeggen dat er per markt alleen ruimte is voor de beste modelleurs ter wereld, dat de bookies indien nodig hun koersen vanzelf aanpassen.

En mensen die zeggen dat je gewoon moet beginnen en zien waar het schip strandt. 
Ik zit in de eerste groep maar mensen uit de tweede groep kan ik wel verwijzen naar een internationaal forum om een headstart te geven.

En dan heb je nog het hobbymodelleren in Excel, hier heb ik me ook wel eens aan gewaagd.
Ik denk dat het heel lastig is om hier een markt mee te vinden die je kan verslaan (en internationaal topvoetbal al helemaal niet) maar is wel goed voor het basis begrip van sportsbetting.

Hier een interview/podcast/advertorial op de  Pinnacle website met de auteur van een paar boeken over modelleren in Excel die ik aanraad, ik heb ze zelf ook gekocht. Bij de boeken worden ook Excel sjablonen meegeleverd:
https://www.pinnacle.com/en/betting-articles/educational/a-guide-to-modelling-sports-betting-pinnacle-podcast/SGU2UHJMA6Q8DZW7


image.png.27f34147b4dd63df1c02059b824b3221.png

 

bewerkt door Rudi (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...