Spring naar bijdragen

Dobbelsteen is de weg kwijt!!


Aanbevolen berichten

Ik gaf commentaar op een disdussie over het gebruik van een RNG bij slotmachines. Op een slotmachine zie je allemaal simbolen verschijnen Geen getal te zien. Je kunt je dus afvragen wat een  random getallen  generator doet in zo een machine. Voor een roulette is het wel helder. In het algemeen heb je te maken met een Random generator en deze wordt bestuurd met een wiskundig algotitme. Dit zijn pseudo  RGs  Deze algoritmes zijn super geheim. Door veel data te verzamelen kunnen je soms wel trends ontdekken. . Met eenvoudige voorbeelden heb  ik aangetoond dat  een simpele RNG van Excel al gemakkelijk te manipuleren is.  Nu ik hier over pupliceer ben ik opeens de weg kwijt. Al mijn opponenten die heilig geloven in pseudo eerlijke Random generators zijn erg naief.

Zeker al 54 jaar geleden heb ik misschien wel de eerste digitale roulette geprogrammeerd op een commodore 64 voor een studentenfeest.  De televisie was de display en het programma werd opgeslagen op een bandrecorder. De getallen werden in kleur in de volgorde van de Franse roulette eindeloos getoond. Door een random tijdsstop stopte het programma en werd het random getal op de televisie getoond. Jammer dat ik nu de weg kwijt ben.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dobbelsteen,
ik wens je het beste toe met je gezondheid en veel plezier en succes met het spelen van roulette.

Wel een gaaf projectje met die roulettegetallen op een scherm.
Als je dat op een Commodore 64 had geprogrammeerd kan het niet langer dan 40 jaar geleden zijn geweest,
want die stamt uit 1982. https://nl.wikipedia.org/wiki/Commodore_64

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 is een tikfout . Dit moet 35 jaar geleden geweest zijn. De programmeertaal was een redelijk eenvoudig basic. Elk getal was een zelfstandig programma. Ik kan mij herrineren dat het typ werk veel tijd koste.  Toen het programma af was moest ik het uitproberen om de bugs te repareren. Nadat ik start had ingedrukt was mijn helescherm blauw  en was er niets te zien. Dat was wel schrikken. Na heel wat zoekwerk kwam ik er achter dat ik per ongeluk het heleprogramma in de kleur van de telvisie  werd getoond.  Het programma werkte wel maar er was niets zichtbaar. Herstellen was wel gemakkelijk maar  dat was wel schrikken.

In mijn tijd had je nog geen echte lesprogramma1s. Ik ben een echte autodidact.

  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...