Spring naar bijdragen

Extra geld verdienen via concert tickets


TheGreatOne

Aanbevolen berichten

Ik ga geen exacte bedragen noemen, maar denk netto aan ca. 36,5% op een ticket; over een redelijke sample. Voetbal ligt procentueel wat hoger, maar zijn in euro's goedkoper natuurlijk.

Hier zijn de kosten die je bijvoorbeeld aan Viagogo of Seatwave betaald al vanaf. Ook die de koper aan hen betaald. Bruto ligt het dus nog behoorlijk hoger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weken later...
27 minuten geleden zei jordi22:

Mocht je veel geld willen verdienen met concertkaartjes.. Vandaag om 17:00 start de voorverkoop van de tomorrowland kaarten. Elk jaar uitverkocht binnen enkele seconden. Je kunt de kaarten makkelijk met 300% winst verkopen dezelfde dag nog.

Nice. Is Celine Dion ook een aanrader die komt ook dit jaar naar Nederland en volgende week in de voorverkoop. Mijn vrouw wilt hier trouwens naar heen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas voor het 4de jaar op rij geen kaarten kunnen krijgen voor Tomorrowland. De kaarten worden momenteel wel al op marktplaats verkocht voor 4-5 keer de normale prijs. Absurd, maar als de mensen het ervoor willen betalen waarom niet ? Ik doe het niet ondanks dat ik heel erg graag wil gaan. Ik wil het risico niet nemen veel geld uit te geven en dan alsnog de kans dat ik geweigerd wordt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-1-2017 om 14:45 zei TheGreatOne:

Nice. Is Celine Dion ook een aanrader die komt ook dit jaar naar Nederland en volgende week in de voorverkoop. Mijn vrouw wilt hier trouwens naar heen :-)

Ik ga het in de gaten houden, mocht ik merken dat er veel vraag naar is ga ik de kaarten ook inkopen :) Mocht je geen kaart hebben kunnen bemachtigen kun je deze dan bij mij kopen voor een vriendenprijsje :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga het in de gaten houden, mocht ik merken dat er veel vraag naar is ga ik de kaarten ook inkopen  Mocht je geen kaart hebben kunnen bemachtigen kun je deze dan bij mij kopen voor een vriendenprijsje  


Als er veel vraag is, hoe ga je dan achteraf de kaarten nog inkopen..?

Tomorowland is overigens komende zaterdag om 17.00 uur nog een ronde.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Remco86:


Als er veel vraag is, hoe ga je dan achteraf de kaarten nog inkopen..?

Tomorowland is overigens komende zaterdag om 17.00 uur nog een ronde.

Bedoelde meer van te voren onderzoek doen. Kijken hoeveel mensen op fb hebben gezegd dat ze willen gaan, op ticketswap kijken hoeveel mensen een kaartje zoeken. Kijken naar voorgaande concerten of die altijd uitverkocht waren. 

En inderdaad zaterdag is nog een ronde helaas zijn de kansen die dag nog kleiner dan die van afgelopen zaterdag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoelde meer van te voren onderzoek doen. Kijken hoeveel mensen op fb hebben gezegd dat ze willen gaan, op ticketswap kijken hoeveel mensen een kaartje zoeken. Kijken naar voorgaande concerten of die altijd uitverkocht waren. 

En inderdaad zaterdag is nog een ronde helaas zijn de kansen die dag nog kleiner dan die van afgelopen zaterdag. 



Het spijt me zeer, maar daar ga je niet ver mee komen... want:

Bij lange na niet iedereen geeft op het Facebook evenement aan of ze geïnteresseerd zijn of heen gaan. Zeker het gemiddelde (oude(re)) Celine Dion publiek niet. Diezelfde mensen hebben nog nooit van Ticketswap gehoord, plus dat je daar niets gaat verdienen i.v.m. de maximale verkoopprijs die ze hanteren. De laatste keer dat Celine Dion op heeft getreden in NL is 10 jaar geleden. Niet heel representatief voor een concertreeks in 2017 dus. Verkoopcijfers uit omringende landen zeggen ook niet zoveel, aangezien de tour daar deze keer ook weer langsgaat. M.a.w. de Belgen zullen naar Antwerpen gaan, etc.

Ik wens je veel succes. Als je wat had willen verdienen had je ze in de presale moeten kopen. Ook dan zal de winst marginaal zijn geweest mits je ze voot de reguliere verkoop weet te slijten. Via de reguliere verkoop voorspel ik een zeer marginale winst of zelfs een klein verlies.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 maanden later...

Vroeger was dit echt een dikke vette 'cashcow'. In de loop der jaren het echter steeds lastiger geworden en zijn steeds meer mensen dit groot aan gaan pakken. Het loonde op een bepaald moment de moeite niet echt meer. Misschien wel leuk inderdaad om hier naar al die jaren weer eens in te duiken. :)

bewerkt door Gokje (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...

Vandaag zit ik weer achter de laptop op Vakantieveilingen. Er staan namelijk kaartjes op waar ik 5-7 euro per kaartje winst mee maak. Niet veel winst, maar ik ga er vandaag proberen 6-8 te kopen. Toch weer een paar tientjes winst dan, sommige zullen denken wat heb ik daar nou aan. Ik denk aan een gratis avondje stappen :).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf erbij, die vetpot zit er niet meer in. Ik las ergens viagogo en andere swap sites, maar die vragen ook admin en verzendkosten waar je rekening mee moet houden. Bovendien heb je meerdere risico's die eraan aanhangen. Tickets kunnen tegenwoordig heel makkelijk nagemaakt worden, sowieso de E-tickets, dus hoop maar dat je daar straks niet tussen zit, want dan ben je niet alleen je eigen geld kwijt, maar dan loop je ook nog de kans dat je op bezoek mag komen bij de Politie indien er aangifte is gedaan tegen jou. En dan loop je ook nog het risico dat en plotseling extra kaarten in de verkoop gaan waardoor jouw waarde van de tickets ook naar beneden gaat. Al die moeite en risico voor wat? voor die paar tientjes?

Ga gewoon werken voor je geld ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-2-2016 om 08:08 zei Donna_Paulsen:

 

Maurice zei:

 

Ik vind dit echt een walgelijke manier van geld verdienen. Ondanks dat ik een voorstander ben van de vrije markt en dus vraag/aanbod, gaat dit volledig tegen mijn principes in over hoe je met andere mensen om hoort te gaan.

Vind het wel weer een goede zet dat je je dochter wegwijs maakt in de wereld van geld en ondernemen, maar daarbij hoort naar mijn mening ook net zoveel aandacht besteed te worden aan waarden, normen en moraliteit.

 

Hier ben ik het dus helemaal mee eens.

Het enige wat je nu bereikt is dat iemand anders zijn dochter die helaas in een iets minder welvarend gezin geboren is dus niet naar zulke concerten/evenementen kan omdat mensen zoals jullie kosten wat kost iets bij moeten verdienen en de prijs dus omhoog jagen.

Triest hoor.

Zo ken ik er ook nog wel één..

Wanneer de dochter uit het minder welvarende gezin het geld wat ze wel voor het kaartje kwijt zou kunnen zou opsturen naar een straatarm leeftijdsgenootje in bijvoorbeeld Haïti hoefde dat leeftijdsgenootje zich daar een weekje niet op straat te prostueren om aan eten te komen.

Dat is pas triest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Gokje:

Hahahaha ik loop op een heel oud bericht te reageren zie ik.. 1f61c.png

Maakt niet uit @Gokje, reacties op berichten van @Donna_Paulsen lees ik graag, hij /(zij?) mengde zich ook in de gemanipuleerde automatische roulette discussie waarin hij de "believers" voor gek verklaarde terwijl hij nog nooit een G3 had gezien laat staan dat ie weet wat het is. En kijk waar we nu staan in die discussie :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 maanden later...

Kaarten Jochem Myjer-shows niet meer geschikt voor doorverkoop 

Jochem Myjer, Youp van 't Hek en Guus Meeuwis gaan de strijd aanbinden met woekerprijzen en ticketfraude. De kaartverkoop van hun voorstellingen geschiedt voortaan via een nieuwe techniek die gebruik maakt van blockchain.  

Kaartjes worden gekoppeld aan de smartphone van de koper. Op deze manier kunnen de tickets niet meer worden doorverkocht.

https://www.nu.nl/cultuur-overig/5157218/kaarten-jochem-myjer-shows-niet-meer-geschikt-doorverkoop.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.