Spring naar bijdragen

Brinkers AEX Handel Is Terug


Brinkers

Aanbevolen berichten

De beurs herstelt licht en langzaam maar zeker komen de eerste geluiden over teruglopende economische groei die door de centrale banken worden bevestigd. Ik verwacht dat hiermee de verwachte renteverhogingen in de VS wat verder uitgesteld zullen worden en hiermee wat druk van de ketel halen op de beurzen. Ook zullen er weer opkoop programma's zoals QE, of zelfs nog verdere stappen om de economie aan de gang te houden. Dit kan zorgen voor een 'relieve-rally' die zijn wiedeweerga niet gaat kennen. Het kan natuurlijk ook niet gebeuren en de wereld kan instorten met Deutsche Bank als eerste van de dominostenen.

Je opmerking @brinkers over wie in hemelsnaam de Deutsche bunds wil kopen is neem ik aan sarcastisch bedoeld aangezien de huidige koers wel laat zien dat het de meest gevraagde belegging is op dit moment. Mensen betalen ervoor om geld uit te lenen aan de veilige Duitse staat. Dit is net als aandelen gewoon een kwestie van vraag en aanbod, dus de vraag is en blijft enorm, mede onder leiding van de ECB, maar ook vanuit beleggers zoals jij die veiligheid zoeken. Er is geen betere veiligheid voor je geld te vinden dan de overheden van AAA-landen zoals Duitsland, Amerika, Zwitserland en zelfs Japan met reeds een tienjaars rente onder de 0%.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 331
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Top leden in dit Topic

Deutsche Bank Spikes Most In 5 Years (Just Like Lehman Did)

@ Jackpot; Dus u hecht waarde aan rating-bureaus als Moodys die kapitalen ontvangen om maar "iets" een positieve rating te geven? Die AAA en overige nummers zijn voor de goede sier; die obligaties moeten toch "onderbouwd" aan de man gebracht worden. Daarbij; zullen alle grote landen niet af kunnen spreken om van elkaar die obligaties te kopen (leveren immers niets op agv. negatieve rente) olv. de Centrale Banken? Zo houden zij hun overheids-begrotingen op orde middels het rondpompen van (drukpers) geld???? Wordt er zodoende niet een fictieve / kunstmatige vraag en aanbod situatie / markt gecreeerd mbv. computer (algo gerelateerde) handel??? Amerika is trouwens een failliet land, wat door "helicopter-geld" kunstmatig op de been wordt gehouden, net als Japan. Hoezo "veilige belegging / investering". Friet Air was ook een veilige belegging.....

DB gaat hoe dan ook voor grote problemen zorgen (zie alleen maar de grafiek die ik eerder vandaag poste). Hoeveel pensioenfondsen en verzekeraars zouden in DB beleggen??? Banken beleggen in elkaars aandelen (alweer rondpompen van geld?), dus de gevolgen laten zich raden als DB op de koffie komt....

Wat betreft de AEX; van Correctie-Golf CCB) is golf a afgerond, nu golf b en als de handel er in slaagt om een hogere bodem te zetten volgt golf c ri AEX 410-412. Lukt die hogere bodem niet dan gaan we direct door ri. 385! Ik blijf uitgaan van eert in golf c ri. 410-412. We gaan het meemaken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De AEX opende vanochtend met een neerwaartse gap en heeft mijn 2e KD-zone 385 bereikt...

Nu wordt het spannend! De handel kon gisteren de ingezette Squeeze dus geen vervolg geven en laat het daarom verder omlaag duvelen. De 383-385 S-zone MOET houden anders gaan we ri. 375-378 de volgende S-zone. Er staan nu gaps open ri. 395 en 412. Dat worden de W-zones bij een herstel-poging.

Nu moet Deutsche Bank geen extra negatief / koersdrukkend effect gaan geven, anders zijn de rapen gaar! We zitten nu op een zeer belangrijk punt; buigen of barsten. Het zg. "positieve nieuws" omtrent Deutsche Bank blijkt dus inderdaad gebakken lucht :/

Meestal gaat de handel vanuit de opening de kleine belegger een kant op jagen. De grote jongens drinken dan rustig koffie en komen rond 945 uur op de markt en sturen dan plots de boel de andere kant op. Eens kijken hoe ver we ri. 393-395 gap kunnen komen in de loop v.d. dag....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lukt de handel nog steeds niet om de boel op te laten veren; een ZWAK teken! Nu ri. 378 en die MOET vervolgens weer gaan houden anders staat de 375 vandaag nog op het bord! Pas op met Longs!!! Let op de 380-zone....

Als de grote jongens het niet aan de bovenkant kunnen halen, dan..... Ik wacht op 375-378 om daar evt. Long te gaan! Komt die zone niet op het bord dan Sell ik de Rally :) 

Denk aan Deutsche Bank die op elk willekeurig moment met een negatieve mededeling kan komen! :* Als de "Big Guys" na hun koffie de boel niet omhoog kunnen / durven brengen, dan zegt dat wat....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herstelgolfje a ri. 385 voltooid, nu moet correctiegolfje b een hogere bodem vormen boven de 380, waarna golfje c ri. 390 moet volgen. Alles hangt straks af v.d. VS; kunnen zij de boel omhoog krijgen?

Ik vertrouw het niet! Het herstel wil nog steeds niet vlotten. Het MOET snel omhoog voor een verder herstel. Lukt dit niet (negatief nieuws op komst?) om in een soort spike te stijgen dan betekent dit zwakte.....

's Middags handel ik niet op dagbasis omdat de dagoptie-expiratie en VS-macro's voor onverwachte moves kunnen zorgen. Ga zo ff naar de AH om weer gratis boodschappen te kunnen doen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koervorming v.d. gehele dag verloopt in een "boogje"; dit is meestal een voorteken van verdere daling! Let op die 380. Er onder volgt een neerw. versnelling ri. de 375-377 zone. Tevens geeft de vele overlap aan dat er geen kracht in de markt zit en er distributie plaatsvindt??? De handel draait zijn posities omdat er aan de bovenkant de komende uren niets te halen valt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @brinkers ik heb het gevoel dat je een liefhebber bent van zerohedge. Een geweldig mooie website, maar wel met maar 1 visie, een tunnelvisie als je het mij vraagt, waardoor je zelf ook in die tunnel bent gaan geloven. European sovereign risk lijkt me juist op all time low met deze lage rentes als je het mij vraagt. Men geeft tot 9 jaar geld aan de duitse overheid om het geld veilig te stallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jackpot; sovereign risk op alltime low??? Uw geld is zeker niet veilig in obligaties! Met die dingen hebben de Centrale Banken een paar jaar hun spel kunnen spelen. Daardoor is de hele obligatiemarkt verziekt! Wie gaat er nou geld ergens stallen om er voor te moeten betalen agv negatieve rentes?? De landen die dit flikken hebben wel erg dringend behoefte aan geld....

De MSM laten u geloven dat alles koek en ei is, maar het is een mega-puinzooi op de obligatiemarkt! Dat is een Junk-markt geworden. Dat heeft niets met tunnelvisie te maken, maar alles met een stel banksters die ons finaciele stelsel om zeep aan het helpen zijn....

U bent Bull maak ik uit uw verhalen op. Maar de Bulls leven in een schijnwereld vind ik. De beurzen zijn door de computerhandel en de "gratis-geld-acties" volledig verziekt en dat kan niet lang meer goed gaan. Potugal, Italie, Spanje, Frankrijk en ook Duitsland (laat staan Griekenland) hebben dringend geld nodig om hun banken uit de gevarenzone te kunnen halen. Daarbij komt dat de pensioenfondsen en verzekeraars door de nu dalende beurzen wederom in grote problemen dreigen te komen. Kortom; niks tunnelvisie, maar de waarheid onder ogen zien....

Maar okee, ieder zijn visie, niks op tegen. Aan de bovenkant kleven echter veel risico's omdat de boel ahw. gereset moet worden naar reguliere waardes. Waarom zou goud nu fors stijgen. Zilver stijgt mee, maar dat brengt JP Morgan weer in de gevarenzone....

NB) Die links plaats ik vooral voor de grafieken, die liegen niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Straks gaat Yellen weer spreken; benieuwd wat zij voor truc gaat verzinnen om de markten weer te laten stijgen. Mijn motto blijft de komende dagen Sell the Rally met intraday wat korte trades. Es kijken of de handel (opnieuw) een Squeeze kan triggeren ri. de gaps aan de bovenkant....

Visie is nog steeds, CA afgerond (?), CB herstel ri. 410 (als we dit al halen) en dan CC ri 350-355 minimaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf een "Bear" maar toch vandaag even via BUX long gegaan in Olie en de NL 25 met speelgeld ook omdat ik meteen meedoe met de BUX MEGA Battle Foxtrot challenge. Nu 40€ up met 20%, eens kijken of we dit toernooi kunnen aanstampen.

@Brinkers ik deel een groot deel van je visie, ben sinds de grote crisis vanaf 2008 veel bezig geweest hiermee en diverse investeringen gedaan in het geval helemaal mis gaat (denk aan o.a. vruchtbare grond) en die mooie zilveren muntjes ;-)

Dat het systeem kost wat kost in de lucht gehouden moet worden is natuurlijk logisch en ik zie het als een terminale patiënt die elke keer nog wat morfine krijgt om toch te blijven leven. Uiteraard hoop ik dat ik het verschrikkelijk fout zie en we kunnen blijven feesten. Waar ik mij zorgen om maak is dat groei helemaal niet vanzelfsprekend is maar dat iedereen wel wil en wilt zien en andere belangrijke aspecten volledig over het hoofd gezien worden. Alleen maar voorspoed heeft onze generatie(s) gekend en nu het allemaal wat minder gaat en we aan dit systeem allemaal vastklampen is meer een scenario van illusie. Uiteindelijk zal de tijd het leren maar dat er honderdduizenden Brinkers zijn weet ik uit ervaring :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@TheGreatOne; mooi verwoord "een scenario van illusie" en een visie die ik delen kan. Dat neemt niet weg dat een beurs in slechte tijden ook kan stijgen. Daar ben ik niet blind voor. Nu zitten we weer op een punt van "buigen of barsten". De olie en DB kunnen de druppel gaan worden van die bekende emmer. Tot nu toe heeft men de boel redelijk onder controle kunnen houden dmv. "het grootste monetaire experiment uit onze geschiedenis". Niemand weet waar we uiteindelijk uitkomen. Dat er wat veranderen moet is meer dan duidelijk; consuminderen en een reset van ons monetaire stelsel zal denk ik uiteindelijk het gevolg zijn. Benieuwd welke banken er dan overblijven en of men inderdaad grip op onze samenleving kan krijgen door alleen maar binair geld beschikbaar te hebben. Boeiende tijden.... en leuke discussie....

U belegt in grond en zilver naar ik begrijp. Ik probeer met daytrading plus middellange termijn optiespreads mijn geld te verdienen. Pensioenverstrekking reken ik niet meer op tegen de tijd dat ik er recht op heb, dus alternatieve bron van inkomsten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eurobsgame

 

Dit draadje is door en door interessant geworden . Het zijn spannende tijden ... Bedankt @Brinkers voor de Hoefgeest achtige doomscenario's en bedankt @Jackpot voor het bewaren van het vertrouwen in iets wat natuurlijk op zich zelf goed werkt ... .............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Toch mis ik in deze discussie iets : de rol van de olie ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

De olieprijzen zijn enorm gedaald doordat de vraag IETS achterloopt bij het aanbod. Maar wat is het allerbelangrijkste van alles ? Waar draait de hele wereld op ( totdat we door het broeikaseffect massaal zullen moeten emigreren richting de hooglanden en de poolgebieden ) : olie en gas ..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

In het boek "the Last Oil shock " van David Strahan wordt genoemd wat de wereldeconomie werkelijk naar de mallemoeren zou kunnen helpen : een crisis die door vraaguitval de investeringen in olie en gaswinning zou minimaliseren . Gevolg : alle onconventionele olie- en gas bronnen die we juist de komende 50 jaar keihard nodig zullen hebben , zouden niet ontgonnen worden . Dit zal niet gebeuren .Het scenario is bekend bij de politici en de crisis zal terug zijn kooitje in gemanipuleerd worden met alle middelen die voorradig zijn ( en onderschat hierin de rol van het IMF niet , een tijdelijke "nieuwe " valuta kan in het leven worden geroepen om de economie draaiende te houden ) ( alle andere valuta blijven gewoon geldig ) .............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Wat dit laatste betreft : "remember " Zimbabwe. Zimbabwaanse Dollar die lange tijd geldig was ondanks hyperinflatie , maar in de praktijk werd er reeds betaald met US dollars . Nu wordt er met verschillende currency's betaald en gehandeld in Zimbabwe .

Ik voorspel : Wij houden de Euro's gewoon op zak totdat de storm over is maar zullen waarschijnlijk gaan betalen met IMF IOU ( I Owe You's ) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen

Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.