Spring naar bijdragen

Brinkers AEX Handel Is Terug


Brinkers

Aanbevolen berichten

  • Reacties 331
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Top leden in dit Topic

Vooralsnog lukt het de handel om boven de 395 te blijven, maar er is (nog?) geen opw. versnelling te zien, wat wel NODIG is om de boel omhoog te brengen. De ECB gaat nu de doorslag geven; OF Squeeze omhoog ri. 408 OF opnieuw ri. 395 en dan lager ri. 385-380....

Ik ga uit v.e. Squeeze ri. 408, daar de boel Shorten voor een fikse neerw. versnelling. Kijken of dit uitkomt.  :*

Zodra 408-410 ga ik Short opbouwen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Draghi zegt niet zoveel denk ik. De olie en de Roebel (Rusland!) bepalen het koersbeeld. De olie wordt omhoog gepleurd terwijl daar geen enkele aanleiding toe is. Dus, zakt de olie dan zakken de beurzen ook weer. Als Rusland ook nog eens voor chaos gaat zorgen, zijn de rapen gaar!

Let wel; volgens mij is dit een kort herstel, welke gevolgd gaat worden door een fikse Sell ri 380-385 op korte termijn. Ik laat die PutSpread staan tot de genoemde S-zone. Stijgt het nog wat door dan koop ik bij....

@Jackpot; Draghi heeft niets meer te redden. De EU met zijn Zuid Europese banken zitten vlak voor de zoveelste Bail-out / Bail-in of hoe ze het ook zullen gaan noemen. Er komt een trigger aan die voor een PanicSell gaat zorgen onder hoog volume (volume is nu nog zeer laag, dus geen bodem!).....

We zitten in een fikse Golf C) daling waarvan de 1e dalingsgolf CA afgerond kan zijn, Nu kort herstel in CB en dan fel en fors omlaag in CC met als klapper CCc.

Ik meld me weer als die 380-385 zone op het bord staat (loop v. volgende week?). Als ik Short bijkoop meld ik dat ook ff. Er gaat me hier te veel tijd in zitten en tijd is geld (daytrading!!) B)

Ik denk dat de vele mensen die denken dat we weer omhoog gaan verbaasd zullen toekijken als sneller dan men nu kan denken de 350 op het bord staat. Pas op met Long; China (Yuan), Rusland (Roebel) EU (banken!) en de olie gaan voor een onverwachts felle Sell zorgen. Ik kijk het de komende tijd aan. Tot horens..... B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@brinkers dat is wel jammer dat we je gewoon een maand of 8 niet meer gaan zien op dit forum aangezien de 380-385 zone er niet meer aankomt de komende decennia ;)

Bij deze toch bedankt voor het leven in de brouwerij hier op het beurs gedeelte van het forum, en hoop je toch weer terug te zien over een weekje als je de aex op 440 staat en je toch je zakken hebt lopen vullen met call opties ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JackPot zei:

@brinkers dat is wel jammer dat we je gewoon een maand of 8 niet meer gaan zien op dit forum aangezien de 380-385 zone er niet meer aankomt de komende decennia ;)

Bij deze toch bedankt voor het leven in de brouwerij hier op het beurs gedeelte van het forum, en hoop je toch weer terug te zien over een weekje als je de aex op 440 staat en je toch je zakken hebt lopen vullen met call opties ;)

LOL

Hij heeft mooie ritjes gemaakt en je kan niet altijd gelijk hebben. Heb het met interesse gevolgd. Laat de boel maar lekker rustig blijven en aan het einde van het jaar op 458,37 eindigen. Zit lekker gespreid.

Mocht er nog daling komen dan koop ik bij. Anders per maand/kwartaal de inleg om voor later een mooi potje te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitstaande short-positie aangepast;

*) Teruggekocht; 1 AEX Put Mrt 380 a 5,50 (geschreven a 12,10)

*) Bruto-Winst 660 Euro / Netto-Winst 650 Euro

*) Totale Netto-Winst januari 1430 Euro

*) Bijgekocht; 2 AEX Put Mrt 405 a 11,60

*) Nu uitstaan; 3 AEX Puts Mrt 405 a (gemidd aankoopprijs) 15,05

En nu op naar minimaal de 398-400 zone op korte termijn B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De stakes worden verhoogd zie ik @brinkers. De beurs zat goed in de lift vandaag en het begin van de avond maar helaas is toch de klad er in te komen en is de beurs in de VS weer in een duikvlucht terecht gekomen wat goed kan zijn voor je put opties. Ik zie overigens geen enkele reden waarom de beurs verder zou moeten dalen, aangezien de negatieve factoren in de koersen verwerkt zijn. 

Volatiliteit echter zullen we blijven houden en daarom ben ik volop in actie in de binaire 1 minuut opties van onder andere Optieclub.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; Geen reden om te dalen???? China, Olie, Midden Oosten onrust, Europese (Italie!!) banken. Reken er maar niet op dat we veel verder omhoog gaan. We zitten in herstelgolf B waarvan a is afgerond. Nu een correctiegolf c ri. 400 en dan weer UP ri. 440 in de laatste stijgingsgolf Bc. Daarna een zeer forse daling ver onder de huidige bodem in een Golf C daling, waarbij de 350-zone mijn 1e KD wordt medio April.

Dit scenario hou ik al een poosje aan en daar wijk ik niet van af. De handel kan aan de bovenkant NIETS verdienen als er geen geld (QE) is!! Het moet dus dalen om de grote jongens geld te laten verdienen.....

De pensioenfondsen waarschuwen niet voor niets dat de pensioenen komend jaar verlaagd zullen gaan worden omdat dekkingsgraad te laag is (100 ipv de benodigde 104) Aangezien zij een bepaald percentage van hun beleggingen in aandelen MOETEN stoppen, is dit een dringend waarschuwingssignaal....

Pas op met een visie gebasseerd op stijgingen van de beurzen. Eind vorig jaar hebben we DE TOP voor de komende jaren gezien.....

Eurozone January Economic Sentiment Falls Sharply, Hits 5-Mth Low (MNI)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een verschil van mening en inzicht denk ik @Brinkers . Je noemt allemaal feiten die reeds oud nieuws zijn en in de koersen zijn verwerkt. China, Olie en de banken zitten allemaal in de koersen reeds verwerkt, dus meer upside dan downside mijn inziens. Negativiteit zit extreem veel in de markt verwerkt, bijvoorbeeld in high yield markt waar koersen uitgaan van bijna 10% defaults in de US terwijl realistisch gezien dit percentage rond de 6-7% uit zal komen. Wat al erg hoog is. Dus veel negativiteit in de markt ingeprijsd naar aanleiding van de punten die jij ook noemt. 

Waarderingen zijn niet hoog op dit moment en geld zal bestemming richting de aandelen en obligaties zoeken, zelfs op deze lage rendementen waarbij de eerste 6 jaar voor Nederlandse staat reeds negatief zijn en ik verwacht dat dit richting 10 jaar zal gaan.

Dit brengt ook de consument richting negatieve spaarrente en dus de weg richting de beurs. Ik verwacht volgende maand verdere stijging met hulp van stimulus in China, een aex richting de 440. Ik handel er overigens verder niet naar. 

Tot slot, je hebt nu alleen long puts, waarbij de enorm volatiliteit premie in de opties zeer snel pijn kan gaan doen. Bij een stijgende beurs dubbel want vol loopt er uit en de richting is ook nog eens de verkeerde :(

Voor jou hoop ik overigens op een daling van de aex! Want we willen @brinkers hier nog vaak zien natuurlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

@Jackpot; Visie is nog steeds hetzelfde hoor. Mijn 1e KD blijft de 395-398 zone en ri. April 2e KD de 350-zone! De handel pompte zeer veel lucht in de koersen en die loopt er nu weer uit. Daarnaast doe ik met een aantal mensen aan daytrading en dat loopt lekker door de hoge volatiliteit.  Dus zware dagen heb ik zeker niet gehad. Na jarenlange professionele beurs-ervaring weet ik hoe het spel gespeeld wordt en dat levert mij geen windeieren op....    :P

Op dit forum laat ik wat middellange termijn posities lopen. Vorig jaar heb ik een voorstel gedaan op basis van een visie die uitging van een forse daling toen de AEX nog ri. de 500-zone noteerde (Crowdfunding). We hebben inmiddels Golf CA en CB gehad. Nu zitten we in Golf CCA van die daling. De grote klap omlaag moet nog komen in Golf CCC en dat wordt naar mijn visie een PanicSell. Doe u voordeel er mee....

DE top hebben we voor jaren gezien! De Europese banken gaan voor een nieuwe Lehman-crisis zorgen, met Deutsche bank (triljard aan derivaten-posities uitstaan!!!!) voorop. Deutsche Bank is een systeembank die wereldwijd banken in zijn val mee gaat slepen. Let dus op Deutsche Bank..... >:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deutsche Bank kwam vanavond met een statement;

The echoes of both Bear and Lehman are growing louder with every passing day. Just hours after Deutsche Bank stock crashed by 10% to levels not seen since the financial crisis, the German behemoth with over $50 trillion in gross notional derivative found itself in the very deja vuish, not to mention unpleasant, situation of having to defend its liquidity and specifically assuring investors that it has enough cash (about €1 billion in 2016 payment capacity), to pay the €350 million in maturing Tier 1 coupons due in April, which among many other reasons have seen billions in value wiped out from both DB's stock price and its contingent convertible bonds which are looking increasingly more like equity with every passing day. DB did not stop there, but also laid out that for 2017 it was about €4.3BN in payment capacity, however before the impact of 2016 results, which if recent record loss history is any indication, will severely reduce the full cash capacity of the German bank.....

Waar rook is, is vuur  :/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De AEX beweegt zijwaarts rond de 400-zone, waarbij de 1e KD-zone 395-398 vanochtend gehaald is. Er kan nog een laatste dalingsgolfje ri. 395 volgen en als het verkoopvolume daar opgedroogd raakt, zal de handel weer geld willen verdienen aan de bovenkant. Een PullBack ri, de doorbroken neklijn v.e. groot K/S-patroon (in de 412-zone) wordt dan mogelijk. Tevens is er in de 410-412 zone nog een openst. gap wat de handel zal willen dichten.

Scenario kan dus zijn; In een golf CCAe ri. 395 en van daaruit in een ABC-Wave CCB ri. Gap / neklijn 410-412 de komende periode. Komen we toch onder 395 dan kan de 385-zone snel op het bord staan. Ik ga uit van bodemvorming Di/Wo en dan ri. 412....

Vanuit de 412-zone kan er dan een soort van PanicSell volgen in Golf CCC ri. minimaal de 350-zone. Long is niet aan de orde (Deutsche Bank-gevaar!!)! Sell the Rally  B) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; Deutsche Bank is vele malen erger dan Lehman door hun onvoorstelbaar grote uitstaande Derivaten-positie! Die zal de Duitse staat nooit kunnen "opvangen". Veel van die Derivaten-posities staan onder water en lopen binnenkort af. U mag raden wat dan de gevolgen zijn.....

Veel van wat de banken doen is niet bekend bij het grote publiek. De grote bankgebouwen zijn slechts hun visite-kaartjes. Het echte werk gebeurd door handelaren die in de meeste gevallen gewoon vanuit huis werken! Zij moeten per dag een rendements-norm tav. hun beschikbare kapitaal halen. Veel handelaren nemen daarbij grote risico's. Worden eindejaarsnormen gehaald dan volgen vette bonussen! Deze bonus-cultuur heet met name bij Deutsche Bank voor een puinzooi gezorgd. Al dit soort dingen houdt men onder de pet, totdat de schade te groot dreigt te worden en men wel naar buiten MOET treden met negatief nieuws.....

U zal wel weer zeggen dat ik het verkeerd zie, maar neem van mij aan dat ik zeer dicht op het vuur heb gezeten. Ik weet dat de banksters een vuil spel spelen, waar de gewone man altijd de dupe van wordt....

PS) De Nederlandse huizenmarkt is ook door en door verziekt. Hoe lang houden de Nederlandse banken de schone schijn nog op??? Ook hiervan zult u wel weer zeggen "gel#l", maar toch is dit zo....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen

Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.