Spring naar bijdragen

Brinkers AEX Handel Is Terug


Brinkers

Aanbevolen berichten

  • Reacties 331
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Top leden in dit Topic

Dat de huizenmarkt fors hersteld lijkt me niet zo bijzonder en je opmerkingen hierover zijn dan ook onzinnig. De huizenmarkt is gecrashed sinds 2008, de rente is onvoorstelbaar laag oftewel als je nu geen huis koopt ben je een dief van je eigen portemonnee. Een kans of a lifetime. 

20 jaar rente vast ligt nu op 3 procent waarbij de rente ook nog eens aftrekbaar is dus netto zeg maar 1.5 procent. Gedwongen verkopen verdwijnen ook langzaam dus verwacht komende jaren gewoon stabiele en gezonde stijging van 2-4 procent voor nederlandse huizen. 

Heb het gevoel @brinkers dat je in een tunnel zit en alleen maar negatief nieuws aan het opzoeken bent. Zo slecht als je aangeeft staat de wereld er echt niet voor. Maar als je alleen naar negatief nieuws zoekt gaat je eigen wereldbeeld ook vertroebelen. 

Misschien ben ik te optimistisch en waarschijnlijk zal de waarheid ergens in het midden liggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot ; ik in een tunnel met alleen maar negatief nieuws?? Neuh hoor; ik ben realist...

U zegt het al "De rente is onvoorstelbaar laag". Hoe lang denkt u dat die rente laag blijft? En als dat langdurig is, is dat dan wel zo gezond voor de economie (inflatie). Die renteaftrek waar u het over heeft, zal op termijn verdwijnen. De overheid is immers geen snoepwinkel meer. De werkgelegenheid wordt alleen maar beter als u naar de MSM luistert; zij verkondigen altijd de "goed-nieuws-show" en vergeten dat een hoop mensen part-time werken. Zo kan ik nog wel even doorgaan met realistisch nieuws....

Ik weet niet wat u wereldbeeld / visie is, maar er is dreiging alom. Niks negatief gedoe, maar op realistische basis kan er iets gebeuren wat nu iedereen nog voor onmogelijk houdt. Alleen die vluchtelingenstroom zorgt al voor enorme sociale onrust. Dat is niet goed voor het politieke klimaat (Schengen akkoord gaat onderuit?). Als daar ook nog eens een nieuwe bankencrisis bij komt (is er eigenlijk al, maar daar gaan we volgens mij binnenkort meer van horen) en die hebben ook weer geld nodig, zal dat niet tot begrip bij de man in de straat leiden.

Eerst een reset van ons financiele systeem, wat volledig uit het lood is geslagen door de Centrale banken. Wat zal dat voor gevolgen hebben voor de rente trouwens en de huizenmarkten in het algemeen?? China zal de Yuan fors gaan devalueren, wat zal dat voor gevolgen hebben??

Mij gaat het om de beurzen. Op basis van mijn (summier bovenst. weergegeven) realistische visie, komt er een fikse daling aan ri. 350-355 minimaal. Of u het daar mee eens bent? Tot nu toe klopt het beurs-plaatje wat ik vanaf "ergens vorig jaar" hier verkondigd heb. Rond AEX 500 zagen ook veel mensen het nog hoger gaan, maar die waarden zullen we de komende jaren niet meer zien.

Ik ben wel degelijk positief ingesteld. Maar eerst moet er een RESET komen van ons financiele stelsel, waarna iederen weer vooruit kan kijken. Daardoor handel ik bij de AEX vnl met PutSpreads en speel daar wat mee. Mijn doelstelling is zoals al eerder vermeld om gemiddeld 250 Euro p/mnd via de op deze site vermelde posities verdienen. Kan ik in ieder geval de boodschappen voor een groot deel gratis halen. Daarnaast handel ik prive op de beurs (na jarenlang in de professionele beurswereld vertoeft te hebben), en verdien daar mijn kost mee. Een mooi en vrij leven; eigen baas (vooral nu het mooie weer er weer aan komt). Als dat niet positief is....

Voor de rest; ieder zijn visie. Ik de mijne en u de uwe. Als dat op te veel weerstand stuit, dan ga ik lekker weer prive handelen, zonder dat er mensen op deze site van kunnen meeprofiteren. Geen probleem hoor :P  Laat maar weten.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie postings @Brinkers en leuk dat jij in deze markt nog wat verdient. Ik ben bang voor een RESET van ons financieel stelsel. Geen idee wat er kan gebeuren. Waar hoop jij dan op. Wat zou er anders, beter moeten? Knap dat je met de beurs je leven als eigen baas kunt waarmaken. Dit lukt niet iedereen. Chapeau. Wat ga je straks doen als het mooie weer zijn intrede doet? Hobby's? Keep posting please :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brinkers zei:

Voor de rest; ieder zijn visie. Ik de mijne en u de uwe. Als dat op te veel weerstand stuit, dan ga ik lekker weer prive handelen, zonder dat er mensen op deze site van kunnen meeprofiteren. Geen probleem hoor :P  Laat maar weten.....

eurobsgame zei:

Nee nee @Brinkers , heel graag hier blijven posten . Ik volg je dagelijks en ben verbluft over je @voorspellende gave in het analyseren van de beurs tendensen.

Het is wel dat ik nog even wil zeggen dat ik een @speels persoon ben , en dus soms zal ik wat humor brengen in dit draadje .

Bijvoorbeeld wat denk je dat een goed instapmoment zal zijn voor mijn Aex versus roulette challenge ?  https://onetime.nl/forum/discussion/965/aex-beurs-vs-roulette-challenge#latest . Binnenkort staat de AEX dus op het punt dat ik uitstapte uit deze challenge :  355 punten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnen mijn visie van tav. een Reset van ons financiele stelsel, past het stijgen van goud, zilver en Bitcoin. Let eens op zilver de komende dagen.... 

Ik  ben begin Feb. via "Plus 500-handelsplatform" Long zilver gegaan op 14,40. De koers noteert nu rond de 15,30 en gaat volgens mij een vervolg geven aan de fikse Upmove waarmee het bezig is ! Komende periode Zilver 1e KD 18,00 en daarboven de 20,00 zone. Nu een vlagpatroon / BullFlag??

Als dat gaat gebeuren, let dan ook op Bitcoin die wel eens een forse stijging zou kunnen laten zien.

De valuta-devaluaties zorgen voor veel onrust, waardoor onderliggende waarden als Zilver en Bitcoin zouden kunnen "exploderen". Let dus op Zilver de komende week.... en op nieuws omtrent JPMorgan??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verwacht dat @brinkers doelt op een short positie van JPMorgan waar ze compleet op zijn binnen gelopen gezien de forse daling van de afgelopen jaren. Mocht zilver iets herstellen heeft dit natuurlijk niets te maken met een financiële reset. 

Zoals reeds eerder gezegd is een vastgeroeste gedachte dat het systeem moet gaan resetten, zoals Willem Middelkoop al zegt vanaf 2001 iets wat je gedachtegang dermate beïnvloedt dat je alleen negatief nieuws ziet wat je gedachte onderbouwt. 

Maar stel dat je denkt de economie in herstel bezig is, kan je ook elke dag wel een nieuwsbericht vinden dat dit bevestigd. Maar aan de andere kant kan je ook 20 berichten vinden die dit juist niet bevestigen, maar die zie je dan niet, of wil je niet zien.

De big reset die je verwacht gaat er niet komen, nu niet, de komende tien jaar niet, en daarna zou het best kunnen dat de technologie van bijvoorbeeld blockchain dermate zijn intrede heeft gedaan dat er een keer iets gaat veranderen. Maar dat de USD dollar de reserve currency blijft wereldwijd de komende 10 jaar is een feit.

Desalniettemin respecteer ik je mening en vind ik het erg vermakelijk en leuk om al je berichten te lezen @brinkers en deze worden zeer gewaardeerd. Niet alleen door mij, maar door velen meer op OneTime die het ook in meerdere mate met je eens zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@LasVegasNic; Ik zou zeggen "Vasthouden die handel" :P  Uiteindelijk MOETEN goud en zilver omhoog, omdat de diverse gerelateerde valuta als onderliggende waardes gaan dalen ( oa. agv. NIRP en de "valuta-oorlog"!). Ik zie zilver binnen afzienbare tijd boven de 20,00 uitkomen agv. een explosieve stijging in Golf C, welke altijd de meeste heftige is, zowel omlaag als in dit geval omhoog....

JP Morgan zal met een fikse stijging van zilver niet blij zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; Zo vermakelijk is deze tijd niet, denk ik! Economisch herstel? Ik kijk om me heen en dan zie ik het echt niet beter worden hoor. Geen reset? Hoe willen die Centrale Banken hun "uit het niets gecreerde geld" weer uit de markt trekken dan??

De beurzen zijn met "Heel Veel Lucht" omhoog gepompt. Dat heeft niets met economisch herstel of vermakelijk gedoe te maken. Als u in al die luchtkastelen geloofd dan zou u wel eens in een heuse droomwereld kunnen leven. Kijk hoe de VS, Canada en diverse Europese landen steeds verder in het moeras wegzakken.

Mijn visie blijft dat alle economische sores tot een forse daling op de beurzen gaan leiden. De lucht moet er uit; de gemaakte / verwachte winsten door bedrijven komen toch totaal niet meer overeen met hun beurswaardes (P/E-ratio). De bedrijven houden op met inkoop van eigen aandelen, geen geld meer voor. Dit zal het kunstmatig hoog houden van de koersen een stuk moeilijker maken....

Ik kijk naar onderen om rendement te halen, uw naar boven. U uw visie en ik de mijne, daar veranderen we niets aan. Ik probeer alleen maar uit te leggen waarom ik vnl. in PutSpreads handel.

Trouwens; zoveel heeft JP Morgan niet geprofiteerd van de dalende zilverprijs vanaf dat deze boven de 30,00 noteerde. Al hun winst moest tijdens de daling in Shorts gestopt worden om de boel maar onder hun gemiddelde uitoefenprijs te laten blijven. Tijdens de daling liepen diverse derivaten-posites af. Dus de boel MOEST naar beneden, zonder dat zij er van konden profiteren. De bank blijft nog steeds overeind, maar het kostte Blyth Masters (verantwoordelijk voor de mega-derivaten-positie in zilver) de kop....

Komende week een explosieve stijging in Zilver, die tot volgende week aan kan houden. Daarnaast zie ik de AEX komende week weer ri. de 380 dalen. We gaan in mijn ogen een zeer roerige maand MAART tegemoet. Of dat wel zo vermakelijk is???? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dat is zeker niet vermakelijk, maar ook niet meteen de waarheid. 

Dat er economische groei is moge wel redelijk duidelijk zijn, dat bewijzen alle cijfers, en zie je om je heen. Precies dus wat je wilt zien, wil je de voedselbanken zien of wil je de overvolle restaurants bijvoorbeeld zien en de extra's die elke Nederlander krijgt dit jaar bijvoorbeeld. Dat is dus precies wat ik bedoel. Je bekijkt de wereld door een halfvol glas of een halfleeg glas. 

De economische cijfers in Europa zijn al twee jaar stijgende, en ja in de VS zijn de na enkele jaren forse stijging in economische groei iets dalende. Dus wat zie je , dat het nu iets dalende is, of dat we van een alltime high niveau nu iets dalende zijn.

Ik kijk helemaal overigens niet om rendement te behalen naar boven, of naar onderen. Ik ben geen daghandelaar, ben daar niet voor gemaakt, zoals nagenoeg niemand dit kan verslaan. Rendement behalen met handelen op de beurs is onmogelijk, tenzij je het als belegger voor de lange termijn doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; Overvolle restaurants? Misschien bij u in de buurt, maar bij mij in de buurt klagen de restaurants juist over klandizie. De "extra's" die de Nederlander aan de ene kant ontvangt, moet aan de andere kant weer net zo snel uitgegeven worden (oa. verzekeringen, parkeergeld, hogere huren, enz)....

Het is net wat u zegt; het glas probeert de overheid half vol te laten lijken, maar steeds meer burgers zien datzelfde glas echt steeds minder dan de helft vol worden!

Eerst werd de rente verlaagd, toen kwam er QE en daarna de gratis-geld-acties; what's next om de boel overeind te houden? Zelfs Duitsland dreigt in de problemen te komen, terwijl Portugal. Italie, Griekenland en Spanje zitten te springen om opnieuw "gratis-geld" te kunnen ontvangen van de ECB. Zijn die economische cijfers er niet om alles positief te alten "lijken"?? Daar worden immers politieke beslissingen mee verantwoord..... Ik hecht aan die cijfers niet veel waarde. Ik kijk liever om me heen in de straat en luister naar de gewone man; die is niet zo positief.....

Maar goed; dit is een oeverloos gepraat over verschil van visie. Ik respecteer uw visie, maar ben het er niet mee eens. Trouwens middelllange termijnhandel op de beurs levert wel degelijk winst op; ervaring mee....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Economische cijfers is spanje zijn enorm goed. En ik denk dat de man in de straat die je ziet een typische nederlander is en die doet niets anders dan klagen.  Al 50 jaar lang is er iets om over te klagen en ook nu nog steeds. Meestal zijn het dan helaas degene die alleen maar krijgen en niets geven aan de maatschappij. Iedereen wil altijd meer en dat is ook logisch maar op geen enkele wijze realistisch. 

Ik vind overigens je visie mooi en je onderbouwt hem ook alttijd maar ik kijk er gewoon anders naar. Zoals eerder gezegd zal de waarheid in het midden liggen en moeten we gewoon elke dag genieten van ons landje met een glimlach op ons gezicht. Ik verwacht met een stijgende beurs en een daling van de reeds overgewaardeerde goudprijs en zilverprijs. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De beurs vliegt weer omhoog op dit moment. 

Het stukje van Lukas Daalder van Robeco zegt denk ik veel over dit hele topic.

http://fd.nl/beurs/1140379/wie-is-er-bang-voor-een-amerikaanse-recessie

Onderstaand een klein citaat:

Die Amerikaanse recessie, die wil nog niet echt vlotten, heb ik zo het gevoel. Zeker, de raspessimist heeft de afgelopen weken wat hoop kunnen putten uit de tegenvallende cijfers over duurzame orders (notoir volatiel en het betrof een decembercijfer) en ook cijfers over nieuw-in-aanbouw-genomen woningen vielen wat tegen, maar verder viel er weinig te somberen. De detailhandel wist licht te verrassen, de industriële productie steeg in januari onverwachts met 0,9%, terwijl de onderliggende consumenten- en producentenprijzen eveneens verder opliepen: niet echt een teken dat er sprake is van een sterke vraaguitval. We hebben wel eens ergere recessies gezien, krijg je het gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; natuurlijk moeten we van het leven genieten, dat doe ik ook hoor. Daarom ga ik zo ook ff hardlopen (in echt Nederlands "hondeweer"). Mijn visie kan dan niet al te positief zijn, maar ik word er niet depressief van!

Ik wil rond 10;00 uur denk ik wel een Short-positie opzetten. De grote jongens hebben de koffie bijna op! Eens kijken welke kant zij op willen. In de greafiek is na het opwaartse openingsgap negatieve divergentie ontstaan. Voorbode? Loop v.d. dag gap ri. 412 dichten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brinkers zei:

*) Gesloten; 2 AEX Puts April 400 a 13,60 (aankoop 13,05)

*) Bruto-Winst 2 * 55 Euro is 110 Euro / Netto-Winst 100 Euro

*) Totale Netto-Jaarwinst 1190 Euro

*) Nog Uitstaan; 1 AEX Juni PutSpread 410 / -380 a 10,40

Veert het ri. 16;00 uur weer op ri. 413-415 dan wil ik daar opnieuw Short; ff de winst gepakt en dus langs de kant kijken. PullBack ri. neklijn  K/S-patroontje 413-zone?? Biedt deze zone dan voldoende W kunnen we verder zakken ri. gap 402 (KD Maandag?) :*

Deze heb je denk ik ook nog uitstaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brinkers zei:

De AEX lukt het zeer moeizaam om weer boven die 410-zone te komen; Zwakte!?

*) Gekocht; 1 AEX Put April 410 a 17,40

*) Geschreven; 1 AEX Put April 390 a 10,10

*) Uitstaan; 1 AEX April PutSpread 410 / -390 a 7,30

*) Tevens nog uitstaan; 1 AEX Juni PutSpread 410 / -380 a 10,40

Deze staat dus niet meer uit? Heb geen sluiting hiervan voorbij zien komen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groot gap ri. 391 wordt de komende periode mijn 1e KD.

Voorlopig beweegt de AEX met negatieve divergentie omhoog. Loop v.d. dag / morgen gap ri. 412 dichten. Zakte het onder de 412 dan komt het volgende gap 404 in beeld. Zodra hier onder komt dan het grote gap ri. 391 aan de orde.

Het grote gap 391-398 gaat op zeker binnenkort gedicht worden. De Aandelen-optie expiratie van Vrijdag speelt vandaag nog een rol. Als de handel zijn ivm de expiratiebelangen gekochte aandelen (opties) geloosd heeft, dan mag het weer zakken.

Er staat nog een gap ri. 328 open, maar of dit eerst nog gedicht gaat worden???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen

Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.