Spring naar bijdragen

Slapend rijk worden!


Nomore

Aanbevolen berichten

22 minutes ago, Lady_Diamond said:

? vertel..

Een stablecoin met een size van meer dan tien miljard die zakt tot onder de 70 cent. Uiteraard is er een 'risk' dat hij kapot gaat, maar mijn inziens is de munt too big to fail voor de cryptomarkt. Nu rond de 90 cent, maar ik ga er vanuit dat het weer richting de 98-99 cent zal gaan komende dagen. Maar uiteraard op je eigen risico. Helaas mijn gelden allemaal ingezet dus kan er geen gebruik van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei JackPot:

Een stablecoin met een size van meer dan tien miljard die zakt tot onder de 70 cent. Uiteraard is er een 'risk' dat hij kapot gaat, maar mijn inziens is de munt too big to fail voor de cryptomarkt. Nu rond de 90 cent, maar ik ga er vanuit dat het weer richting de 98-99 cent zal gaan komende dagen. Maar uiteraard op je eigen risico. Helaas mijn gelden allemaal ingezet dus kan er geen gebruik van maken.

Ik heb 11k in anchor zitten dus dat is even genoeg ust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 11k in anchor zitten dus dat is even genoeg ust.

Ik had hem op mijn lijstje staan en een paar dagen terug bijna gekocht. Streep hem nu ff door en blij dat ik niet heb gekocht. Zal vast goed komen, maar het vertrouwen in deze stable coin heeft een deukje opgelopen. Laat Luna en UST maar mooi een paar procent stijgen voor nu.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tweede munt / protocol waar ik in zit is Solana, en dan met name via de Whirlpools via Orca Finance. Hier kun je je Solana samen met USDC staken tegen percentages tegen 100%. Hieraan zitten wel veel randvoorwaarden die je wel vaker ziet bij farming. Het gaat om concentrated liquidity verschaffen waarbij de staking af zal lopen als de bovenkant of onderkant van de bandbreedte wordt geraakt en je op dit moment of alleen maar USDC over zal houden of alleen maar Solana. Hierdoor is het een product dat je goed moet monitoren. Zeker in de volatiliteit van de afgelopen dagen zul je vaak moeten herwegen. 

Het gaat overigens via een NFT die je ontvangt als je een positie hebt geopend. Deze zal ook weer verbrand worden als je de positie sluit. Je dient tevens een orcanaut NFT in bezit te hebben (kost circa 30$).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat iedereen hier op tijd is uitgestapt, wat een bloedbad. 

 
 
Ik hou me er niet zo mee bezig, maar zie toevallig net dat terra helemaal in elkaar geklapt is - 95% in 1 dag tijd, ongekend! (voor mij tenminste) Puur op de gok heb ik er 20 opgezet en zie wel wat er gebeurd. Hoorde al dat het te maken had met ust? Als het niks wordt jammer dan, gaat hij om een of andere reden weer terug op niveau van maand geleden pak ik ~100x

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 hours ago, TheGallant said:

Rip, usdt ook niet meer stabiel.

W
T
F

Ik hou het niet dagelijks bij, maar van Tether is toch al jaren bekent dat er allerlei problemen zijn qua dekking?

UST staat nu weer rond de $0.50, het zal me verbazen als die ooit weer de $1.00 gaat halen, LUNA is richting de 0 aan het gaan.

Ik misgun niemand iets en heb het te doen met mensen die al hun spaarcenten hierin hebben gestopt, maar ik hoop dat mensen nu wel gaan beseffen dat van die hoge APY een groot risico met zich meebrengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Op 12-5-2022 om 06:23 zei JackPot:

Hoe de wereld kan veranderen in enkele dagen. Naar vol vertrouwen in crypto en de mogelijkheden naar volledig de andere kant. Het kan verkeren, alleen in crypto!

Wie had dat gedacht....van slapend rijk naar een hoop gezeik. Tijd om wakker te worden, op te staan en weer gewoon aan het werk te gaan👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei JackPot:

Zeker wel, Lehman bubbel en Madoff dip van heel dichtbij. 
maar dit van terra is wel een heel ander verhaal. Crypto game changer. 

Terra Luna is één van de eerste maar zeker niet de laatste zwaar overgewaardeerde shitcoin die omvalt. Veel mensen in 'crypto' staan totaal buiten de realiteit.

Enkele voorbeelden:

De markt kapitalisatie van Terra Luna is ondanks alles wat er gebeurt is nog steeds ruim 1,5 miljard. Dit is een 45x waardestijging ten opzicht van 2 jaar geleden. Om één en ander in perspectief te zien op dit moment heeft Luna (bij een koers van € 0.0002270) ruim 5x de beurswaarde van Ajax.

Een ander project Shiba Inu dat qua intrinsieke waarde uit niet veel meer bestond dan een aansprekend plaatje van een hond wist op haar hoogtepunt een totale markt kapitalisatie te bereiken van maar liefst 35 miljard euro. Op dat moment dat het in de miljarden ging lopen besloot het team dat het misschien ook wel handig zou zijn om een gebruiksfunctie voor deze shitcoin te verzinnen. In perspectief.. voor een bedrag van 35 miljard euro bouw 10x de Noord-Zuid lijn. 

Ander voorbeeld: Mensen betalen tienduizenden euro's voor een plaatje van een aap met daarbovenop nog eens honderden euro's transactiekosten om dit plaatje in hun wallet te zetten. Als je dit in perspectief wil zien moet je voor de grap maar eens uitreken hoeveel procent extra inflatie op fiat we nodig hebben voordat het gebruik van de Ethereum blockchain ook een beetje betaalbaar begint te worden voor Jan Modaal.

Dat blockchain in de toekomst nog veel groter zal worden en dat de techniek op grote schaal functioneel gebruikt kan gaan worden dat geloof ik absoluut. Echter op dit moment zijn grote delen van de crypto markt een door grof geldverdienende influencers tot epische proporties gehypte bubbel. In deze bubbel doen de projecten die technisch gezien de grootste kans hebben om te slagen het vaak ook nog relatief slecht omdat deze projecten voor de influencers (te) weinig opleveren.

Heel lang verhaal kort.. Er zullen nog vele debacles als Terra Luna volgen voordat 'crypto' volwassen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap je punt maar je vergelijkingen kloppen natuurlijk voor geen meter. Je kunt alles vergelijken met volstrekt andere zaken, maar dat helpt niets. Een Bugatti auto van meer dan een miljoen kun je ook 300.000 biertjes voor kopen. 

De crypto markt staat uiteraard nog in de begin schoenen en NFT helemaal. De kopers van Bored Apes hebben natuurlijk een volstrekt andere visie, dan dat het een 'plaatje van een aap' is. Solana NFTs gaan nu volledig door het dak, met de Okay beren als katalysator. 

Tot slot zullen 15 miljoen mensen natuurlijk liever 1 Luna dan hebben dan 1 aandeel Ajax.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.