Spring naar bijdragen

Brunsie's Tour Tips


Brunsie

Aanbevolen berichten

Etappe 12: Briancon - Alpe d'Huez
Na de meesterlijke etappe van gisteren wordt het vandaag opnieuw vuurwerk in de Alpen. Met Jonas Vingegaard in de gele trui moet het peloton maar liefst drie bergen van buitencategorie over. Dat begint al direct na de start in Briancon als net als gisteren de Col du Galibier op het programma staat. 23 kilometer klimmen naar 2.642 meter boven zee niveau. De bus gaat hier waarschijnlijk al gevormd worden en renners met ambitie voor de dagzege zullen er hier al tussenuit gaan knijpen. Na de afdaling van de Galibier gaan we 29 kilometer klimmen naar de top van Col de Croix de Fer. Na de afdaling van deze Col staat nog als toetje de klim naar Alpe d'Huez op het programma. De Nederlandse berg. 21 haarspeldbochten met een ontzettend stijle aanloop. 

Brunsie's Tour Tips van de dag
Naast dat de streep bovenop de Nederlandse berg is getrokken is het vandaag de Franse nationale feestdag. Dat is traditioneel een dag dat Franse renners het hazenpad gaan kiezen. Reken vandaag dus op een ontsnapping met renners als Thibaut Pinot, Pierre Latour en Warren Barguil. Ik verwacht dat ook Bauke Mollema zijn neus vandaag aan het venster gaat steken. Het is heel goed mogelijk dat er een groepje met een dusdanig grote voorsprong aan de voet van de Alpe komt dat de dagwinnaar vooraan zit. Voor mij is er echter één duidelijke favoriet voor de dagzege en dat is Tadej Pogacar.

Tip 1; Tadej Pogacar wint de etappe (odds 5.50 bij Bingoal)
Tip 2: Thibaut Pinot finisht in de top 3 (odds 2.20 bij Bingoal)
Tip 3: Bauke Mollema finisht in de top 10 (odds 4.00 bij Bingoal)

Verzoek voor een boek: Welke renner is als eerste boven op de Col de Croix de Fer? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Etappe 13: Le Bourg D'Oisans - Saint-Etienne
Na het klimgeweld van de afgelopen twee dagen zal het voor veel (klassement)renners vandaag een relatieve rustdag zijn. Vanuit de start in Le Bourg D'Oisans gaat de weg de eerste 27 kilometer van de etappe voornamelijk naar beneden. Probeer dan maar eens weg te komen als aanvaller. De eerste hindernis van de dag is een colletje van derde categorie. De Cote de Brie is slechts 2,4 kilometer lang á 6,9 procent. Daarmee is de cote alleszins te doen. Daarna volgt er een heel stuk vlak alvorens de Col de Parmenie (2e categorie: Dik vijf kilometer á 6%) opdoemt. Hierna volgt enkel nog een beklimming van derde categorie (de Cote de Saint Romain van 6,6 kilometer á 4,5% gemiddeld) op weg naar Saint-Etienne. Het laatste gedeelte van de etappe is alles behalve vlak, maar voor berg punten komt de finale niet meer in aanmerking.

Brunsie's Tour Tips van de dag
De klassementsrenners gaan uitpuffen vandaag en de meeste sprinters zijn blij dat ze nog in koers zijn. In deze zogenaamde overgangsetappe zal het voor de aanvallers zijn. 

Tip 1: Taco van der Hoorn wint de etappe (odds bij TOTO 80.00)
Tip 2: Jan Tratnik finisht in de top-3 (odds bij Bingoal 13.00)
Tip 3: Team van de winnende renner: Bahrain Victorious (odds bij Bingoal 12.00)

Verzoek voor een boek: 
Wie finisht er op plek 9 vandaag en mag € 630,- bijschrijven op de Tourrekening van zijn team? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Brunsie:

Etappe 13: Le Bourg D'Oisans - Saint-Etienne
Na het klimgeweld van de afgelopen twee dagen zal het voor veel (klassement)renners vandaag een relatieve rustdag zijn. Vanuit de start in Le Bourg D'Oisans gaat de weg de eerste 27 kilometer van de etappe voornamelijk naar beneden. Probeer dan maar eens weg te komen als aanvaller. De eerste hindernis van de dag is een colletje van derde categorie. De Cote de Brie is slechts 2,4 kilometer lang á 6,9 procent. Daarmee is de cote alleszins te doen. Daarna volgt er een heel stuk vlak alvorens de Col de Parmenie (2e categorie: Dik vijf kilometer á 6%) opdoemt. Hierna volgt enkel nog een beklimming van derde categorie (de Cote de Saint Romain van 6,6 kilometer á 4,5% gemiddeld) op weg naar Saint-Etienne. Het laatste gedeelte van de etappe is alles behalve vlak, maar voor berg punten komt de finale niet meer in aanmerking.

Brunsie's Tour Tips van de dag
De klassementsrenners gaan uitpuffen vandaag en de meeste sprinters zijn blij dat ze nog in koers zijn. In deze zogenaamde overgangsetappe zal het voor de aanvallers zijn. 

Tip 1: Taco van der Hoorn wint de etappe (odds bij Toto 80.00)
Tip 2: Jan Tratnik finisht in de top-3 (odds bij bingoal 13.00)
Tip 3: Team van de winnende renner: Bahrain Victorious (odds bij bingoal 12.00)

Verzoek voor een boek: 
Wie finisht er op plek 9 vandaag en mag € 630,- bijschrijven op de Tourrekening van zijn team? 

Van Aert

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Etappe 14: Saint Etienne - Mende
Na de overgangsetappe van gisteren, is het vandaag opnieuw een ideale etappe voor een groepje vluchters. De etappe begint met 7,7 kilometer klimmen á 3,9% en eindigt met 3 kilometer klimmen in Mende á dik 10% gemiddeld. Een muur dus. Tussendoor moeten er nog drie cotes van derde categorie bedwongen worden in een etappe die nergens echt vlak is. Arme, arme sprinters.

Brunsie's Tour Tips van de dag
Het zal een stevig gevecht worden om een plekje in de vlucht van de dag te bemachtigen. Als er een groep weg komt, is het zaak om zoveel mogelijk energie te besparen als je mee wilt doen om de dagzege. De eindklim is namelijk verschrikkelijk. 3 kilometer klimmen met stroken van 10,9% is na 189 kilometer op en af geen cadeautje. Vergelijk de aankomst met de finish van de Waalse Pijl op de Muur van Hoei. Tadej Pogacar gaat hier gegarandeerd proberen om Jumbo-Visma op te blazen. Voor de dagzege zal het voor mijn gevoel echter niet gaan. 

Tip 1: Dylan Teuns wint de etappe (odds 13.00 bij TOTO)
Tip 2: H2H Lennard Kämna - Bauke Mollema (odds Kämna 1.60 bij TOTO)
Tip 3: Van Baarle finisht in top-3 (TOTO Special 18.00)

Verzoek voor een boek: Wie finisht is er als negende en gaat er vandoor met de inmiddels befaamde € 630,-?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Etappe 15:  Rodez - Carcassonne
We gaan sprinten vandaag. Tenminste, ik ga er vanuit dat er genoeg ploegen belang hebben bij een massasprint om een groep vluchters te controleren. Lotto-Soudal zal daar niet één van zijn. Hun sprinter, Caleb Ewan, ligt al een aantal dagen op apegapen. Team BikeExchange won al met Dylan Groenewegen en gisteren met Michael Matthews. Zij zullen gemotiveeerd zijn te werken voor een derde zege. Groenewegen oogt ook fris genoeg om de klim van de derde categorie, de Cote des Cammazes, op 40 kilometer van de streep goed te verteren. Als Groenewegen meezit, gaan we in de laatste veertig kilometer veel lichtblauw voor in het peloton zien. 

Brunsie's Tour tips van de dag
Wat geldt voor Groenewegen, geldt ook voor Danny van Poppel. De sprinter van Bora Hansgrohe gaat beter over de heuvels dan de meeste sprinters. Van Poppel was een paar dagen wat ziekjes, maar lijkt er goed door te komen. Vandaag zou het weleens een goede dag voor hem kunnen worden. 

Tip 1: Groenewegen wint de etappe (odds 10.00 bij TOTO)
Tip 2: Philipsen eindigt in de top-3 (odds 2.40 bij Bingoal)
Tip 3: Van der Hoorn of Van Poppel eindigt in de Top-3 (TOTO Special 9.00)

Verzoek voor een boek: Wie finisht is er als negende en gaat er vandoor met de inmiddels befaamde € 630,-?

Dit zijn mijn laatste tips voor deze Tour. Ik ga er even een paar dagen tussenuit met de kids. Na mijn vakantie ga ik me focussen op het nieuwe voetbalseizoen. Match of the Day keert terug en er moeten veel pagina's op de OneTime website geüpdatet worden. De rest van de Tour laten we jullie echter niet aan jullie lot over. Vanaf dinsdag komen de Tourtips van niemand minder dan @Arthur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Brunsie:

Etappe 15:  Rodez - Carcassonne
We gaan sprinten vandaag. Tenminste, ik ga er vanuit dat er genoeg ploegen belang hebben bij een massasprint om een groep vluchters te controleren. Lotto-Soudal zal daar niet één van zijn. Hun sprinter, Caleb Ewan, ligt al een aantal dagen op apegapen. Team BikeExchange won al met Dylan Groenewegen en gisteren met Michael Matthews. Zij zullen gemotiveeerd zijn te werken voor een derde zege. Groenewegen oogt ook fris genoeg om de klim van de derde categorie, de Cote des Cammazes, op 40 kilometer van de streep goed te verteren. Als Groenewegen meezit, gaan we in de laatste veertig kilometer veel lichtblauw voor in het peloton zien. 

Brunsie's Tour tips van de dag
Wat geldt voor Groenewegen, geldt ook voor Danny van Poppel. De sprinter van Bora Hansgrohe gaat beter over de heuvels dan de meeste sprinters. Van Poppel was een paar dagen wat ziekjes, maar lijkt er goed door te komen. Vandaag zou het weleens een goede dag voor hem kunnen worden. 

Tip 1: Groenewegen wint de etappe (odds 10.00 bij TOTO)
Tip 2: Philipsen eindigt in de top-3 (odds 2.40 bij Bingoal)
Tip 3: Van der Hoorn of Van Poppel eindigt in de Top-3 (Toto Special 9.00)

Verzoek voor een boek: Wie finisht is er als negende en gaat er vandoor met de inmiddels befaamde € 630,-?

Dit zijn mijn laatste tips voor deze Tour. Ik ga er even een paar dagen tussenuit met de kids. Na mijn vakantie ga ik me focussen op het nieuwe voetbalseizoen. Match of the Day keert terug en er moeten veel pagina's op de OneTime website geüpdatet worden. De rest van de Tour laten we jullie echter niet aan jullie lot over. Vanaf dinsdag komen de Tourtips van niemand minder dan @Arthur.

Peter Sagan. Fijne minivakantie Hans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...