Jump to content

Let op: Oud Unibet-spelers hebben een bonusblokkade


Recommended Posts

Gisteren een Unibet account aangemaakt en ervoor gekozen om de casinobonus van 200 free spins te gebruiken. Gisteren netjes na aanmaken de eerste 50 spins gekregen. Vandaag echter nog niet. Daarom de chat van Unibet ingekropen met de vraag wanneer ik die spins tegemoet kan zien. De eerste keer las ik na ruim een halfuur wachten dat er geen Agents beschikbaar waren, de tweede keer kon ik na weer een ruim halfuur eindelijk een medewerker spreken. De uiterst vriendelijke klantenservice medewerker kwam echter met een opvallend bericht: Oud-spelers van Unibet hebben een bonusblokkade tot 13-9-22, vanwege strenge wetgeving van de KSA. Daar zou ik ook een pop-up over hebben gekregen. Die heb ik echter niet gezien. De exacte regelgeving kon hij me ook niet vertellen. De medewerker wist mij wel te vertellen dat de bonus alsnog speelbaar is na 13 september, als ik dan de chat in kruip. 

Ik vind het zelf een erg vaag verhaal, niet alleen omdat het me sterk lijkt dat de KSA spelers die naar het legale aanbod gaan 'afstraft' met een bonusblokkade vanwege hun gokverleden, maar ook omdat naar mijn weten hun volledige Nederlandse database zou moeten zijn gewist. Met andere woorden: Ik ben in dat geval nooit een speler bij Unibet geweest en zou met een schone lei moeten beginnen.

Problemen met aanmelden, een onbereikbare klantenservice en dan ook nog een of andere vage bonusblokkade. Ik had eerlijk gezegd meer verwacht van zo'n grote speler als Unibet. Teleurstellend.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

krijg net de melding dat mijn 3de setje van 50 free spins klaarstaan, wil ik ze openen weg

 

Hier volgt de chat

Luciano: neemt nu deel aan de chat
oscar: hoi,ik kreeg vandaag mijn 3de setje van 50 free spins,maar toen ik hem wou openen was hij weg:(
Het bestand Schermopname (216).png (285.73KB) is ontvangen.
Luciano: Goedemiddag!
oscar: je ziet wel de bonus aanbiedeing maar meer niet
Luciano: Ik ga heel even voor je kijken hoor :)
oscar: was 50 spins op book of dead
Luciano: Ik heb even gekeken en heb hieronder een kort bericht voor je
Luciano: Je komt momenteel niet in aanmerking voor bonussen omdat onze afdeling Verantwoord Wedden interventies op je account heeft uitgevoerd. Als gevolg van de regelgeving moeten wij je uitsluiten van bonussen voor 29 dagen (5 augustus). Deze regelgeving geldt voor alle klanten en is onderdeel van onze pro-actieve Verantwoord Wedden aanpak, om het welzijn van onze klanten te waarborgen.
Luciano: Dit komt door een automatisch systeem van de casa (kansspel autoriteit)
oscar: grapje neem ik aan
Luciano: Die sinds gisteren zonder dat wij het weten op verschillende accounts blocks hebben toegepast
oscar: waar slaat dit op
Luciano: Nee helaas niet, jouw block staat er sinds 50 minuten op
Luciano: De casa heeft alle spelers gevolgd en hun oude speelgedrag gevolgd op andere websites, en blijkbaar daarop deze block gebaseerd
Luciano: Wanneer de block is opgeheven krijg je de bonus alsnog

oscar: en het is KSA niet casa
Luciano: Helaas dat het zo moet gaan
Luciano: Wij wisten hier zelf ook niks vanaf jammer genoeg
oscar: bedankt en mazzl

 

Ik had vorige maand  een time out aangevraagd voor 1 maand op de andere site.s,dus dit betekent dat de KSA wel degelijk je accounts monitort.

 

Edited by pokerinfo
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 uur geleden zei pokerinfo:

krijg net de melding dat mijn 3de setje van 50 free spins klaarstaan, wil ik ze openen weg

 

Hier volgt de chat

Luciano: neemt nu deel aan de chat
oscar: hoi,ik kreeg vandaag mijn 3de setje van 50 free spins,maar toen ik hem wou openen was hij weg:(
Het bestand Schermopname (216).png (285.73KB) is ontvangen.
Luciano: Goedemiddag!
oscar: je ziet wel de bonus aanbiedeing maar meer niet
Luciano: Ik ga heel even voor je kijken hoor :)
oscar: was 50 spins op book of dead
Luciano: Ik heb even gekeken en heb hieronder een kort bericht voor je
Luciano: Je komt momenteel niet in aanmerking voor bonussen omdat onze afdeling Verantwoord Wedden interventies op je account heeft uitgevoerd. Als gevolg van de regelgeving moeten wij je uitsluiten van bonussen voor 29 dagen (5 augustus). Deze regelgeving geldt voor alle klanten en is onderdeel van onze pro-actieve Verantwoord Wedden aanpak, om het welzijn van onze klanten te waarborgen.
Luciano: Dit komt door een automatisch systeem van de casa (kansspel autoriteit)
oscar: grapje neem ik aan
Luciano: Die sinds gisteren zonder dat wij het weten op verschillende accounts blocks hebben toegepast
oscar: waar slaat dit op
Luciano: Nee helaas niet, jouw block staat er sinds 50 minuten op
Luciano: De casa heeft alle spelers gevolgd en hun oude speelgedrag gevolgd op andere websites, en blijkbaar daarop deze block gebaseerd
Luciano: Wanneer de block is opgeheven krijg je de bonus alsnog

oscar: en het is KSA niet casa
Luciano: Helaas dat het zo moet gaan
Luciano: Wij wisten hier zelf ook niks vanaf jammer genoeg
oscar: bedankt en mazzl

 

Ik had vorige maand  een time out aangevraagd voor 1 maand op de andere site.s,dus dit betekent dat de KSA wel degelijk je accounts monitort.

 

Whow heftig dit. De Ksa is er blijkbaar niet om mensen te behoeden maar om totale controle te hebben over ALLE Nederlandse spelers.

Mag dit ook zomaar, ook ivm met de privacywetgeving? Je mag niet zomaar persoonsgegevens uitwisselen met derden maar de Ksa mag blijkbaar alles inzien. 

Wel een beetje een enge gedachte dit, privacy is geen privacy in dit geval 🙄

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, DonnyZuid said:

Whow heftig dit. De Ksa is er blijkbaar niet om mensen te behoeden maar om totale controle te hebben over ALLE Nederlandse spelers.

Mag dit ook zomaar, ook ivm met de privacywetgeving? Je mag niet zomaar persoonsgegevens uitwisselen met derden maar de Ksa mag blijkbaar alles inzien. 

Wel een beetje een enge gedachte dit, privacy is geen privacy in dit geval 🙄

Ik denk dat dit gewoon een support medewerker is die er weinig van snapt. Zie ook "casa"

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

3 uur geleden zei FreebetFreddie:

Ik denk dat dit gewoon een support medewerker is die er weinig van snapt. Zie ook "casa"

Dat denk ik niet want deze tekst had hij al klaar staan

7 uur geleden zei pokerinfo:

Je komt momenteel niet in aanmerking voor bonussen omdat onze afdeling Verantwoord Wedden interventies op je account heeft uitgevoerd. Als gevolg van de regelgeving moeten wij je uitsluiten van bonussen voor 29 dagen (5 augustus). Deze regelgeving geldt voor alle klanten en is onderdeel van onze pro-actieve Verantwoord Wedden aanpak, om het welzijn van onze klanten te waarborgen.

 

Link to comment
Share on other sites

^^ @DonnyZuid de eerste indrukken van de Unibet klantendienst vind ik zeker niet slecht hoor.
Gisteren heb ik van iemand gelezen dat niet toegekende welkomstbonus via livechat handmatig was toegekend en bij mezelf hetzelfde na een mailtje.
Bovenstaande support issue met @pokerinfo is geen prettige boodschap en ook niet zorgvuldig geformuleerd, maar vind ik alles bij elkaar ook niet slecht afgehandeld.

Bekend is dat Unibet zwaar inzet op 'verantwoord gokken'. 
Een openstaande vraag is waar Unibet sommige info vandaan haalt, anders dan uit de eigen historische bronnen.

Bij elke aanmelding wordt er een check op CRUKS gedaan of dat een speler staat ingeschreven.
Van de details van wat er in een datapaketje van CRUKS naar een aanbieder wordt gestuurd, ben ik niet op de hoogte.
Zou dat meer kunnen zijn dan alleen 'uitgesloten van spelen' en misschien een einddatum?
Technisch moet dit kunnen maar het is me niet bekend of dat er bonusbans vastgelegd mogen worden in CRUKS.
Zou op zich geen slecht idee zijn.. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, pokerinfo said:

Dat denk ik niet want deze tekst had hij al klaar staan

 

Daarin staat dus niet dat de KSA er iets mee van doen heeft.


Ik geloof er echt niks van dat de KSA spelers heeft gevolgd zoals die medewerker aangeeft , dit heeft Unibet zelf besloten in het kader van Verantwoord spelen.

Link to comment
Share on other sites

Ik wou net even navragen in de chat,ben schijnbaar niet de enige

 

Het is momenteel erg druk in onze Live Chat door een technisch probleem met het toekennen van (welkoms)bonussen. Wij zijn hard aan de slag om dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de tip ,heb mijn free spins gekregen en tevens 40€CASH als compensatie

 

Een compensatie voor je welkomstbonus

3613942248.jpg

 

Hallo O,

 

Door een technische fout heb je onze welkomstbonus niet (volledig) kunnen gebruiken. Hierdoor was je eerste ervaring bij Unibet mogelijk niet zoals jij en wij gehoopt hadden.

 

Ter compensatie willen we graag €40 cash aanbieden. Deze kun je accepteren onder ‘Bonusaanbiedingen’ in jouw account.

 

Team Unibet

Edited by pokerinfo
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

23 minuten geleden zei GroningerFries:

Mooi dat het opgelost is pokerinfo! Ik heb het na 3 chats en 2 telefoontjes opgegeven, maar begrijp dat ze er nu zelf achter zijn gekomen dat het een foutje van hun kant is? Hoe heb je contact met ze opgenomen?

Check je berichten bij Unibet

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...