Spring naar bijdragen

Hoe werkt Bux beleggen?


JackPot

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van de vraag van @eurobsgame in het Brinkers Aex Handel topic heb ik maar even een nieuw topic gemaakt.

Uit mijn screenshot kun je niet opmaken welke richting ik verwacht dat de gekozen transacties op zullen gaan maar alleen het rendement dat je per bepaalde transactie hebt gehaald. Je ziet dus ook niet welk bedrag je hebt geinvesteerd. Als je doorklikt in Bux dan kun je dit uiteraard wel zien, inclusief de mate van leverage die je hebt gebruikt voor je transactie bij Bux.

Het is dus afhankelijk van je inleg, stel 10 euro, en je mate van leverage, maximaal 20x leverage bij indices, hoeveel je terug krijgt.

Stel 10 euro op daling aex met leverage van 20%. Dit betekent dat je 20% rendement maakt als de AEX 1 procent zakt. Dus in het geval van tien euro verdien je 2 euro. Je moet daarvoor wel 50 cent transactiekosten betalen dus degene die er vooral rijk van wordt is Bux. Hierdoor wordt de gokfactor dus nog groter.

Er zit geen enkele tijdslimiet op handelen via Bux aangezien dit gebeurt via CFD's en je ze elk moment kunt sluiten. Dit is dus anders dan handelen in binaire opties waarbij je elke transactie een tijdslimiet meegeeft.

Dat Siri het antwoordde gisteren was niet vreemd. Dit zal waarschijnlijk in de avond zijn geweest toen Wallstreet al rood kleurde. De Aex sluit wel om half zes, maar futures handelen door tot 22.00 uur en die laten dus zien wat de waarde van de aex is tot tien uur 's avonds. Deze sloot rond de 409 punten en dit was dan ook de verwachte opening. 's ochtends om 08.00 gaan de futures weer open en is de indicatie van de 'cash' aex er ook al weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 maanden later...

  Dit is de screenshot waar ik @Jackpot een vraag over stelde. En onderaan het item komt mijn ervaring met Siri aan bod , welke de AEX index vandaag correct voorspelde !!! :o



Hé @Jackpot . Kan je me een aantal dingen uitleggen aan de hand van je screenshot ?Hoe kan je zien dat je short bent gegaan ( geinvesteerd hebt op een koersdaling ) ? Ik zie resultaat +21,19 % en dan alle beursindices waar je % mee hebt verdiend. Hoe zie je nou dat je op short hebt gespeculeerd ? Verder hoeveel krijg je voor iedere € die je short hebt geinvesteerd ( bij BUX speculeer je enkel op koers omhoog , of koers omlaag ) . En als laatste : je bent dus short gegaan . Over welke tijdlijn spreek je dan ? 1 uur in de toekomst , de volgende dag ?Ik had gisteren ook iets leuks : een collega had " ask Siri " aanstaan op zijn smartphone ( die app robot die je alles kan vragen en die een soort persoonlijke assistent speelt ) .Ik vroeg : Hoe"hoog staat de AEX morgen ? ( dus ik vroeg dat op 13 januari 's avonds ) .Siri zei : "de AEX staat op 410 punten ".Maar ik heb het opgezocht op RTLZ en de AEX stond op 418 punten. Hoe kon "Siri " dit weten ? Want vanochtend zakte de AEX door de 410 grens !Had ik maar BUX gehad. Ik "geloof " wel in dit soort dingen. Ik weet dat het "magisch denken" is maar ik zal niet nalaten om daar serieus iets mee te proberen te verdienen !
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 jaar later...

Update van het handelen in bitcoins bij Bux. Handelen in bitcoins kun je dus beter niet bij Bux doen blijkt.

We ontvangen veel vragen over waarom je nu niet met BUX in Bitcoin kunt handelen. We begrijpen jullie frustratie en zullen uitleggen wat er aan de hand is.

Bij het aanbieden van Bitcoin moeten we geopende posities ook altijd afdekken (hedgen) om het risico te beperken. Bij hoge handelsvolumes, zoals nu, is het aantal Bitcoins dat we kunnen aanhouden beperkt. Dit is waarom je op sommige momenten geen nieuwe longpositie (met de pijl omhoog) in Bitcoin kunt openen.

Om de handel in Bitcoin met hefboom, zonder spread, met lage fees én een gegarandeerde stop loss te kunnen blijven aanbieden is deze beperking echter noodzakelijk. Dit in het kader van wat wij responsible trading noemen.

Dit kan echter bij jou voor teleurstelling zorgen, bijvoorbeeld als je net op het punt staat om te profiteren van de koersbeweging van Bitcoin. Dat begrijpen wij en we hopen met bovenstaande het probleem te hebben verklaard. Helaas kunnen we nu nog niet zeggen hoe lang deze situatie zal duren. Uiteraard houden we je bij veranderingen op de hoogte.

We zijn blij met al jullie feedback waarmee we de app en ons aanbod, inclusief crypto’s, kunnen blijven verbeteren.

Een andere broker waar je kunt handelen in bitcoin heb ik op de website onder de loep genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn dochter (15) kwam terug uit school gisteren en haar leraar economie had de hele klas de gratis app van Bux laten downloaden (ipad school) zodat ze o.a. konden handelen met de Bitcoin en andere exotische producten en aandelen. We vertelde vol trots dat ze het erg goed deed :-)

 

Ik vroeg haar of je hiervoor niet meerderjarig moest zijn, haar antwoord, alleen downloaden en email adres volstaat met de demo versie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 maanden later...

Het bedrijf waar Bux mee samenwerkt, en indirect alle transacties uitvoert die de handelaren inleggen bij Bux, Ayondo heeft een beursnotering aangevraagd in Singapore. Men heeft een dure lening uitstaan bij een private equity bedrijf en men wil die graag aflossen. het gaat om 16 miljoen dollar en die wil men ophalen door middel van een IPO.

In deze tijden waar CFD handel sterk onder druk staat door toezichthouder ESMA, en binaire opties nagenoeg volledig in de ban gaan, is het een gewaagde keuze die niet zeker is van succes. Alsmede is een beursgang van 16 miljoen ook enorm klein. 

In 2017 heeft Ayondo een verlies gemaakt dat boven de $10 miljoen uit komt, dus spannende tijden want het omvallen van Ayondo kan zomaar eens beteken dat ook de vrienden van Bux in de problemen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weken later...

Hi jackpot,

Veel van onze klanten handelen bij ons in de CFD op Bitcoin. De kosten voor het vasthouden van posities in een CFD op Bitcoin zijn echter significant hoger dan bij andere producten op ons platform. Daarom hebben we de manier waarop de Financing Fee hiervoor in rekening wordt gebracht moeten aanpassen. 

Wanneer je een long positie (pijl naar boven) opent in een CFD op Bitcoin, dan betaal je vanaf nu een percentage op basis van de totale grootte van je trade - dat is je inleg vermenigvuldigd met de multiplier. Dit betekent dat de Financing Fee nu ook in rekening wordt gebracht voor long posities zonder multiplier.

Voor short posities (pijl naar beneden) wordt helemaal geen Financing Fee meer in rekening gebracht, ook niet als je met een multiplier handelt. Hou er rekening mee dat dit ook van toepassing is op je openstaande posities.

Waarom deze verandering?
Wij hedgen de posities van onze klanten in de markt en de kosten voor het veilig bewaren van Bitcoins (en andere cryptocurrencies) over een langere termijn zijn, in tegenstelling tot andere producten op ons platform, erg hoog. We maken deze aanpassing zodat de Financing Fee de daadwerkelijke kosten beter reflecteert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

De beursnotering voor Ayondo is een feit en men heeft recent ook voor de eerste keer publiek cijfers bekend gemaakt. De waardering van het bedrijf Ayondo was ten tijde van de IPO maar liefst 100 miljoen dollar. Sinds de IPO in maart van dit jaar is de koers gehalveerd (!!) en is de waardering op dit moment 53 miljoen dollar.

Wat dit betekent voor Bux, dat ook een torenhoge waardering heeft, is nog onbekend maar het moge duidelijk zijn dat het geen goudmijn is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...

Hi jackpot,

Door nieuwe regels van de Europese Autoriteit voor effecten en markten (ESMA) zullen er een paar belangrijke veranderingen plaatsvinden in de BUX app. De nieuwe regels worden van kracht op 1 augustus 2018. 

Bij BUX stimuleren we veilig en verantwoord traden. Wij zijn dan ook helemaal voorstander van deze nieuwe maatregelen, die als doel hebben jou en je geld nog beter te beschermen.

Dit zijn de belangrijkste veranderingen:

Beperkte hefboom: er komt een limiet op de maximale Multiplier die BUX mag aanbieden en deze varieert per product. Deze nieuwe maatregel is slechts van invloed op een paar producten. Je vindt de maximaal toepasbare Multiplier per product in onze FAQ.

50% marge close-out: BUX is verplicht om posities te sluiten als je marge daalt tot 50%. Als dit gebeurt dan wordt de slechtst presterende positie in je Portfolio automatisch gesloten. Houd je posities open door ervoor te zorgen dat je altijd voldoende cash beschikbaar hebt in je account. Meer info over deze regel vind je aan het eind van deze maand bij de Trading Coach in de app. 


Lees onze FAQ voor meer informatie over de nieuwe regels van ESMA.

Heb je nog vragen over dit onderwerp, stuur ons dan een e-mail. 
 
Let’s rock the world of finance!

BUX team

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

Hi jackpot,

We zien dat je met echt geld handelt bij BUX, en daarom willen we je graag laten weten dat we onze algemene voorwaarden hebben bijgewerkt om te voldoen aan de vereisten van de European Securities and Markets Authority (ESMA).

Om te zorgen dat we ons aan alle regels houden, zijn de volgende wijzigingen aangebracht:

Clausule 2.2: In het uitzonderlijke geval dat je verliezen tot een negatief saldo leiden, zullen we deze verliezen niet van je terugvorderen.

Clausule 13.7.1: We hebben nu als gevolg van het automatisch liquidatiebeleid de mogelijkheid om een 'Good Till Cancelled'-order te annuleren.

Clausule 45: Deze clausule verklaart het automatische liquidatiebeleid en is toegevoegd om uit te leggen hoe het automatische liquidatiebeleid, zoals vereist door de ESMA, precies werkt. Als je Trading Marge in de app het margin close-out percentage, zoals vastgesteld door ESMA, bereikt sluiten we altijd de positie met het grootste absolute verlies (zolang de onderliggende markt open is - en als dat niet het geval is, sluiten we de grootste positie waarvan de onderliggende markt wel open is).

De volgende clausule is ook gewijzigd: 

Clausule 14.4: Toegevoegd dat betalingen ook in andere valuta kunnen worden gedaan, zoals nu beschikbaar op ons platform.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 maanden later...

Update Bux

Hoi,

We willen je graag informeren over een wijziging in een aantal juridische documenten.

Zoals je misschien weet is BUX een handelspartner van ayondo markets Limited, een door de FCA gereguleerde beleggingsonderneming. De entiteit die de diensten levert is nu gewijzigd van BUX BV naar BUX Financial Services BV. Om deze wijziging door te voeren moet iedere referentie naar BUX BV worden veranderd in BUX Financial Services BV. Dit is van toepassing op een viertal documenten.

De diensten die geleverd worden blijven onveranderd en je zult dus ook geen verschil merken in of aan de BUX app.

De volgende documenten zijn aangepast:

BUX Privacy verklaring

BUX Cookie beleid

Overeenkomst bescherming persoonsgegevens

Algemene Voorwaarden funBUX

Heb je vragen over dit onderwerp, aarzel dan niet en stuur ons een e-mail.
 
Happy trading!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 maanden later...
Op 16-3-2015 om 19:45 zei JackPot:

. Dit zal waarschijnlijk in de avond zijn geweest toen Wallstreet al rood kleurde. De Aex sluit wel om half zes, maar futures handelen door tot 22.00 uur en die laten dus zien wat de waarde van de aex is tot tien uur 's avonds. Deze sloot rond de 409 punten en dit was dan ook de verwachte opening. 's ochtends om 08.00 gaan de futures weer open en is de indicatie van de 'cash' aex er ook al weer.

@jackpot en ik zijn ook nog even langs WallStreet gelopen. Een interessant gebied in New York.

 

Wallstreet.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...