Spring naar bijdragen

Better Call Xun


Zon14

Aanbevolen berichten

Welkom [mention=20905]Zon14[/mention], wat zijn jouw voorspellingen voor Bitcoin. Stijgende lijn ingezet of verwacht je nog een flinke dip?


Hallo Orange!

Ik doe niet echt aan korte termijn prijs voorspellingen. Ik kan je wel een kleine analyse geven over hoe ik over de markt denk. Mijns inziens hebben we door bepaalde macro-economische omstandigheden niet echt een blow of top in de BTC price gehad. Dat is ook de reden dat we denk ik deze cycle niet per se verder hoeven terug te zakken dan de lokale bodem van 17.6k. Daarentegen heeft BTC ook nog nooit echt een "recessie" en zulke hevige rentestijgingen meegemaakt. Hierdoor kan BTC misschien nog wel verder zakken naar 11k (hoop ik niet overigens).

Afijn, omdat ik in BTC (crypto) geloof en daarnaast denk dat BTC de volgende cycle top wel minimaal de 150-200k gaat aantikken, is mijn strategie om rustig aan stukjes bij te kopen gedurende het jaar. Als BTC straks in de volgende cycle de 150-200k aantikt dan maakt het mij namelijk niet uit of ik op 25k-20k-15k-10k heb ingekocht. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groeten,
Xun Chen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je reactie Xun. Wat Bitcoin zo lastig maakt is dat de ene erg positief is en andere analisten zijn erg pessimistisch over de toekomst. Ik ben dan heel benieuwd waar jouw vertrouwen vandaan komt. Ik snap dat niemand een glazen bol heeft maar ik ben dan heel nieuwsgierig waarom jij wel denkt dat BTC de 150-200k zou gaan aantikken. En wanneer zou je dit zien gebeuren? Nogmaals niemand kan het voorspellen, maar je hebt daar vast een beeld bij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Orange!

Mijn vertrouwen in BTC en cryptocurrencies is ontstaan omdat ik van jongs af aan altijd al gefascineerd was naar de herkomst van geld. Na enig onderzoek kwam ik al snel tot de conclusie dat er tegenwoordig geen geld meer is zonder schuld. Ik ontdekte ook dat geen enkele fiat currency (behalve de US dollar omdat het "de wereld reserve munt" is) het heeft gered. Maar als we dan de US dollar eventjes onder de loep nemen zien we zelfs dat de US dollar met circa 97% is gedevalueerd sinds het in 1913 is opgericht door de Federal Reserve. Het lijkt er mijns inziens op dat het continu bijdrukken van geld met de daarbij horende inflatie een niet werkend monetair beleid is wat gedoemd is om te falen.

Met dit inzicht ben ik gaan nadenken over welke assets dan wel waardevast zijn. Toen kwam ik al snel uit bij vastgoed, goud, silver en eventueel nog een paar andere zeldzame edelmetalen. Omdat BTC nu als digitaal goud bestempelt is, heb ik beide asset classes even onder de loep genomen en vergeleken. Zo kwam ik er achter dat als je goud de afgelopen 20 jaar had vast gehouden, je duidelijk beter af was dan alle fiat currencies. Maar als je dan de goud prijs appreciatie naast de koers van BTC legt de afgelopen 12 jaar dan is voor mij de keuze voor BTC snel gemaakt.

Om dan nog eventjes een lichtje te schijnen over de vertrouwenskwestie betreft BTC, ben ik sinds de dag dat ik belasting moet afdragen over mijn crypto assets niet meer bang dat crypto ooit nog verdwijnt. De staat heeft inmiddels een ludieke manier gevonden om zijn graantje mee te pikken maar heeft tegelijkertijd ook hiermee alle crypto assets gelegaliseerd.

Ik heb deze onderstaande tabel gemaakt om je een simpel vergelijkingsmodel tussen fiat, goud en BTC te geven. Ik hoop dat dit wat inhoudelijk inzicht geeft op je vragen.

Groeten,
Xun Chen

IMG_4695.thumb.jpg.55e54a4214b4bc713969946f52aaa095.jpg

P.S. Ik zie BTC wel de 150-200k aantikken in Q3/Q4 2025!

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant @Zon14, ook fijn om is te lezen van iemand die wel positief is wat zijn achterliggende gedachten is. En je noemt zeker punten waaruit blijkt dat digitale valuta niet uit kan blijven. Al lees ik dan ook weer dat Btc wordt gezien als iets wat op een gegeven moment als een kaars uitgaat, maar dat er dan weer een ander munt komt die de positie van btc gaat overnemen. Maarja daar komt dan het glazen bolletje weer om de hoek kijken haha. Ik hoop dat je gelijk gaat krijgen 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant [mention=20905]Zon14[/mention], ook fijn om is te lezen van iemand die wel positief is wat zijn achterliggende gedachten is. En je noemt zeker punten waaruit blijkt dat digitale valuta niet uit kan blijven. Al lees ik dan ook weer dat Btc wordt gezien als iets wat op een gegeven moment als een kaars uitgaat, maar dat er dan weer een ander munt komt die de positie van btc gaat overnemen. Maarja daar komt dan het glazen bolletje weer om de hoek kijken haha. Ik hoop dat je gelijk gaat krijgen

Ondanks BTC de 1e cryptocurrency van de wereld is en ook wel de vader van alle coins wordt genoemd, hoeft het niet per se BTC te zijn waar het meeste rendement in zit. Precies om deze reden diversifieer ik ook mijn investeringen. Zo zit ik zelf bijvoorbeeld meer in ETH dan BTC omdat ik denk dat hierin meer rendement valt te behalen. Beide coins hebben een prima use case. Maar waarom zou ik de ene coin met de andere vergelijken terwijl ze beide enorm veel potentie hebben.

Namasté
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht leuk als je wat coins hier dropt waarin je hebt geïnvesteerd. Ik heb je een tijdje terug gesproken in Rozvadov. Ik meende dat je toen vertelde o.a in HEX te zitten. Goed je hier op het forum te hebben. Ik voel een gastcolumn aankomen

Hey Rozvadov dat zou goed kunnen. Daar heb ik ooit eens een leuk poker toernooi gewonnen. Verder heb Ik inderdaad met HEX de jackpot gehit omdat ik er vanaf dag 1 in zat. HEX is denk ik wel 10.000x gegaan maar heeft zoals veel andere coins nu ook een aardige dip te pakken. Ondanks dat ik vind dat HEX en BTC beide een prima use case hebben, heb ik hieronder voor het gemak toch een kleine HEX/BTC vergelijking gemaakt om wat inzicht te geven.

HEX (POS) vs BTC (POW)
1. Hex gebruikt inflatie om stakers te belonen die de prijs verdedigen. Hierbij maakt het HEX netwerk gebruik van het Proof of Stake (POS) protocol. Main use case: Bankieren 2.0 & Monetizing time by utilizing Certificate of Deposits.
2. Bitcoin gebruikt inflatie om miners te belonen die het netwerk beveiligen. Hierbij maakt het BTC netwerk gebruik van het (POW) Proof of Work protocol. Main use case: Digitaal Goud & Store of value.

Afijn, de coins waarin ik nu investeer zijn over het algemeen eerst de large cap coins ETH, BNB, AVAX, CAKE & HEX. Het is de net iets veiligere route dan de midcap en lowcap coins in het wilde westen op dit moment.

P.S. Dit is natuurljk geen financieel advies ^^
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

Goedemorgen @Zon14 ,

Ethereum gaat op dit moment door het dak. Wat zijn jouw verwachtingen. Wordt de 2k dollars aangetikt deze week of zie je het als een kaartenhuis in elkaar zakken binnenkort? En hoe kijk jij tegen de merge aan? Goede ontwikkeling voor de koers of kan dit juist een lijn naar het zuiden worden? Snap dat je geen financieel advies geeft, maar ben benieuwd hoe jij hier tegenaan kijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Orange.

ETH stijgt inderdaad momenteel flink en dat wordt zeker aangejaagd door de ETH 2.0 merge. Om eerlijk te zeggen heb ik rond de $1900 wat van mijn ETH positie gecashed. Lang niet alles hoor want ik hold ETH longterm en het zou nog een stuk verder kunnen stijgen.

Dat gezegd hebbende houd ik ook rekening met een buy the rumor sell the news event of dat de ETH merge opnieuw wordt uitgesteld. Hoe dan ook is het voor mij nu prima welke kant ETH opgaat. Als het stijgt is altijd goed en als het daalt dan kan ik mooi de dip kopen. De kans op een dip is altijd aanwezig want er bestaat immers geen stijging zonder daling.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...
Bodem ja of nee

De 4-jarige BTC-cyclus van 2012-2016 26 maanden tot de bodem.

De 4-jarige BTC-cyclus van 2016-2020 29 maanden tot de bodem.

De 4-jarige BTC-cyclus van 2020-2024 momenteel 30 maanden..

Nog 2 maanden voor de bodem?

Wat denk jullie? Zijn we dicht bij een bodem? Reageer hieronder

IMG_7885.thumb.jpg.66241ece0c5986054c7f1bcff6ef8103.jpg

Ik zet in op nog 8 maand
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...