Spring naar bijdragen

The big short een aanrader?


Nomore

Aanbevolen berichten

De nieuwe film The big short draait op dit moment in de bioscopen en heeft als thema de beurs, en het begin van de crisis in 2008 waar enkele beurshandelaren enorm veel geld mee verdienden. Persoonlijk staat John Paulson bij mij bovenaan het lijstje van slimme investeerders die op dat moment miljarden verdienden door short te gaan op de rommelhypotheken, subrpime hypotheken, die op dat moment aan beleggers verkocht worden. 

Ik heb zelf de film nog niet gezien, maar iemand deze al gezien?

https://youtu.be/vgqG3ITMv1Q

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 maanden later...

Ik heb de film afgelopen vrijdag gezien. Ik kan hem zeker aanraden. Ik wist al redelijk veel over het onderwerp, maar het is "leuk" om gebeurtenissen in film geformuleerd te zien. Ik kwam in ieder geval vol afschuw uit de bios wetende dat de meeste van deze crisis criminelen nog steeds op vrije voeten zijn en met de weet dat er eigenlijk vrij weinig veranderd is sinds 2008 (en dat men nu weer opnieuw is begonnen met het verpakken van sub-prime hypotheken in mooi geprijsde en AAA rated pakketjes :s  )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 maanden later...

Ik heb hem gezien in het vliegtuig naar Las Vegas en zeker leuk te zien dat het verhaal van hedge fund manager john paulson die multi miljardair werd door de crisis in 2008 een beetje is naverteld. Ook de film margin call speelt zich in dexe periode en is zeker een aanrader. Wachten nog op films die gaan over de val van madoff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.