Spring naar bijdragen

Je slechtste investeringen!


LasVegasNic

Aanbevolen berichten

Ik lees in het vakje met het LIDL logo 10-jarige huurovereenkomst. Echter bij 'Kernpunten op een rij' langlopend contract van 15(!) jaar. Wat is het nou?

"Noordenwind Vastgoed heeft het recht om de obligatielening in zijn geheel vervroegd af te lossen op 100% van de nominale waarde". Is altijd nog méér dan het negatieve rendement op uw spaargeld, wat ze benoemen. ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Besef goed dat beleggen in dergelijk vastgoed geen enkele garantie heeft. Een uitgever van een obligatie kan wel een belofte doen maar dit betekent niet dat hij deze belofte na komt of na kan komen. Er zijn maar enkele partijen die deze garantie kunnen geven en dat zijn de AAA overheden, waaronder de Nederlandse staat. Obligaties van AAA landen zijn echt risicovrij en daar is dan uiteraard ook het rendement naar (negatief op dit moment).

Er zijn zo extreem veel voorbeelden van vastgoed CV's en obligaties waarin gouden bergen werden beloofd en dit niet waar te maken bleek. 

Een belangrijke stelregel die je kunt aannemen is denk ik, hoe meer beloofd of verwacht rendement hoe hoger het risico. 

Het rendement op dit moment zonder risico is ongeveer 0%, aandelen leveren op dit moment circa 6% op (AANDELEN ZIJN HOOG RISICO)

Als er dan een totaalrendement wordt geschat van 9.5% weet je in welke risicoklasse je zit.

Dit betekent overigens niet meteen dat het niet goed kan gaan met Noordenwindvastgoed, maar de gouden bergen die men belooft zou ik met een korreltje zout nemen. 

Ik zou in een dergelijk project nooit meer dan 2-3% van je vermogen stoppen, persoonlijk zou ik er zelfs nooit iets in stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De LIDL investering wordt ook hier aangeboden.Andere site, hetzelfde bedrijf. Ze maken goed gebruik van het Internet.Waarschijnlijk zijn zij de enige die hieraan goed verdienen. Voor een bedrag of 2500 zou je het kunnen riskeren, alleen wordt dit niet aangeboden. Natuurlijk moet je dit niet doen met het geld wat je niet kunt missen en spreiding is belangrijk zoals @jackpot vermeldt. Niet heel je vermogen hierin stoppen. Veel Nederlanders zijn geld kwijt geraakt aan investeringen die buiten het toezicht AFM vallen. Zoals Teakhout, Schepen. Ze beloven allemaal hele mooi rendementen maar deze worden zelden waargemaakt. S6 met je beslissing @west en ik hoop als je men hen in zee gaat dat je niet over een paar jaar hierover een posting aanmaakt in de rubriek ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...
Hier ook de Guldencoins. Toch ongeveer 2 retourtjes Vegas in gepompt, zonde geld achteraf. Nu laat ik ze gewoon staan in de hoop dat ik er over 30 jaar ineens aan denk en allang miljonair blijk te zijn.

Het mooie is dat ik bij toeval vorige week even naar de koers keek, en mijn investering ineens was verdubbeld. Initiele inleg eruit gehaald, en voor het restant: let it ride!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben met één wedstrijd tijdens het EK 2000 best voor veel geld de boot in gegaan door finale kaarten in te gaan kopen voor het Nederlands Elftal. Ik had tijdens dat tournooi al best goed verdiend en had enkele 'zakenmannen als vaste afnemers. Daar zat één iemand bij die mij omgerekend 1250,00 per kaartje wilde neerleggen. Ik besloot die gok te nemen en kocht na de kwart finale wedstrijd iets van 20 kaarten in. Helaas werden ze door Italie in de halve finale uitgeschakeld. het zure ervan is dat ze tegen 10 man kwamen te spelen en ook nog twee penalty wisten te missen. Ik zat op dat moment ook in het stadion, dus dat maakte het voor mij extra zuur. Ik denk dat ik daarmee zo'n 3k verlies mee had gemaakt en zo'n 20k heb misgelopen. Ik heb ze uiteindelijk wel met een beetje verlies verkocht, maar had over het hele tournooi een goede winst gemaakt en een mooie ervaring rijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 maanden later...
@Remco86 mooi om te horen. Ik zal ook eens kijken. Heb ook al een een jaar niet meer gekeken naar de koers. Ik zag laatst wel een FB-bericht van de guldencoin voorbij komen. S6 met eventuele verdere stijgingen.

 


Inmiddels is de koers skyhigh gegaan, en weer een stukje afgenomen. Maar gaat perfect, beste investering ever!;)

http://nos.nl/op3/artikel/2138594-toen-ik-vanochtend-wakker-werd-had-ik-100-000-euro-minder-dan-gisteren.html
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Remco86mooi om te horen. Ik ben bezig om alles weer aan de praat te krijgen en hoop dat ik dan bij mijn wallet kan. Het laatste wordt nog een grote uitdaging. Wel fijn voor je dat je uiteindelijk toch nog winst heb gemaakt. Nooit gedacht dat het nog iets zou gaan worden. Kan morgen weer helemaal anders zijn :-) Ik hoop dat de rest je nog heel veel gaat opleveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...