Spring naar bijdragen

Bet builder


soppie

Aanbevolen berichten

De laatste tijd ben ik mij enigszins in sports betting aan het verdiepen. Hierbij is mijn aandacht getrokken door de bet builder optie. Ik kan mij voorstellen dat hier wel waarde te vinden valt gelet op de complexiteit van de samenhang tussen de diverse inzetmogelijkheden. Zo bestaat er natuurlijk een samenhang tussen de ruststand en de eindstand, maar bijvoorbeeld ook tussen de kans dat een speler één of meerdere keren scoort en de kans dat het team waartoe die speler behoort wint. Een foutje door de bookmaker lijkt me zo gemaakt.

Eveneens interessant aan de bet builder vind ik onder meer:

-        - Je wordt soms ‘gestraft’ voor bepaalde combinaties. Zo krijg je bijvoorbeeld bij Unibet voor de wedstrijd AZ-Feyenoord van morgen odds van 2.55 voor winst van AZ. Maar bij een bet builder ‘AZ wint’ en ‘meer dan 0,5 doelpunten’ zijn de odds ineens gedaald naar 2.38. Dat is vreemd, want ‘winst AZ’ betekent noodzakelijkerwijs dat er meer dan 0,5 doelpunten worden gescoord.

-        - De odds voor het op een ‘kunstmatige wijze’ inzetten op een correcte score kan hogere odds geven dan een directe inzet op de betoptie ‘correcte score’. Neem een inzet op een correcte score van 0-0 bij AZ-Feyenoord. De odds zijn 13.00. Bij een bet builder inzet op ‘gelijk’ en ‘minder dan 0,5 doelpunten’ zijn de odds 14.00, terwijl ook hier feitelijk op 0-0 wordt ingezet, zij het op een enigszins ‘kunstmatige wijze’.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de bet builder optie. Zijn er bijvoorbeeld specifieke combinaties waar vaak waarde te vinden is? Of heeft iemand een link naar goede informatie over bet builders? En mogelijk ook interessant: is iemand bekend met software die alle verschillende mogelijke combinaties binnen de bet builder optie uitzoekt en selecteert op waarde?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Soppie welkom, ik heb het idee dat we elkaar wel eens zijn tegengekomen aan de tafeltjes.

Betbuilders of 'same game parlays' zijn voor de bookmakers veel winstgevender dan reguliere weddenschappen.

Het punt is dat de events waar je op inzet gecorreleerd zijn. Dit drukt de odds natuurlijk en maakt waardebepaling en -vergelijking van de elementen van de weddenschappen voor niet-pro's te moeilijk.

Een van mn vriendjes van vroeger had lange tijd wel een winnend model voor betbuilders op NHL ijshockey staan, maar dit was een van de minder winstgevende modellen. 

Ik ken zelf geen goede publicaties over betbuilders helaas.

Wel leuk om op in te zetten, veel plezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boeiende reacties. Ik maak eruit op dat op een betbuilder in beginsel erg lastig te verslaan is vanwege de hoge 'house edge' en de complexiteit van het beoordelen van de 'juistheid' van de aangeboden odds vanwege de correlatie/samenhang tussen de gebeurtenissen waarop wordt ingezet. Toch komt het mij voor dat juist die complexiteit - in ieder geval in theorie - kansen biedt. Maargoed, zoals @Rudi aangeeft - is dat voor niet-professionals zoals ikzelf - waarschijnlijk te moeilijk.

Waarom zou je een goede single bet overigens willen 'camoufleren als een combi-bet'? Is dat omdat bookmakers ervan uitgaan dat combi-bets voornamelijk door recreatieve spelers - dus voor de bookmakers gunstige klanten - worden gezet?

Overigens had Jack's afgelopen weekend een lucratieve betbuilderpromotie voor Real Madrid-Barcelona. Hopelijk wordt dat type promotie de komende tijd vaker aangeboden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.