Spring naar bijdragen

Is een Brexit nadelig voor Nederland?


JackPot

Aanbevolen berichten

Het is op dit moment volop in het nieuws, de mogelijke Brexit.

Een brexit is een einde van Groot Brittanie in de Europese Unie en dit zou betekenen dat de handelsrelatie die bijvoorbeeld Nederland heeft met Engeland een stuk minder zal worden, voornamelijk vanwege nieuwe regelgeving en wetgeving.

Nederland als land dat enorm afhankelijk is van de import en export kan hier een gevoelige 'nederlaag' leiden.

Zie ook het artikel:

https://onetime.nl/beurs/wat-zijn-de-gevolgen-van-een-brexit

Wat denken jullie, zou een brexit echt zo erg zijn? Of het begin van het uiteenvallen van Europa?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 maanden later...

Ik denk dat de gevolgen voor een Brexit wel mee zullen vallen voor Nederland. Ik zou het niet erg vinden als GB kiest voor een exit. Van mij mag Europa ook wel een beetje uit elkaar vallen want nu is het te groot en ik zie een hoop landen die ik liever kwijt ben.Ik moet er ook niet aan denken dat het Turkije van Erdogan er ooit bij komt. Geef mij maar een Europa met de BeNeLUX, Duitsland, Oostenrijk, Denemarken, Finland, Zweden, Noorwegen. De Ieren mogen weer meedoen en de Britten ook als ze niet teveel eisen stellen.Geen Margaret Thatcher eisen meer waar we heel lang aan vast zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weken later...

In de prospectussen in Engeland van bedrijven uit de United Kingdom wordt als risico reeds opgenomen de Brexit en dat dit impact kan hebben op de koersen en eventuele terugbetaling.

Voorbeeld uit het FD:

Universiteiten zijn eveneens beducht voor de risico's. Zo stelt de emissieprospectus van Cardiff University voor £300 mln aan obligaties met een looptijd tot 2055 en een coupon van 3%, dat een Brexit wellicht resulteert in een afname van het aantal studenten uit EU-landen omdat zij dan mogelijk hogere collegegelden moeten betalen. En Leeds University waarschuwt in haar leenprospectus dat een besluit om de EU te verlaten een negatief effect kan hebben op onderzoeksfinanciering en werving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 maanden later...

Het lijkt me vooral bangmakerij eigenlijk. Zwitserland is bv. ook geen Noord-Korea. Noorwegen ook niet, Japan ook niet, etc.

Ik denk dat de Britten het uiteindelijk toch niet aandurven en dat ze erin zullen blijven. Dan is het wachten op het volgende moment dat iemand het kaartenhuis in elkaar kan laten donderen. Het werkt simpelweg niet. De Zuid-Europese landen hebben 'n heel andere manier van boekhouden dan de rest van Europa. West-Europa waant zich moreel superieur en schoffeert voortdurend andere landen in het oosten en het zuiden van Europa. In West-Europa neemt de tegenstand tegen de EU ook toe.

Je ziet dat bij lieden als Juncker er nog bij wordt geschakeld. Ze willen zo snel mogelijk zoveel mogelijk door de strot duwen.

Ik ben benieuwd hoe het af gaat lopen. Als we ooit 'n referendum krijgen, stem ik voor eruit stappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft zo z'n voor en nadelen. Ik heb bijvoorbeeld een vriend die in Nederland woont maar Engels is. Ik hoop natuurlijk wel dat hij mag blijven want hij werkt hier al jaren en heeft z'n leven opgebouwd maar los daarvan heeft het zelfstandig zijn zonder de EU ook z'n voordelen en zal heel wat geld schelen voor ons als Nederland.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het slecht is voor Europa en de Britten als England uit de EU gaat. England betaalt heel veel geld aan de EU, omdat ze een grote en goede economie hebben. Aan de andere kant profiteert England ook van een EU lidmaatschap denk aan Import en Export binnen Europa en Financiele diensten etc...

England heeft ook veel aan Europa en andersom ook door samenwerking tegen terrorisme etc...

Ik denk niet dat England Europa gaat verlaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weken later...

Vandaag Brexit referendum .

Alle opiniestukken gelezen , politici , Britse intellectuelen , de man met de pet op straat , de historicus in de krant heeft uitgelegd hoe het zit met het Europa gevoel van de Britten, de geschiedenis achtergrond ( don't mention the War to the Germans  )  , en hoe wij Nederlanders de Britten nodig hebben om ons eigen ding te kunnen  blijven doen in Nederland.

Maar de consensus is : de Britten zullen zich niet in eigen voet schieten !

De bookies noteren 87 % Remain en 13 % Brexit .


Link naar opmerking
Deel via andere websites

MB777 zei:

Toch wel......

Dit is toch wel een heel grote verassing . Ik heb wel vertrouwen dat dit goed gaat komen maar het wordt met de dag complexer , dit Europa vehikel ...

Het is de bedoeling dat je met quoten in de witte ruimte typt @eurobsgame , zo lijkt het net alsof ik het schreef.....    Natuurlijk gaat 'het' goedkomen, op den duur. Maar eerst deze black friday door zien te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag Brexit referendum .

Alle opiniestukken gelezen , politici , Britse intellectuelen , de man met de pet op straat , de historicus in de krant heeft uitgelegd hoe het zit met het Europa gevoel van de Britten, de geschiedenis achtergrond ( don't mention the War to the Germans  )  , en hoe wij Nederlanders de Britten nodig hebben om ons eigen ding te kunnen  blijven doen in Nederland.

Maar de consensus is : de Britten zullen zich niet in eigen voet schieten !

De bookies noteren 87 % Remain en 13 % Brexit .

De grote vraag is nu of de Britten zich in eigen voet hebben geschoten...

Eén ding is zeker , de Schotten voelen zich genaaid , evenals de Noord- Ieren en de Gibraltarnezen .

De Schotten waren bang voor de Economische gevolgen van hun referendum . Nu zien ze met lede ogen hoe hun overheersers opnieuw tegen hun belangen in hun zin hebben doorgedrukt .

Het wordt weer een roerige tijd .

Toch is dit eindelijk weer een lichtpuntje in de werking van de Democratie : de leiders kunnen niet eindeloos wat het volk niet wil blijven doordrukken ...

Syriza in Griekenland is blij :  voor hen is dit het teken dat er toch verlossing mogelijk is uit het Europese " Hotel California " .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MB777 zei:

MB777 zei:

Toch wel......

Software probleem . Ik kon de cursor niet meer uit de quote modus krijgen , maar ik zal de post verwijderen.

Je hoeft het niet te verwijderen hoor. Overkomt mij ook regelmatig, dat je de cursor niet weer goed terug kan plaatsen. Tijd voor nieuwe software @FiftyFifty ! ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shameless zei:

Precies de uitkomst waar ik op had gehoopt. Ik heb een maand geleden al mijn aandelen verkocht. Ga ze binnenkort met 20-25% korting terugkopen :-)

Dan had jij een goede visie op dit event @Shameless . Ik snap niet hoe het mogelijk is dat de bookmakers, de valutahandelaren , de beurshandelaren én de politici het zó fout kunnen hebben ingeschat .

Gelukkig heb ik geen aandelen , maar de toekomstige box 3 vermogensbelasting zou wel eens naar beneden kunnen worden bijgesteld :) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik alle commentaren mocht geloven, zou de Aarde zijn vergaan en de zon zijn opgehouden met te branden. Groot was dan ook mijn verbazing dat de zon gewoon was opgekomen. de Aarde nog helemaal intact was en de Britten toch hebben gekozen voor een afscheid van Europese regelzucht en bureaucratie. 

Het leek haast wel alsof er in Nederland ook gestemd moest worden voor dit referendum, zo deden de media haar best om met eenzijdig nieuws te duwen richting een "remain". Of er nu zelfgenoemde experts, Britse studenten in Nederland of wie dan ook ergens op moest draven, allemaal stemden ze voor de EU en zou de wereld vergaan als er gestemd zou worden voor een Brexit. 

De Britten waren in onderhandelingen natuurlijk een hele lastige factor altijd, maar ze zijn wel netto-betaler. Andere landen zullen hun inbreng op moeten gaan hoesten. Dat geld zal niet uit Spanje, Portugal, Italië, Griekenland of Bulgarije komen, maar uit Nederland, Denemarken, Duitsland...

Ondertussen grijpen eurofielen als Verhofstadt dit referendum aan om aan te tonen dat mensen juist meer Europa wil en dat meer Europa de oplossing is. 

De Schotten hebben zelf gekozen voor bij de UK blijven. De Schotten wisten dat binnen de UK de bevolking hopeloos verdeeld is over de EU, dat de UK om de gemoederen koest te houden vaak uitzondersposities heeft bedongen in de EU en dat een Brexit altijd op de loer heeft gelegen. Sowieso is het altijd zo met verkiezingen dat je niet precies weet wat er in de toekomst gaat gebeuren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik het een hele goede ontwikkeling - deze #Brexit - want ik mijn aversie tegen de EU is groot. Het raakt me wel dat de Britse jongeren nu in rep en roer zijn, want 75% van de 16-18 jarigen wil in de EU blijven en zij zijn natuurlijk de toekomst. Maar dat komt natuurlijk helemaal omdat ze maandenlang alle vormen van angst is aangepraat en zij laten zich waarschijnlijk makkelijker daardoor intimideren dan de 40+ers. Maar de tijd zal het leren, ik denk dat ze snel genoeg doorkrijgen dat er praktisch geen nadelige gevolgen zijn, de wereld en de handel draait namelijk gewoon door weet je :wink: 

Alleen die dik betaalde baan in The City kunnen ze wel vergeten ... maar of dat nou zo slecht is ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik het een hele goede ontwikkeling - deze #Brexit - want ik mijn aversie tegen de EU is groot. Het raakt me wel dat de Britse jongeren nu in rep en roer zijn, want 75% van de 16-18 jarigen wil in de EU blijven en zij zijn natuurlijk de toekomst. Maar dat komt natuurlijk helemaal omdat ze maandenlang alle vormen van angst is aangepraat en zij laten zich waarschijnlijk makkelijker daardoor intimideren dan de 40+ers. Maar de tijd zal het leren, ik denk dat ze snel genoeg doorkrijgen dat er praktisch geen nadelige gevolgen zijn, de wereld en de handel draait namelijk gewoon door weet je :wink: 

Alleen die dik betaalde baan in The City kunnen ze wel vergeten ... maar of dat nou zo slecht is ...

Laatst gelezen wat die mensen in Brussel verdienen. Schan-de-lijk. Overigens lijkt me een groot bijkomend voordeel van een Brexit dat ze geen rekening hoeven te houden met de dictatuur van Erdogan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.