Spring naar bijdragen

Referendum Oekraine 6 april 2016


Nomore

Aanbevolen berichten

Op 6 april 2016 mogen we als Nederlander naar de stembus om je mening te geven over het verdrag omtrent Oekraine.

Ik heb zelf geen flauw benul wat dit verdrag inhoudt maar dit referendum zal worden gezien als een stem voor of tegen Europa.

Dit kan ook de Europese Unie ondermijnen in Nederland en in Europa is men redelijk angstig voor dit referendum.\

Dit referendum is tot stand gekomen door Geen Stijl dat met de slogan Geenpeil meer dan 300.000 stemmen kreeg voor een referendum

Jan_Roos.JPG

Wat gaan jullie stemmen, en waarom stem je voor of tegen het verdrag met Oekraine?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 maanden later...

Geef mij maar een Europagroep wat bestaat uit de BeNeLUX, Duitsland, Oostenrijk, Denemarken, Finland, Zweden, Noorwegen. De Ieren mogen weer meedoen en de Britten ook als ze niet teveel eisen stellen.Geen Margaret Thatcher eisen meer waar we heel lang aan vast zitten. Het huidige Europa werkt in mijn ogen niet en er wordt flink veel geld rond gepompt waar wij eigenlijk weinig van profiteren. Het is zo erg politiek ingestoken en ik ben erg wantrouwend geworden mbt de Politiek. Nope, we hebben een bankencrises gehad en laat nu maar een Europacrises komen. Dit zal wel slecht zijn voor de Euro  :s 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik als rechts stemmende ben het daar dan weer niet mee eens. We zouden als nederland meer de zwakkeren moeten steunen, mits aan strenge voorwaarden wordt voldaan. 

we hebben als nederlander het geluk dat ons wiegje in dit land staat en dat alles maar geregeld wordt voor ons. Dat een italiaan of griek geboren is in italie of griekenland kan hij ook niets aan doen dus waarom zouden we niet alles wat beter moeten verdelen? 

De linkse medemens wil dat namelijk ook, dat de rijkere nederlander alles betaalt voor de 'luie' niet werkende nederlander, maar vind om wat voor reden dan ook die nederlander belangrijker of meer waard dan de veelal welwillende inwoner van een ander land. 

Daarom vind ik ook dat de grenzen verder open moeten en die hulp behoevende mensen uit se oorlogsgebieden hier wat beter moet worden ontvangen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JackPot zei:

Maar ik denk overigens dat het merendeel van de Nederlanders en met name de stemmers bij dit referendum het met je eens zullen zijn @LasVegasNic maar ik ben wel benieuwd wat voor consequenties dit gaat hebben. 

Ik ook. Ook ben ik voor hulp aan mensen die het echt nodig hebben. Als elk land zijn bijdrage levert dan hoeft dit geen probleem te zijn, Hiermee bedoel ik ook de landen in het midden-oosten. Snap niet dat zij niet de helpende hand toereiken. Het heeft met het geloof te maken, de verschillende stromingen binnen de Islam en sommige landen zijn bang dan hun regime ook onder druk komt te staan. Saudi-Arabië is zo'n land. Faciliteiten genoeg om vluchtelingen op te vangen maar ik hoor hier weinig over. Misschien dat ze wel hulp bieden maar het haalt niet het nieuws. Ik weet het niet. Ik hoop dat de oorlog in Syrië en andere brandhaarden in het Midden-Oosten, Afrika zsm oplossen. Er zijn alleen maar verliezers  :'( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap je punt @LasVegasNic, maar het moet toch niet zo zijn als iemand anders deze mensen niet helpt, dat wij dit ook niet moeten doen? Dat moet daar mijn inziens los van staan. We hebben in Nederland de mogelijkheden en luxe dat we het geld hebben om deze mensen te helpen. Dat Saudie Arabie dit ook heeft moge duidelijk zijn overigens.

Ik ben erg te spreken over de leidende rol van Duitsland in de opvang van vluchtelingen, dat ook echt haar verantwoordelijkheid hier neemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weken later...

Jort Kelder over associatieverdrag Oekraïne: ‘We worden verkocht waar we bij staan’

Mooi artikel, even lezen. Kan me helemaal vinden in één van zijn opmerkingen: ‘Ik zie veel te weinig mensen die zich opwinden over de uitverkoop van dit land. Van onze bedrijven, van onze cultuur. 

Mijn mening :  Europa is buitengewoon belangrijk voor zaken als mensenrechten , sociale zekerheid , milieu , bankregulering , economische ontwikkeling ,  maar .... het voelt niet zo ! Voor mij niet en ( dat weet ik heel zeker ) voor de meeste Nederlanders niet

Het voelt zoals Jort Kelder het zegt , uitverkoop van dit land. Van onze bedrijven,  onze cultuur , ons geld . Dat we niet meer zelf mogen weten hoe we dingen regelen en organiseren .

Wij in Nederland liggen het meest westelijk in het Europees vasteland , tegen Engeland aan bijna . Daar ligt ook een deel van het probleem . We hebben stilzwijgend een stukje Anglosaksische cultuur en economisch denken overgenomen... dat helemaal niet bij ons past .

Als ik tegen kan stemmen , tegen ons verlies in zelfbeschikking , en tegen alle Europese regelgeving ( die overigens vaak heel goed is ) , dan zal ik dat doen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

Ik overweeg ja te gaan stemmen .

Oekraïne is een land waar veel kerncentrales staan , waaronder die ontplofte van Chernobyl . Het is belangrijk dat de EU veel invloed houdt in de energiesector in Oekraïne , er staan grensoverschrijdende gevaren op ons te wachten . Met onder andere EU steun wordt er een nieuwe sarcofaag gebouwd die over de ontplofte kerncentrale in Chernobyl moet worden geschoven .

.....................................................................................................................................................................................

De kerncentrales in Oekraïne zijn voor een groot deel nog van het oude Russische type , grafiet reactoren die in brand kunnen vliegen en die maar met één betonlaag beschermd zijn . De westerse kerncentrales hebben twee betonlagen ( koepel + de kernreactor zelf ) .

....................................................................................................................................................................................

Verder is natuurbeheer in het verwoeste gebied rond Chernobyl van groot belang .

....................................................................................................................................................................................

Probleem is , dat als ik ga stemmen , ik bijdraag aan de kiesdrempel , die bij voorkeur helemaal niet gehaald zou moeten worden ( referendum misschien ongeldig ) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was al redelijk overtuigd dat ik JA zou moeten stemmen, een NEE stem van mij zou alleen gedaan zijn om te bekijken wat voor mechanismen er dan in werking zou treden. Maar ik zie geen enkel voordeel aan een nee stem om eerlijk te zijn.

Waarom ga je dan Ja stemmen voor Oekraine, Jackpot?

Eigenlijk heel simpel en vergelijkbaar met het vluchtelingen probleem dat Europa kent. Waarom willen de mensen naar de Westerse wereld? Omdat we het zo geweldig goed hebben hier, ook al blijft Nederland een volk dat liever klaagt dan zelf de handschoen oppakt. We hebben het zo goed en alleen door het geluk dat ons wiegje in dit land stond. Er zijn ook een hoop mensen die dus de pech hebben gehad dat ze in Oekraine zijn geboren en die dromen van een beter leven. 

Dat dit nu niet mogelijk is in Oekraine is blijft een feit, mede door de ligging bij Rusland en door de corruptie. Ik hoop dat deze mensen een beter leven krijgen en stem vooral daarom JA.

Of dit Nederland of Europa nu geld kost zie ik niet als een probleem, aangezien we het prima voor elkaar hebben, zeker in het Westen van Europa. 

Komt het geld goed terecht? Dat is mijn enige zorg maar als er maar 5 cent van elke euro die Nederland (en ik prive daarmee ook) goed terecht komt ben ik al tevreden. 

De nee stemmers stemmen tegen Europa omdat men het idee heeft dat Europa ze alleen maar geld kost en er geen inspraak is. Maar daar gaat dit verdrag natuurlijk helemaal niet over.

Wie gaat er stemmen morgen en wat en waarom?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.