Spring naar bijdragen

Wie staat er nog overeind in crypto?


HplusM

Aanbevolen berichten

Iedereen die het afgelopen jaar *redelijk* actief is geweest in crypto heeft nogal wat meegemaakt, vooral in de DeFi-sector, maar ook de CeFi-sector is behoorlijk geraakt.

1) We hebben de val van LUNA en UST gezien, UST zij peg werd aangevallen via de 3POOL op Curve met groot succes en we zagen een marktwaarde van 30 biljoen vernietigd in slechts een paar dagen, fortuinen verloren en veel retail overhoop gehaald als gevolg.

2) Daarop volgde een grote VC (Venture Capital) 3AC die viel omdat ze er veel UST/LUNA exposure hadden naast een hele hoop uncollateralized loans die ze niet konden terugbetalen waardoor een hele hoop Ethereum werd geliquideerd en vandaar dat we een paar maanden geleden een zeer lage Ethereum prijzen zagen. Sindsdien hebben ze Chapter 11 Bankruptcy uitgeroepen.

3) Onlangs was in het nieuws het FTX gebeuren, de op één na grootste beurs met meer dan $10-$25B volume per dag is sinds vorige week failliet verklaard (Chapter 11), een heleboel mensen die nu hun geld verliezen via een *legitieme* beurs...

Een behoorlijke afstraffing dus voor de crypto-gebruikers onder ons, wie staat er nog overeind? Wat is jouw kijk op crypto? Wat is jouw kijk op regulering?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Crypto heeft heel wat te verduren gehad - en nog steeds. Ik denk persoonlijk dat dit moest gebeuren, om verdere regulering te bespoedigen. Alle crypto ellende zal nog wel verdere gevolgen hebben. Ik denk dat meerdere cryptobedrijven om zullen vallen. 

Zelf heb ik tegoeden staan op bitvavo (want goed beveiligd, geen hacks & verzekerd) en stake ik aldaar wat stablecoins (hoewel stabiel...?). Daarnaast via verschillende exchanges wereldwijd wat lowmarketcap coins gekocht en wat midcap muntjes. Muntjes heb ik, sinds FTX-drama, op een Ledger gezet.

Hoe gaat de toekomst eruit zien? Geen idee. Zelf verwacht ik wel dat mijn huidige portfolio nog wel keer twee moet kunnen gaan. Ik koop gestaag bij, en hoop eigenlijk nog op een flinke dip. Ook hoop ik op een forse dip in de aandelenmarkt: die overigens gecorreleerd is met de cryptomarkt. Laat maar komen.

Op betere tijden... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei TheGallant:

 

Hoe gaat de toekomst eruit zien? Geen idee. Zelf verwacht ik wel dat mijn huidige portfolio nog wel keer twee moet kunnen gaan. Ik koop gestaag bij, en hoop eigenlijk nog op een flinke dip. Ook hoop ik op een forse dip in de aandelenmarkt: die overigens gecorreleerd is met de cryptomarkt. Laat maar komen.

Op betere tijden... 

Durf je niet (gedeeltelijk) short te gaan op de aandelenmarkt? Ik koop niets bij v.w.b. crypto's. Sta nog steeds op winst, maar wel een aanmerkelijk stuk minder dan ca. een jaar geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overeind als in de zin van..niks verkocht..dan ja! ;) 

Ja, wat heeft de crypto-markt veel te verduren gehad afgelopen tijd, en ik denk dat er nog meer lijken uit de kasten komen her en der..

Want waarde die niet gebackt is..zullen er meer van zijn..

Toch blijf ik wel in de toekomst van crypto geloven, en wacht ik rustig de volgende bullrun af. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei JackPot:

Inzake CEX is het denk ik einde verhaal! Ik heb overal mijn tegoeden weggehaald. 

Wat ik het meest schokkend vind is dat Sam Bankman-Fried (eigenaar van FTX) hier ook mee wegkomt, $70M gedoneerd aan de Biden Adminstration zodat we niets horen van de SEC.... en ondertussen een nieuwe CEO voor FTX heeft aangesteld en $3,3B naar zichzelf heeft gesluisd die hij kan houden omdat hij niet persoonlijk verantwoordelijk is voor FTX.

Paper Bird Inc. is een ander bedrijf dat eigendom is van Sam Bankman-Fried zelf. 
 

1 uur geleden zei TheGallant:

Crypto heeft heel wat te verduren gehad - en nog steeds. Ik denk persoonlijk dat dit moest gebeuren, om verdere regulering te bespoedigen. Alle crypto ellende zal nog wel verdere gevolgen hebben. Ik denk dat meerdere cryptobedrijven om zullen vallen. 

Zelf heb ik tegoeden staan op bitvavo (want goed beveiligd, geen hacks & verzekerd) en stake ik aldaar wat stablecoins (hoewel stabiel...?). Daarnaast via verschillende exchanges wereldwijd wat lowmarketcap coins gekocht en wat midcap muntjes. Muntjes heb ik, sinds FTX-drama, op een Ledger gezet.

Hoe gaat de toekomst eruit zien? Geen idee. Zelf verwacht ik wel dat mijn huidige portfolio nog wel keer twee moet kunnen gaan. Ik koop gestaag bij, en hoop eigenlijk nog op een flinke dip. Ook hoop ik op een forse dip in de aandelenmarkt: die overigens gecorreleerd is met de cryptomarkt. Laat maar komen.

Op betere tijden... 

Regelgevers hebben ook een bijna onmogelijke taak: hele industrieën reguleren die sneller groeien dan hun mandaat hen toestaat.

En daardoor kunnen ze meestal niet zo goed controleren als ze zouden willen.

huh.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cryptos zie ik weinig potentie meer in komende periode. Gaat nog te veel gebeuren de komende tijd. 
heb veel verkocht afgelopen weken, helaas met grote verliezen. 
nog veel geld in MC en CAKE dat voor nog wel een jaar gestaked staat. Overige bijna allemaal verkocht inclusief ook veel nfts. 
 

FTX was mijn nummer 1 Exchange. Geweldig platform was dat. Gelukkig 2 dagen voor meltdown alles er af gehaald. Verder zat ik voor merendeel in munten en nfts gekoppeld aan Solana. Dus dat was even slikken. 
 

gewoon weer normaal gaan beleggen op de lange termijn in aandelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei JackPot:

Cryptos zie ik weinig potentie meer in komende periode. Gaat nog te veel gebeuren de komende tijd. 
heb veel verkocht afgelopen weken, helaas met grote verliezen. 
nog veel geld in MC en CAKE dat voor nog wel een jaar gestaked staat. Overige bijna allemaal verkocht inclusief ook veel nfts. 
 

FTX was mijn nummer 1 Exchange. Geweldig platform was dat. Gelukkig 2 dagen voor meltdown alles er af gehaald. Verder zat ik voor merendeel in munten en nfts gekoppeld aan Solana. Dus dat was even slikken. 
 

gewoon weer normaal gaan beleggen op de lange termijn in aandelen. 

Ga je dan voor defensieve aandelen die dividend uitkeren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-11-2022 om 20:15 zei JackPot:

Cryptos zie ik weinig potentie meer in komende periode. Gaat nog te veel gebeuren de komende tijd. 
heb veel verkocht afgelopen weken, helaas met grote verliezen. 
nog veel geld in MC en CAKE dat voor nog wel een jaar gestaked staat. Overige bijna allemaal verkocht inclusief ook veel nfts. 
 

FTX was mijn nummer 1 Exchange. Geweldig platform was dat. Gelukkig 2 dagen voor meltdown alles er af gehaald. Verder zat ik voor merendeel in munten en nfts gekoppeld aan Solana. Dus dat was even slikken. 
 

gewoon weer normaal gaan beleggen op de lange termijn in aandelen. 

Zelf heb ik ongeveer dezelfde mening, minimaliseer alle kosten, zet salaris na salaris opzij zodat je genoeg droog kruit hebt voor de volgende bullmarkt. Je hoort wel vaak of dit echt het einde is, dat betwijfel ik, mensen zullen in hun natuurvorm altijd gretig blijven en altijd meer willen dus zodra het weer goed gaat met de algehele economie (voorlopig niet) zal ook de retail weer in crypto komen, persoonlijk denk ik ergens in 2024 of 2025.

Ook had ik vlak voor de meltdown mijn fondsen van FTX gehaald, zitten nu vertrouwd op binance maar daar is meer iets waar ik vanaf kan, voor het grootste deel is het self-custodial. Daarnaast zat ik veel in Solana, ook met NFT's dus dat kostte wel wat slagen..... absolute chaos in de meeste Solana NFT discords en projectgroepen want Solana is een soort Sam ze kindje en die gaat het ook zwaar krijgen.

We zullen zien, ik kijk wel uit naar de volgende bullmarkt. Niets is leuker dan je geld in een willekeurige coin/nft/whitelist te steken en te zien dat het binnen de kortste keren flink wat geld oplevert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...