Spring naar bijdragen

Gokken of nemen m.b.t. RTP


Krippie

Aanbevolen berichten

Bij de wat oudere slots zie je vaak de optie om het gewonnen bedrag van een spin/bonus te gokken voor een verdubbeling of het te verliezen.

Nu vraag ik me af, is dit 50/50? Of staat het in verband met de RTP van een kast. Betekent dat, dat als je ver achter loopt op de RTP je beter een gokje kan wagen?

Iemand die hier meer over kan vertellen? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Krippie:

Bij de wat oudere slots zie je vaak de optie om het gewonnen bedrag van een spin/bonus te gokken voor een verdubbeling of het te verliezen.

Nu vraag ik me af, is dit 50/50? Of staat het in verband met de RTP van een kast. Betekent dat, dat als je ver achter loopt op de RTP je beter een gokje kan wagen?

Iemand die hier meer over kan vertellen? :)

@Rudi @jantje

Hele goeie vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote

Nu vraag ik me af, is dit 50/50?

Wat ik hier over kan vertellen, is als outsider (speler) en mogelijk niet 100% correct of accuraat.
Misschien zijn dezelfde vragen al eens beantwoord in een 'ask me anything' thread van een slot developer die je met weinig moeite elders op internet kan vinden.

In gevallen dat een spel of slot op bepaalde Amerikaanse markten toegelaten is cq er voor ontworpen, moeten alle gokfuncties met dobbelstenen, kaarten e.d. en soms ook van die 'pie-charts' de echte kansen weergeven. Dat houdt vaak in dat de RTP op alleen gokken 100% is. 

Het is uiteraard wel te programmeren dat de RTP op gokken dezelfde is als op spinnen, maar ik heb hier nooit enige aanwijzing voor gezien.

Ik heb wel indicaties dat gokken bij de meeste providers in de regel tegen 100% gaat en niet tegen dezelfde RTP als gewoon spinnen. 

Quote

Of staat het in verband met de RTP van een kast. Betekent dat, dat als je ver achter loopt op de RTP je beter een gokje kan wagen?

Verkeerd begrip van RTP.
RTP is ofwel een berekende return (zoals in live roulette) ofwel een uitkomst van een simulatie van vele spins. Dit zijn dan honderden miljoenen tot enkele miljarden  spins .
Ten eerste ga ik er bij een simulatie van vele spins er van uit dat de gokfunctie niet gebruikt is, ten tweede wordt er bij (bijna) alle slots die we online tegenkomen niet gecompenseerd. Als er al gecompenseerd zou worden, staat niet vast dat dat via gokken zou kunnen.
In automatenhallen zijn er slots die tegen een minimum RTP en maximale uurverliezen mogen draaien, daar kan compensatie wel voor komen indien de uitbetalingen achter lopen.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-11-2022 om 09:19 zei TheGreatOne:

@Rudi @jantje

Hele goeie vraag.

De providers die wij aanbieden: gamble optie staat los van de RTP.

Ik heb daar dan ook een hekel aan, en om die reden de meeste spellen met een gamble optie verwijderd. Behalve, zoals bij Novomatic, want daarbij hebben de meeste spellen die optie. 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-11-2022 om 15:30 zei jantje:

De providers die wij aanbieden: gamble optie staat los van de RTP.

Ik heb daar dan ook een hekel aan, en om die reden de meeste spellen met een gamble optie verwijderd. Behalve, zoals bij Novomatic, want daarbij hebben de meeste spellen die optie. 


 

Maar waarom heb je er een hekel aan? Dat zie ik even niet 1-2-3, het lijkt als de RTP van de gamble optie 100% is, dit beter is dan de eigenlijke slot. Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...