Jump to content

De Crypto Draad –– Nieuws over Crypto (Wat gebeurt er?)

Recommended Posts

Beste mede one-timers, 

Ik maak deze thread aan om al het laatste nieuws rond crypto te onthullen, het zal vrij oppervlakkig zijn en waarschijnlijk veel namen van instanties of termen bevatten waar je nog nooit van gehoord hebt als je niet erg bekend bent met crypto (Een google search kan wonderen doen). 

Om de draad hiermee te beginnen:

20-NOV-2022

• President Nayib Bukele van El Salvador kondigt aan dat het land 1 BTC per dag zal kopen om de reserves van het land te vergroten.

• Trust Wallet lanceert een browserextensie die rechtstreeks integreert met binance Pay en Coinbase Pay.

• Adidas introduceert "Virtual Gear," zijn eerste NFT-collectie van wearables.

• Red Bull Racing gaat zijn Azuki NFT toepassen op auto's voor de laatste race van het F1-seizoen.

• Tom Brady, Steph Curry, Larry David en andere beroemdheden worden genoemd in een class-action rechtszaak tegen FTX.
Edited by HplusM
Datum toevoeging (see edit history)
  • Like 3
  • Thanks 1

22-NOV-2022

•  De FTX-hacker dumpt 50K ETH voor renBTC, een ERC-20 versie van BTC. De hacker blijft de 27e grootste ETH-houder.

•  Het nieuwe privacybeleid van Uniswap stelt dat ze openbare on-chain gegevens zullen verzamelen, evenals beperkte off-chain gegevens zoals apparaattype en browserversie. 

•  Een onafhankelijke onderzoeker zegt dat Celsius er niet in slaagde voldoende boekhoudkundige en operationele controles op te zetten voor het omgaan met klantenfondsen.

•  JP Morgan's cryptowallet is nu officieel een geregistreerd handelsmerk in de VS.

•  FTX is zijn 50 grootste schuldeisers bijna $3,1B schuldig.
Edited by HplusM (see edit history)
  • Like 4

https://schiffgold.com/exploring-finance/bitcoin-hodlers-time-is-running-out-to-convert-nothing-into-something/

Bedankt @HplusM voor dit mooie crypto topic dat nog vele discussies zal gaan losmaken.   

Ik plaats hier een column over de crypto  crash.  Ik volg Peter Schiff al jaren. Deze beleggingsexpert van de Oostenrijkse school ( economie) voorspelt al jaren hyperinflatie in de VS. 

Deze column over de ineenstoting van de crypto platforms hebben mij aan het denken gezet.

Is in het Engels maar de column doet je beseffen hoe ernstig de situatie is na de val van FTX..