Spring naar bijdragen

Opgelicht met crypto


TheGallant

Aanbevolen berichten

Ik ben dagelijks bezig met crypto en lees graag alles over het digitale goud op Twitter en Telegram. Het verbaast me hoeveel mensen er slachtoffer zijn geworden van een crypto scam. 
Telegram spant daarin de kroon: daar lijken meer scammers actief dan cryptobeliebers. 
Ik ben benieuwd of hier mensen op het forum zijn die al eens opgelicht zitten met crypto en hoe dit heeft kunnen gebeuren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei TheGallant:

Ik ben dagelijks bezig met crypto en lees graag alles over het digitale goud op Twitter en Telegram. Het verbaast me hoeveel mensen er slachtoffer zijn geworden van een crypto scam. 

Telegram spant daarin de kroon: daar lijken meer scammers actief dan cryptobeliebers. 

Ik ben benieuwd of hier mensen op het forum zijn die al eens opgelicht zijn met crypto en hoe dit heeft kunnen gebeuren!

Hacks van sites tellen niet mee , en bv mismanagement van een FTX ?

 

Een paar jaar geleden op telegram ( geen flauw idee hoe ik in die groep kwam) kreeg ik op eens PB van een 'mod van Gate.io' dat ik iets moest doen, dat genegeerd, daarna nog eens in zo'n groep beland, en ook zo'n soort ervaring gehad en sinds die tijd, zit ik niet meer in zulke groepen, heb daar totaal geen vertrouwen mee , ook al is er niets gebeurd.

 

Op Twitter als ik het al eens over crypto heb , zijn er echt van die account die gelijk of PBén een gmailadres om je hulp te geven dan wel reageren onder je post met een gmail adres. Die account block ik allemaal gelijk.

 

Dus op dat gebied ben ik gelukkig overal buiten gebleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Hotrunner:

Hacks van sites tellen niet mee , en bv mismanagement van een FTX ?

Mag zeker hoor, voel je niet beperkt 😅

 

5 minuten geleden zei Hotrunner:

Een paar jaar geleden op telegram ( geen flauw idee hoe ik in die groep kwam) kreeg ik op eens PB van een 'mod van Gate.io' dat ik iets moest doen, dat genegeerd, daarna nog eens in zo'n groep beland, en ook zo'n soort ervaring gehad en sinds die tijd, zit ik niet meer in zulke groepen, heb daar totaal geen vertrouwen mee , ook al is er niets gebeurd.

Heerlijk die mods die je zelfs bellen via Telegram. Ik maak er altijd een sport van ze te fucken

 

6 minuten geleden zei Hotrunner:

Dus op dat gebied ben ik gelukkig overal buiten gebleven.

Fijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei TheGallant:

Mag zeker hoor, voel je niet beperkt 😅

Luna kon je luna dollars stacken tegen 20%,  die dollars zakten toen ook aardig hard in elkaar toen alles in elkaar stortte , heb die dollars uiteindelijk tegen circa 70% van de waarde nog kunnen verkopen.

Cryptopia wat werd gehackt.

FTX wat ik echt gebruikte als tussen station van al mijn handel op de diverse sites en wallets .

Had daar diverse subaccounts aangemaakt als spaarpotjes bv voor de kinderen, vakantie en noem maar op. Heb in de week ervoor er gelukkig nog wel circa 5K afgehaald maar die potjes moest ik even voor zitten om het administratief goed op orde te hebben , en daar was ik nog niet aan toe gekomen dus daar staat nu ook nog zeker 5 K stof te happen , en die heb ik al afgeschreven want het is daar zo'n bende dat je ervan uit kan gaan dat je dat nooit weer ziet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las van de week een verhaal op LinkedIn over nieuwe manier van oplichting.

 

Gast was zonder baan, op linkedin het Open To Work logo. En werd benaderd door recruiter.
Baan was bijna gelijk aan wat hij had, en was bij Coinbase. Volledig remote werken.

Na recruiter nog een gesprek en volgende dag bericht: aangenomen.

Recruiter had 9k connecties op linkedin en leek betrouwbaar.

Hij belde iemand die hij kende bij Coinbase die gaf aan heel normaal binnen 24 uur een offer.

Anyways hij start zijn job met digitaal contact met HR. En via Bamboo (erkend admin prgramma) wat filmpjes kijken etc. 

**Hij zag HR persoon niet in het echt en hij werd wat ongerust**

Dan na een dag of wat moest hij competitor analyse doen. Ergens een account aanmaken en alvast met zijn eigen wallet storten. 

**RODE VLAGGEN GINGEN AF**

Hij sprak HR aan en die lulde er wat omheen en vertelde hem ga vast je computer etc uitzoeken en stuurde een link om te bestellen.

** Gast was gelukkig og steed achterdochtig**

Site bleek ook fake. En hij gaf ze "the finger" en vertrok.

 

Deze scam is zo opgezet dat ze de zwakkern (werkzoekenden) blij maken met een dode mus. En dan hun crypto laten storten voor "competir analyse" en dan ben je het kwijt.

 

Tl;DR: gast werd bijna opgelicht met crypto

  • Like 2
  • Confused 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei LuukFOD:

Deze scam is zo opgezet dat ze de zwakkern (werkzoekenden) blij maken met een dode mus. En dan hun crypto laten storten voor "competir analyse" en dan ben je het kwijt.

Ziek dit: gasten worden steeds gehaaider! Je zou ze toch graag ergens ondersteboven aan hun pielemuis of flamoes op willen hangen in een hoge boom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig relatief weinig issues gehad met oplichting, tenzij je investeringen in cryptomunten als oplichting ziet.
Veel ICO's en private sales zijn veelal niet succesvol , maar noem dat niet direct oplichting.

Krijg via Discord wel erg veel zaken waar mensen wel proberen op te lichten door je accounts ergens te connecten.
Doe ik uiteraard nooit. 

Grootste pijnpunten zijn toch gewoon dalende koersen, solana en luna voorop. 

Ben wel wat angstig voor problemen bij bitvavo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weken later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.