Jump to content

Dagelijks crypto kopen

Recommended Posts

Als spaarpot wil ik crypto gaan kopen. Ik ga dit hier op het forum bijhouden en zal elke dag mijn transactie plaatsen. 

Ik heb zojuist voor 1200$ gestort op binance (via Bitvavo) en zal elke dag voor 100 dollar aan crypto kopen. Mogelijk elke dag een andere munt, mogelijk een uitbreiding van mijn positie. 1 februari zal ik weer 2800$ storten om die maand weer elke dag te kunnen kopen.

Hopelijk gaat de spaarpot naar de maan!

Screenshot 2023-01-19 at 15.11.54.png

• Like 1

De eerste transactie is gedaan. $100 aan BNB, de munt van de binance exchange. 
Deze munt zal ook worden gebruikt om de transactie te betalen. Mijn huidige 3.47 BNB zal daardoor wel afnemen door de tijd heen.

Screenshot 2023-01-19 at 15.16.19.png

UPDATE: klein foutje, ipv $100 aan BNB heb ik $1000 gekocht. Ik zal dan ook weer $900 verkopen. Ik houd 0.35 BNB over.

Edited by Cryptogekkie (see edit history)

Als je geloof hebt in BNB, is het een optie om elke week je BNB een beetje aan te vullen wat je bent kwijt geraakt aan je transacties.

Kleine tip net zoals hier boven gaat het in eerste instantie, hoeveel geloof heb je erin.

Geloof je dat het echt een knaller word de komende 20 jaar en verder,  investeer dan zeer save en steek zeker in deze tijd circa 40 a 50% in BTC.

Want het zou toch enorm zonde zijn als je er nu nog relatief vroeg bij bent met de crypto en dat je achter allerlei coins aanloopt die over bv 10 jaar op 0 staan , en dat je dan misschien zo goed als niets in BTC hebt staan en dat die dan misschien inmiddels op 500K staat ( of ver erover heen) 

Dat kun je door dus nu elke dag ( 1x in de week zou ook prima zijn) DCA voor 30 tot 50% van je inleg in BTC om te zetten, en die andere 50 tot 70% in andere coins, maar bv zo gauw die 2 a 3 keer over de kop gaan daar je inleg uit te halen en dat weer in BTC om te zetten , of in ETH.

Succes

• Like 1

Mooi topic! Elke dag kopen is wel vaak, maar gespreid inkopen en het zien als een spaarpot kan ik me wel in vinden. Het moet alleen geen spaarpot zijn waar je mogelijk een kapotte wasmachine van moet kopen. Het gaat vaak zo hard op en neer dat je ineens met de hand moet gaan wassen. Ik volg het graag. Zou leuk zijn om te horen waarom je bepaalde munten kiest, en bijvoorbeeld niet vooral Bitcoin zoals @Hotrunner aangaf.

13 uur geleden zei Cryptogekkie:

Koop 100$ Matic

Screenshot 2023-01-20 at 08.30.26.png

binance biedt ook aan om een soort passief inkomen te genereren via staking. Is dat een slimme keuze of loop ik dan hetzelfde risico als klanten bij bitvavo lopen?

Ja alles op exchanges loop je risico.

Beste is om een ledger te kopen , en daar een groot gedeelte op te zetten. Maar bv binance heeft wel vaak mooie staking voor kleine bedragen dan kun je soms tot wel bijna 50% krijgen.

Bv WOO stake je 300 Woo voor 120 dagen en daar heb je op jaarbasis 50% op. Dat zijn wel mooie dingen om in de bearmarket te doen, want die staat nu op circa 20 cent kun je dus goedkoop kopen en stel dat het in de bullmarket naar 1 of 2 euro gaat dan pak je een mooi rendement. Mocht het niets worden is de investering ook niet al te groot geweest. En daar heb je nog wel wat meer interessant coins van omdat mee te doen.

Daarnaast kun je soms ook vanaf je ledger bepaalde coins staken.

• Thanks 1

13 uur geleden zei JackPot:

Mooi topic! Elke dag kopen is wel vaak, maar gespreid inkopen en het zien als een spaarpot kan ik me wel in vinden. Het moet alleen geen spaarpot zijn waar je mogelijk een kapotte wasmachine van moet kopen. Het gaat vaak zo hard op en neer dat je ineens met de hand moet gaan wassen. Ik volg het graag. Zou leuk zijn om te horen waarom je bepaalde munten kiest, en bijvoorbeeld niet vooral Bitcoin zoals @Hotrunner aangaf.

Waarom ben jij niet gecharmeerd van BTC ?

Want ik denk dat het in elke portofolio  moet zitten.