Spring naar bijdragen

Wij hebben een odd gekocht en zijn beland in een echte soap...


Yahitchu

Aanbevolen berichten

Part 3.

Even alles op een rijtje, zodat we allemaal nog eens even goed beseffen wat er nou allemaal gaande is...

Evert is uiteindelijk dus Thomas, (ook al bevestigd hij dit niet want illegaal) en verkoopt voor 17,50 een odd van 8.0. Hij verzekerd ons dat hij bij het verliezen van deze odd de kosten + inzet terug betaald.

En EvertThomas heeft een on-ge-loofwaarig verhaal...

Daar gaan we.

Screenshot_2.png.01a79b31319b5fb7d4aeb7b3e2aa90e5.png

Het zit EvertThomas helaas niet mee.

Tot nu toe gaat het verhaal een beetje heuvelafwaarts. 17,50 kwijt, telefoons kapot... Maar hé, wij zijn de beroerdste niet en denken in oplossingen... EvertThomas, dat maakt toch helemaal niet uit? Ga even langs de mediamarkt voor een nieuwe, of zal ik anders een telefoon komen brengen? Zoals jullie weten zijn de leden van OneTime altijd bereidt te helpen, dus wilden wij Evert helpen.

Zo gebeurt zou je denken.

Maar EvertThomas, waar woon je dan...?

Screenshot_3.png.ec0afbbd23032bc8850d506edb94d6f1.png

HONGARIJE?!

Wow - wow... weten jullie wat de snelste route is van Rotterdam naar Boedapest (Hongarije)?!

Screenshot_4.png.ca624651952556949ecdd54d6f42d868.png

Snelste route: 14 uur en 55 minuten. Dat is 2 minuten langzamer in vergelijking met de langste!

Oke... dit gaat de verkeerde kant op en uiteindelijk kost dit nu beide partijen een hoop geld. De telefoon van EvertThomas kapot, wij 17,50 minder, en beiden hebben we nog steeds geen euro winst. Waar moet dit nu heen gaan? @MaartenSigmaweet zichzelf ook geen raad meer en kan er alleen nog maar een treurig lachje uit persen...

Screenshot_5.png.0262faf26ef9e41f1c29fc09fbbf22ed.png

Ik stuur berichten naar EvertThomas, leg eens uit.. wat ga je nu doen? Kom je ons tegemoet? Wil je onze Tikkie terug betalen? Wanneer krijgen wij deze bets in hemelsnaam? We krijgen best snel een antwoord terug..

Screenshot_6.png.de7b1917a99e7c475aeaa65d7da71887.png

EvertThomas

doet er

alles aan.

En dat proberen wij nog te geloven...

Er word natuurlijk om gegrapt in de Whatsappgroep over deze situatie, wat gaat EvertThomas nu doen? Zou dit allemaal echt zijn, hoe kan iemand nou zichzelf serieus nemen en wat een slechte smoesjes... @D00PIE roept op om toch maar eens iets in het Hongaars te zeggen, waarop @MaartenSigma komt met wel een heel duister stuk tekst...

Screenshot_7.png.88ccb5d570dfc8874fe6fcfd37ff6e9e.png

Dit mag je even zelf vertalen, maar erg lief is het in ieder geval niet..

En toch twijfelen we.

Zullen we Evert toch nog een kans gunnen? Ach, we hebben toch al 17,50 betaald.. en tot nu toe hebben we er al best een tof verhaal voor terug.

@Hansheemkomt nog met een fantastisch idee aan:

Screenshot_8.png.0a349f882bfd587f16128d5da73ce50f.png

En @D00PIEkomt nog even met een verhelderende opmerking...

Screenshot_9.png.98c05ab4c6646adb427b34ce8eee5c15.png

De enige vraag die ik nog heb voor Evert is dan ook:

Citaat

Evert, dit is geen beste start hé?

Screenshot_11.png.42f5ddcf5a00bf56a8c63630e7eb9913.png

En weer heerst er stilte... Uren gaan voorbij, geen leven meer te bekennen in Hongarije... Dit was het, we zijn gescamd.
17,50 weg, een tof verhaal. Leuke grappen gemaakt in de appgroep. ach, dat is toch ook wel weer wat waard.

De volgende dag stuur ik nog een laatste bericht:


Screenshot_12.png.529df03ff027c39d1079cee943bbbd7b.png

Maar het blijft stil. Jammer, want ik had echt gehoopt dat er toch een fantastisch legendarisch verhaal uit zou komen met gigantische winsten. 'De miljonairsclub', laat me niet lachen.. wat dachten wij ook eigenlijk, dat we echt miljonair zouden gaan worden? Tuurlijk niet, maar ik ben wel een paar OneTimers beter gaan leren kennen, en heb echt toffe gesprekken met ze gehad! :) En dat is meer dan onbetaalbaar.

.

.

The end.

.

.

.

.

.

*PING*

Screenshot_13.png.4f89024ae48a5bb5bacdf7447f6db662.png

En jullie dachten dat we al klaar waren?! Haha...
Tot morgen... 
😉

 

 

  • Like 6
  • Haha 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Part 4.

Screenshot_13.png.6b7a75bc894c302213cf9187323b0710.png

Met dit bericht zijn we Part 3 beëindigd. En helaas moet ik jullie even teleurstellen, ik laat jullie nog even in spanning zitten want de volgende update over EvertThomas laat zich nog een dagje wachten... Zie dit bericht even als een special. Heb je je detective hoed op & vergrootglas? Dit is mijn cadeautje aan jullie, backstage in ons onderzoek.

Even serieus nu.
Let's go!

OneTimers zijn niet gek, en wij laten ons helemaal niet voor de gek houden. Wat ik afgelopen maanden heb ontdekt is dat de community OneTime vol zit met de meest bijzondere mensen... Docenten, Ambtenaren, Goochelaars, Treinmachinisten, Vloggers en noem maar op... Met de miljonairsclub hebben we dan ook een sterk team achter de schermen. Hier deel ik onze onderzoeksresultaten met jullie.

 

1. Identiteit

Zoals jullie natuurlijk al weten zijn wij achter de echte naam gekomen van Evert, dit blijkt Thomas te zijn. Om even netjes te blijven noemen wij Thomas niet met achternaam, uiteindelijk is privacy één van zijn specialiteiten en wij werken daar graag aan mee. Bewijs 1: Let ook op het groene vinkje achter de naam. Dit wil zeggen Verified. Hiervoor moet je op Tikkie een ID scannen / fotograferen.

Screenshot_15.png.c7071dcef98e98c8940323ff6e42abdb.png

 

2. Locatie

Hongarije, geloven jullie dit zelf? Wanneer wij op de Instagram van Thomas rondkijken vallen ons een paar dingen op... Thomas vermeldde eerder dat hij al 3 jaar in Hongarije woont, alles is daar goedkoper, zijn vrienden wonen er ook. Ontzettend gezellig dus. Maar wat valt ons op aan de screenshots op zijn account?
Screenshot_16.png.e0901f689dec70d608713f5c18cb18be.png Screenshot_17.png.5513f6f39750177deedbf0086625a26d.png Screenshot_18.png.be06447afaae4e0eff73a3e01c38891f.png

Buiten het feit dat éénmalig Thomas zijn telefoon bijna leeg was, en de batterij nog 3% aan geeft, is ter alle tijden zijn provider: KPN NL. Wanneer wij op de voor- en achternaam Googlen van onze grote vriend komen wij al snel meerdere Thomassen tegen. Een paar met affiniteit voor sport. Sommige dan weer in autorijscholen. Één ding is zeker, Thomas woont volgens ons écht niet in Hongarije.

 

3. Activiteiten

Wat doet Thomas buiten deze praktijken? We hebben alle Thomassen (met dezelfde achternaam) op een rij gezet, en @MaartenSigmakomt met een bijzondere ontdekking op google:

Screenshot_19.png.6d73e405f78417d3e992228903ce5784.png

'Het is altijd een gok, maar tot nu toe pakte het steeds goed uit'.. hmm.. toeval?

4. Conclusie

Toegegeven, we hebben op dit moment nog niet veel... Maar wél wat leuke middelen om tegen Thomas te gebruiken, wij gaan dus van zijn spel, ons spel maken...

Even terug naar Thomas.

.

.

Hoe op dit moment het gesprek gaat?

Screenshot_20.png.dab67669a5a6413b4ab66c99a1553bcd.png

 

We.

Zijn.

Het.

ZAT.

Thomas, bereidt je maar voor.. (tof hé, rode kleur want: nu gaat het spannend worden)  Nu is het oorlog... Niks meer laten weten? Ons doodzwijgen? Tot nu toe hebben wij ook nog niets laten merken van wat wij al wisten, en spraken wij Thomas gewoon aan met Evert... 

Dus hebben we laten vallen dat wij op de hoogte zijn dat Evert eigenlijk Thomas (achternaam) is  en dat wij gegevens hebben en écht wel kunnen achterhalen wie Thomas nu eigenlijk is...

Je zou zeggen, elke oplichter blokkeert snel, of verwijdert zijn account. Maar Thomas niet.

 

In part 5 gaat Thomas reageren op onze bevindingen. Gaat hij toegeven? Stort hij geld terug?
Tot donderdag!

bewerkt door Yahitchu
Typvout (bekijk bewerkingshistorie)
  • Like 6
  • Thanks 1
  • Haha 2
  • Confused 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Part 4.

Screenshot_13.png.6b7a75bc894c302213cf9187323b0710.png

Met dit bericht zijn we Part 3 beëindigd. En helaas moet ik jullie even teleurstellen, ik laat jullie nog even in spanning zitten want de volgende update over EvertThomas laat zich nog een dagje wachten... Zie dit bericht even als een special. Heb je je detective hoed op & vergrootglas? Dit is mijn cadeautje aan jullie, backstage in ons onderzoek.

Even serieus nu.
Let's go!

OneTimers zijn niet gek, en wij laten ons helemaal niet voor de gek houden. Wat ik afgelopen maanden heb ontdekt is dat de community OneTime vol zit met de meest bijzondere mensen... Docenten, Ambtenaren, Goochelaars, Treinmachinisten, Vloggers en noem maar op... Met de miljonairsclub hebben we dan ook een sterk team achter de schermen. Hier deel ik onze onderzoeksresultaten met jullie.

 

1. Identiteit

Zoals jullie natuurlijk al weten zijn wij achter de echte naam gekomen van Evert, dit blijkt Thomas te zijn. Om even netjes te blijven noemen wij Thomas niet met achternaam, uiteindelijk is privacy één van zijn specialiteiten en wij werken daar graag aan mee. Bewijs 1: Let ook op het groene vinkje achter de naam. Dit wil zeggen Verified. Hiervoor moet je op Tikkie een ID scannen / fotograferen.

Screenshot_15.png.c7071dcef98e98c8940323ff6e42abdb.png

 

2. Locatie

Hongarije, geloven jullie dit zelf? Wanneer wij op de Instagram van Thomas rondkijken vallen ons een paar dingen op... Thomas vermeldde eerder dat hij al 3 jaar in Hongarije woont, alles is daar goedkoper, zijn vrienden wonen er ook. Ontzettend gezellig dus. Maar wat valt ons op aan de screenshots op zijn account?
Screenshot_16.png.e0901f689dec70d608713f5c18cb18be.png Screenshot_17.png.5513f6f39750177deedbf0086625a26d.png Screenshot_18.png.be06447afaae4e0eff73a3e01c38891f.png

Buiten het feit dat éénmalig Thomas zijn telefoon bijna leeg was, en de batterij nog 3% aan geeft, is ter alle tijden zijn provider: KPN NL. Wanneer wij op de voor- en achternaam Googlen van onze grote vriend komen wij al snel meerdere Thomassen tegen. Een paar met affiniteit voor sport. Sommige dan weer in autorijscholen. Één ding is zeker, Thomas woont volgens ons écht niet in Hongarije.

 

3. Activiteiten

Wat doet Thomas buiten deze praktijken? We hebben alle Thomassen (met dezelfde achternaam) op een rij gezet, en [mention=10534]MaartenSigma[/mention]komt met een bijzondere ontdekking op google:

Screenshot_19.png.6d73e405f78417d3e992228903ce5784.png

'Het is altijd een gok, maar tot nu toe pakte het steeds goed uit'.. hmm.. toeval?

4. Conclusie

Toegegeven, we hebben op dit moment nog niet veel... Maar wél wat leuke middelen om tegen Thomas te gebruiken, wij gaan dus van zijn spel, ons spel maken...

Even terug naar Thomas.

.

.

Hoe op dit moment het gesprek gaat?

Screenshot_20.png.dab67669a5a6413b4ab66c99a1553bcd.png

 

We.

Zijn.

Het.

ZAT.

Thomas, bereidt je maar voor.. (tof hé, rode kleur want: nu gaat het spannend worden)  Nu is het oorlog... Niks meer laten weten? Ons doodzwijgen? Tot nu toe hebben wij ook nog niets laten merken van wat wij al wisten, en spraken wij Thomas gewoon aan met Evert... 

Dus hebben we laten vallen dat wij op de hoogte zijn dat Evert eigenlijk Thomas (achternaam) is  en dat wij gegevens hebben en écht wel kunnen achterhalen wie Thomas nu eigenlijk is...

Je zou zeggen, elke oplichter blokkeert snel, of verwijdert zijn account. Maar Thomas niet.

 

In part 5 gaat Thomas reageren op onze bevindingen. Gaat hij toegeven? Stort hij geld terug?
Tot donderdag!

Tot donderdag??? Dacht morgen, dus woensdag part 5 al te verwachten

Zou Evert/Thomas lid kunnen zijn van Onetime of hier alles mee kunnen lezen??

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...