Spring naar bijdragen

Wedden op de halve marathon (freebet)


TheGallant

Aanbevolen berichten

Zoals sommigen van jullie wellicht weten, ben ik een fanatiek hardloper. Op 19 maart doe ik mee aan de halve marathon (21,1 km) in Nijmegen (Stevensloop). Voorspel in welke tijd ik de halve marathon afleg en verdien een freebet t.w.v. €25 (inleg + winst zijn voor jou). Degene die er het dichtst bij zit, wint! Plaats jouw voorspelling vóór 19 maart!

Even wat statistieken, hier kun je je voordeel mee doen:

  • Leeftijd: 37 jaar
  • Geslacht: man
  • Trainingen in 2023: 431.3 kilometer in 52 sessies met een gemiddelde duur van 57 minuten (laatste update: 12-3-23)

Dit wordt mijn tweede halve marathon. In 2006 heb ik hem voor het laatst gelopen, dus het is wel even geleden. Mijn loop carrière heeft lange tijd stilgelegen. Sinds ongeveer vier jaar geleden ben ik weer begonnen met hardlopen, eerst sporadisch en sinds een jaar fanatiek. Ik loop nu vijf keer per week hard en leg ongeveer 40-50 kilometer per week af. Ik volg een intervalprogramma waarbij ik in verschillende hartslagzones moet trainen.

In dit topic zal ik verschillende afbeeldingen plaatsen waaruit je nuttige informatie kunt halen om een goede inschatting te kunnen maken van mijn eindtijd op 19 maart.

Roep maar: welke tijd denk je dat ik neerzet (uren + minuten & seconden)?

@TheGreatOne - 1 uur & 43 minuten

@JackPot - 2 uur & 22 minuten

@PolkeNL - 1 uur, 49 minuten & 53 seconden

@SmartAce - 2 uur &0 minuten (+ €5 freebet))

@Hotrunner - 1 uur & 58 minuten

@Lady_Diamond - 2 uur, 23 minuten & 23 seconden

@driekwart - 1 uur 53 minuten en 36 seconden

@LuukFOD - 2 uur 45 minuten 28 seconden

@mmaniac111 - 2 uur 1 minuut en 12 seconden

@MrT - 2 uur en 17 minuten

@Remy de rover - 2uur 14 minuten 14 seconden

@LangeRuud - 1 uur 54 minuten en 12 seconden

@stimmer6 - 2 uur 35 minuten en 30 seconden

@dosterik - 2 uur 6 minuten en 39 seconden

@GegoktEnVerloren - 2 uur 13 minuten en 48 seconden

@retep32 - 2 uur 22 minuten en 22 seconden 

@DeValsspeler - 1 uur 42 minuten

@Arthur - 1 uur 45 minuten en 30 seconden

Training 24-2-2023.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel soms begin ik aan een hardloopsessie, waarbij ik van te voren al weet dat het hem niet gaat worden. Er zit een bepaalde spanning in mijn lijf, wat vaak resulteert in een verhoogde hartslag. Die hartslag probeer ik de laatste weken al wat naar beneden te krijgen, voordat ik begin. Dan is de spanning eraf nadat ik ben gestart en zorgt het dat de hartslag in overeenstemming is met het tempo. 

Iedere training is weer anders. Mijn schema werkt toe naar de wedstrijd, eerste weken rustig, nu in een opbouwende fase, en de weken voorafgaande aan de halve marathon bouw ik weer af. De trainingen variëren in intensiteit. Van lange duurlooptrainingen in een lage (1-2) hartslagzone (max. 138 in mijn geval), tot aan intervaltrainingen waarbij alle hartslagzones (1-5) aan pas komen. 

Vandaag: 40 minuten

  • 14 minuten in zone 1-3 (HF tussen 107 - 158)
  • 3X Afwisselend 5 minuten in zone 4-5 (HF tussen 159 - maximale hartslag) & 2 minuten in hartslagzone 
  • 5 minuten coolingdown in hartslag zone 1-2 (HF tot maximaal 139)

Het is een leuke hobby dat hardlopen en ik train louter op hartslag, consequent. Gaaf om te zien dat je beter en beter wordt. 

Ook een voorspelling doen? Zie openingspost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens het hardlopen én onder de douche ontstaan de beste ideeën (dit was o.a. zo'n ideetje). Ik zal ergens in de komende dagen een twist toevoegen aan dit topic en wellicht volgen er meer. 

Vandaag heb ik een pittige training achter de rug. Het rapportcijfer viel iets lager uit dan voor de voorgaande trainingen. Toch ligt het cijfer in lijn met het voortschrijdende gemiddelde. Welk cijfer dit is en waar het over gaat, verklap ik niet.

Programma:

  • Duur: 40 minuten
  • 14 minuten in zone 1-3 (HF tussen 107 - 158)
  • 3x Afwisselend 5 minuten in zone 4-5 (HF tussen 159 - maximale hartslag) en 2 minuten in hartslagzone 3
  • 5 minuten coolingdown in hartslagzone 1-2 (HF tot maximaal 139)

Resultaat:

  • Afstand: 7,83 km
  • Beste rondetijd (1 km): 4:06 minuten per km ofwel 14,6 km/h

Het duurde telkens ongeveer een minuut om over te gaan van hartslagzone 4-5 naar hartslagzone 3. Het was een mooie training op een snel parcours. Nu heerlijk thuis op adem komen en ik voel me heerlijk. De dag kan niet beter beginnen. Vanavond met een frisse kop de online pokertafel aanstampen! 

Ps. Ook een voorspelling doen? Zie openingspost

image.png.a7f660e4d2a691632006315444f37872.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals sommigen van jullie wellicht weten, ben ik een fanatiek hardloper. Op 19 maart doe ik mee aan de halve marathon (21,1 km) in Nijmegen (Stevensloop). Voorspel in welke tijd ik de halve marathon afleg en verdien een freebet t.w.v. €25 (inleg + winst zijn voor jou). Degene die er het dichtst bij zit, wint!
Even wat statistieken, hier kun je je voordeel mee doen:
  • Leeftijd: 37 jaar
  • Geslacht: man
  • Trainingen in 2023: 329 kilometer in 41 sessies met een gemiddelde duur van 41 minuten
Dit wordt mijn tweede halve marathon. In 2006 heb ik hem voor het laatst gelopen, dus het is wel even geleden. Mijn loop carrière heeft lange tijd stilgelegen. Sinds ongeveer vier jaar geleden ben ik weer begonnen met hardlopen, eerst sporadisch en sinds een jaar fanatiek. Ik loop nu vijf keer per week hard en leg ongeveer 40-50 kilometer per week af. Ik volg een intervalprogramma waarbij ik in verschillende hartslagzones moet trainen.
In dit topic zal ik verschillende afbeeldingen plaatsen waaruit je nuttige informatie kunt halen om een goede inschatting te kunnen maken van mijn eindtijd op 19 maart.
Roep maar: welke tijd denk je dat ik neerzet (uren + minuten & seconden)?
[mention=4]TheGreatOne[/mention] - 1 uur & 43 minuten
[mention=5]JackPot[/mention] - 2 uur & 22 minuten
[mention=21291]PolkeNL[/mention] - 1 uur, 49 minuten & 53 seconden
[mention=43]SmartAce[/mention] - 2 uur &0 minuten
[mention=512]Hotrunner[/mention] - 1 uur & 58 minuten
[mention=5871]Lady_Diamond[/mention] - 2 uur, 23 minuten & 23 seconden
[mention=114]driekwart[/mention] - 1 uur 53 minuten en 36 seconden
[mention=117]LuukFOD[/mention] - 2 uur 45 minuten 28 seconden
[mention=20854]mmaniac111[/mention] - 2 uur 1 minuut en 12 seconden
1697175950_Training24-2-2023.thumb.jpeg.096909643e97d8424b7d4a0b3ddf964b.jpeg

[mention]TheGallant [/mention] ik denk 2 uur en 17 min
Jou conditie is top
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze week worden de meeste kilometers gemaakt. De opbouwfase komt binnenkort tot zijn einde. Vandaag staat er een duurloop op het programma van 1 uur en 50 minuten in de lage hartslagzones. Leuk feitje: een jaar geleden kon ik niet joggen/hardlopen in de laagste hartslagzones (tot HF 139). Ik moest wandelen om te voorkomen dat mijn hartslag te hoog zou worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei TheGallant:

Deze week worden de meeste kilometers gemaakt. De opbouwfase komt binnenkort tot zijn einde. Vandaag staat er een duurloop op het programma van 1 uur en 50 minuten in de lage hartslagzones. Leuk feitje: een jaar geleden kon ik niet joggen/hardlopen in de laagste hartslagzones (tot HF 139). Ik moest wandelen om te voorkomen dat mijn hartslag te hoog zou worden. 

Herkenbaar, alhoewel ik niet loop maar fiets.
Duurtrainigen doe ik dan ook puur op hartslag.

Het is meer dan prima trainingsweer vandaag zo te zien, althans, hier in Leiden 😉
Benieuwd of je na je training nog cijfers gaat delen.
Train ze Gallant 👊

23 uur geleden zei TheGallant:

Tijdens het hardlopen én onder de douche ontstaan de beste ideeën (dit was o.a. zo'n ideetje). Ik zal ergens in de komende dagen een twist toevoegen aan dit topic en wellicht volgen er meer. 

Vandaag heb ik een pittige training achter de rug. Het rapportcijfer viel iets lager uit dan voor de voorgaande trainingen. Toch ligt het cijfer in lijn met het voortschrijdende gemiddelde. Welk cijfer dit is en waar het over gaat, verklap ik niet.

Programma:

  • Duur: 40 minuten
  • 14 minuten in zone 1-3 (HF tussen 107 - 158)
  • 3x Afwisselend 5 minuten in zone 4-5 (HF tussen 159 - maximale hartslag) en 2 minuten in hartslagzone 3
  • 5 minuten coolingdown in hartslagzone 1-2 (HF tot maximaal 139)

Resultaat:

  • Afstand: 7,83 km
  • Beste rondetijd (1 km): 4:06 minuten per km ofwel 14,6 km/h

Het duurde telkens ongeveer een minuut om over te gaan van hartslagzone 4-5 naar hartslagzone 3. Het was een mooie training op een snel parcours. Nu heerlijk thuis op adem komen en ik voel me heerlijk. De dag kan niet beter beginnen. Vanavond met een frisse kop de online pokertafel aanstampen! 

Ps. Ook een voorspelling doen? Zie openingspost

image.png.a7f660e4d2a691632006315444f37872.png

Welk water is dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei PolkeNL:

Het is meer dan prima trainingsweer vandaag zo te zien, althans, hier in Leiden 😉
Benieuwd of je na je training nog cijfers gaat delen.
Train ze Gallant 👊

Ik zal cijfers delen. 

 

2 minuten geleden zei PolkeNL:

Herkenbaar, alhoewel ik niet loop maar fiets.

Fietsen, dat kan ik niet. Zoveel respect voor fietsers. Ik ben denk ik meer een hardloper. Nooit een fietser geweest. En vind het maar pijn doen aan mn derriere. Ik maak er altijd een sport van fietsers al hardlopend in te halen. 

2 minuten geleden zei PolkeNL:

Herkenbaar, alhoewel ik niet loop maar fiets.

Ooij, bij Nijmegen. Prachtig lopen. Zometeen ook en vaak kom ik zelfs wilde paarden tegen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...