Spring naar bijdragen

Wedden op de halve marathon (freebet)


TheGallant

Aanbevolen berichten

Gisteren had ik, wederom, een klein beetje ongemak aan mijn scheenbenen. Daarom heb ik besloten om sportsokken met compressie aan te schaffen. Ze worden vandaag bezorgd. Ik heb besloten om de training van vandaag naar morgen te verplaatsen, zodat ik iets meer rust kan nemen. Tot nu toe heb ik nog geen enkele training overgeslagen, hooguit een keer verplaatst. Ik ben benieuwd of deze sokken een toegevoegde waarde zullen hebben.
image.thumb.png.2e0d264a2b6020420366e25de3b458c7.png

Aan dienstknecht ga je veel plezier. Beleven als ik de hardlopers in mijn vrienden. Groep mag geloven

Aan dienstknecht ga je veel plezier. Beleven als ik de hardlopers in mijn vrienden. Groep mag geloven

Die sokken moet het zijn klote spelling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De training van gisteren had ik verplaatst naar vandaag. Vandaag in de sneeuw gelopen én met mijn nieuwe compressiesokken aan. Ze zitten fijn, geven ondersteuning en met deze temperatuur, ook nog eens wat extra warmte. Geen pijntjes gehad, niks. Fijn!

Zojuist gekeken wat ik de vorige keer liep tijdens precies dezelfde training:

  • Maandag 27 feb: 9.65 km in 55 minuten met een gemiddelde HF van 158
  • Vandaag 7 maart: 9.93 km in 55 minuten met een gemiddelde HF van 155

Ik heb vandaag iets boven de voorgeprogrammeerde hartslagzones gelopen. Toch is mijn gemiddelde HF lager dan vorige week en heb ik meer kilometers gelopen. Mooi om te zien. 

Morgen een nieuwe training: mijn benen voelen goed! 

Betje plaatsen op mijn eindtijd op de 1/2 marathon? Zie beginpost! 

image.thumb.png.86a41c46d36b183ee649cd82131a4995.png

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag wederom een training door de sneeuw. Handschoentjes aan, compressiesokken & go. Lekker gelopen, zuurstof opgesnoven. Ik voel dat ik helemaal klaar ben voor de halve. Voor het eerst het gevoel dat ik echt ergens voor train en niets aan het toeval overlaat. 

Vandaag 8-3

  • 40 minuten in hartslagzones 1-4
  • 7.35 km afgelegd met een gemiddelde HF van 155

Morgen een dagje uitpuffen en dan mag ik vrijdag weer aan de bak! 

image.thumb.png.01789ecb9fdbb91da498ca45b67c749f.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-2-2023 om 12:49 zei TheGallant:

Zoals sommigen van jullie wellicht weten, ben ik een fanatiek hardloper. Op 19 maart doe ik mee aan de halve marathon (21,1 km) in Nijmegen (Stevensloop). Voorspel in welke tijd ik de halve marathon afleg en verdien een freebet t.w.v. €25 (inleg + winst zijn voor jou). Degene die er het dichtst bij zit, wint!

Even wat statistieken, hier kun je je voordeel mee doen:

  • Leeftijd: 37 jaar
  • Geslacht: man
  • Trainingen in 2023: 362 kilometer in 41 sessies met een gemiddelde duur van 43 minuten (laatste update: 28-223)

Dit wordt mijn tweede halve marathon. In 2006 heb ik hem voor het laatst gelopen, dus het is wel even geleden. Mijn loop carrière heeft lange tijd stilgelegen. Sinds ongeveer vier jaar geleden ben ik weer begonnen met hardlopen, eerst sporadisch en sinds een jaar fanatiek. Ik loop nu vijf keer per week hard en leg ongeveer 40-50 kilometer per week af. Ik volg een intervalprogramma waarbij ik in verschillende hartslagzones moet trainen.

In dit topic zal ik verschillende afbeeldingen plaatsen waaruit je nuttige informatie kunt halen om een goede inschatting te kunnen maken van mijn eindtijd op 19 maart.

Roep maar: welke tijd denk je dat ik neerzet (uren + minuten & seconden)?

@TheGreatOne - 1 uur & 43 minuten

@JackPot - 2 uur & 22 minuten

@PolkeNL - 1 uur, 49 minuten & 53 seconden

@SmartAce - 2 uur &0 minuten (+ €5 freebet))

@Hotrunner - 1 uur & 58 minuten

@Lady_Diamond - 2 uur, 23 minuten & 23 seconden

@driekwart - 1 uur 53 minuten en 36 seconden

@LuukFOD - 2 uur 45 minuten 28 seconden

@mmaniac111 - 2 uur 1 minuut en 12 seconden

@MrT - 2 uur en 17 minuten

@Remy de rover - 2uur 14 minuten 14 seconden

@LangeRuud - 1 uur 54 minuten en 12 seconden

@stimmer6 - 2 uur 35 minuten en 30 seconden

@dosterik - 2 uur 6 minuten en 39 seconden

@GegoktEnVerloren - 2 uur 13 minuten en 48 seconden

@retep32 - 2 uur 22 minuten en 22 seconden 

Training 24-2-2023.jpeg

1 uur 42 minuten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een heerlijk topic! Ik krijg helemaal zin om hard te gaan lopen! Alleen moet ik eerst fit worden, maar dat ben jij al. Wat een discipline om daadwerkelijk op je hartslag te gaan lopen, dat is erg lastig weet ik uit ervaring. En vooral de gedachten die je de hele tijd krijgt tijdens het hardlopen; wat een tijd om alles eens te overpeinzen😄 Je schrijft het enorm herkenbaar op.

Dan een gok naar je tijd; als ik alle elementen mee bereken (wind, temperatuur, hoogtemeters!, vorm, hazen, etc) dan kom ik uit op een gemiddelde van exact 12 kilometer per uur:

1:45.30

Toch denk ik dat je sneller zou kunnen, maar ik weet niet exact wat je in gedachten hebt. Loop je puur op hartslag of ga je voor een bepaalde splittijd? Ik hoop vooral dat je hem kan uitlopen, dat is het voornaamste😀
 

bewerkt door Arthur (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Arthur:

Wat een heerlijk topic! Ik krijg helemaal zin om hard te gaan lopen! Alleen moet ik eerst fit worden, maar dat ben jij al. Wat een discipline om daadwerkelijk op je hartslag te gaan lopen, dat is erg lastig weet ik uit ervaring. En vooral de gedachten die je de hele tijd krijgt tijdens het hardlopen; wat een tijd om alles eens te overpeinzen😄 Je schrijft het enorm herkenbaar op.

haha thanks!

49 minuten geleden zei Arthur:

och denk ik dat je sneller zou kunnen, maar ik weet niet exact wat je in gedachten hebt. Loop je puur op hartslag of ga je voor een bepaalde splittijd? Ik hoop vooral dat je hem kan uitlopen, dat is het voornaamste

Mijn horloge heeft een tijd uitgepoept aan de hand van alle resultaten uit het verleden. Die tijd stel ik in als streeftijd as zondag. Terwijl ik loop zie ik of ik achter of voor op schema loop. Uiteraard kan ik ook veel halen uit de hartslag op dat moment, zodat ik zo nu en dan wat kan bijstellen. 

Ik heb jouw tijd toegevoegd, thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...