Spring naar bijdragen

Zou jij je stembiljet verkopen voor een staatslot?


TheTurtle

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Joos-Close:

En andersom, als je niet van plan bent om te stemmen, waarmee ben je naar het stemlokaal te lokken?

Hele goeie dit! :D

 

1 uur geleden zei luckylady:

Mooie vraag. Mijn antwoord is resoluut nee. Het stemrecht is zwaar bevochten en voor vrouwen al helemaal. Iedereen die een mening heeft over hoe het in Nederland gaat, kan die mening maar op één manier echt verkondigen en dat is door te gaan stemmen. Niet stemmen = geen recht van zeiken wat mij betreft. Een stem is wat mij betreft meer waard dan een paar tientjes of een paar meier, een Staatslot of wat dan ook, het is een fundamenteel recht binnen onze democratie. Zo, dat was mijn spreekbeurt 😉

Zeker mee eens! 

Ik zal ook de laatste zijn die hem verkoopt en ook de laatste zijn die een stem van iemand zal overkopen. 
Niet stemmen = niet klagen zeg ik altijd.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig om te zien.
Dat ik met dit topic reacties uit zou lokken was natuurlijk wel te verwachten. 
Ik vind het dan ook bijzonder grappig om te zien dat de ene volledig tegen is en de ander gewoon zo iets heeft van sure.. why not.. 
En dat was precies de hele gedachte achter deze post, voor velen heeft alles wel een prijs. Zelfs als dit betekend dat je fraude zou plegen.

Natuurlijk is mijn intentie absoluut niet om dit aan te moedigen.
Wel moedig ik iedereen aan om zeker je stem uit te gaan brengen vandaag en vooral ook te onderzoeken op wie je gaat stemmen. 

Ik ga straks samen met mijn moeder (traditie getrouw) even naar het stemlokaal en mijn stem achterlaten. 

Ik wens jullie allen een prachtige stem dag! Het zonnetje schijnt! 🌞


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Budgetvrouw:

En? Allemaal gestemd? Ik ben net klaar met het tellen ervan bij m'n stembureau. Altijd fijn om te weten dat je wijk dezelfde richting stemt.

Zeker! 🙂

en wat een rot werk moet dat zijn, al die papieren openvouwen.. vind het dichtvouwen ook altijd zo'n drama XD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weken later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...