Spring naar bijdragen

Gokken vanaf je 18e, verstandig?


Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Mooi artikel , goede discussie .

Je mag natuurlijk op je 18de al een heleboel dingen doen die gevaarlijk kunnen zijn of waar je later spijt van kan krijgen waarbij alcohol drinken , drugs roken  ( wiet , gedoogd ) en seks hebben ( helemaal legaal )  , en autorijden de gevaarlijkste ( qua gevolgen )  zijn .

Dus waarom dan niet gokken ?

Het is waar dat gokken een risicovolle activiteit is en dat je als 18 jarige weinig verdient . En dat gokken daarom een grote aantrekkingskracht kan hebben .

En ja je kan met spelen ( pokeren , roulette , blackjack , gokkasten ) je hele leven naar de klote helpen ( en dat van anderen ) . Het is een gemene verslaving als je die krijgt  , die je pas in de gaten hebt als je probeert te stoppen .

Maar of het verschil tussen 18 jaar en 21 jaar nou echt veel verschil zou maken weet ik niet . Ik denk dat , als je het gok "gen" bij je draagt , dat je uiteindelijk toch wel gaat gokken .



Link naar opmerking
Deel via andere websites

Informeren, opvoeden, bespreekbaar maken, uitleggen, neenemen en in mijn ogen vooral het sociale aspect. Vaak gaat gokverslaving en bij jongeren het in het geniep en weten er maar weinig mensen vanaf. En hoewel ik 18 jaar jong vindt en er in mate meer risico is gaat het sec niet om de leeftijd maar meer om de randvoorwaarden en karakters. Maar hoe ga je dat meten bij binnenkomst van het HC :-)

Mooi stuk @YoungGambler we leren weer van jou met al je kennis en avonturen in het Nederlandse gaming landschap. Keep us posted en zo houden we elkaar in de gaten met de hele community.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.