Spring naar bijdragen

Condo kopen in Las Vegas


TheGreatOne

Aanbevolen berichten

In 2008 een serieuze poging gedaan om een appartement (condo) te kopen. In 2009 afgereisd met mijn vrouw om de zaken in orde te maken en voor iets meer dan 60.000$ een condo te kopen bij het Platinum Hotel net achter Bally's. De dollar koers stond op dat moment op z'n 1.44 en dat betekende dat je met alle kosten zo'n 50.000€ zou betalen voor zo'n schitterende condo op een prachtige plek in een super fijn gebouw! Echter kwam er een kink in de kabel en waren een aantal factoren die ons deden besluiten om niet tot aankoop over te gaan. 

- Geen vertrouwenspersoon in Las Vegas

- Zou de stad de grootste crisis wel overleven (had hier een heel zwaar hoofd in)

- Maandelijkse kosten 1200$ en verhuur op dat moment dramatisch en zou bijna elke maand 1000$ bij moeten omdat de banken die veel van deze appartementen bezat geen service kosten hoefden te betalen maar alleen de andere eigenaren.

- Afscheid van Las Vegas genomen in 2010 (met afsluiting het spelen van het hoofdtoernooi van de World Series of Poker) (ander leven)

- Prijzen die opliepen en dollar meer waard werd.

4 jaar lang heb ik de stad niet meer bezocht totdat 2014 een gezinsvakantie in Amerika met een camper even een paar dagen langs kwam om aan mijn dochter te zien wat papa vroeger zo mooi vond aan die stad :-) Het kriebelde meteen weer en daarna al weer 3 x geweest en zitten de volgende reizen al weer in mijn hoofd en komt het idee om later als ik groot ben een eigen condo te bezitten weer terug.

Deze forum thread zal ik jullie updaten over alle mogelijkheden en avonturen om ooit deze van mijn bucketlist te verwijderen in de aankomende decennia :smile: 

Momenteel doet de dollar 1.14$ tegenover de euro en is het goedkoopste appartement bij Platinum nu 114,888$. Las Vegas is enorm aan het terug komen en je ziet door de hele stad veel bouwactiviteiten (vooral huizen bouw). Als je nagaat dat je in 2006 (bouw en hoogte punten van Las Vegas) je bijna 700.000$ moest betalen voor zo'n appartement dan is het niet gek om te constateren dat er nog best wat rek naar boven zit. Uiteraard moet je zo'n aankoop niet doen voor de investeringen (alhoewel de verhuur prijzen nu best goed zijn) maar meer omdat je er regelmatig zelf heen gaat en je Onetime forum gebruikers :-)

Er is nog veel keuze en zo'n condo bij MGM Grand voor 165.000$ is ook niet te versmaden :-)  

Ik zal de aankomende maanden mij weer verder inlezen en kritisch wezen en jullie op de hoogte houden van alle ontwikkelingen van deze prachtige stad m.b.t. condo's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 jaar later...
  • 3 weken later...

Het lijkt allemaal mooier dan het is. Koop je erg dichtbij de Strip dan liggen de prijzen hoog. Met name de servicekosten (HOA fees) zijn hoog en de beveiliging moet goed zijn want de inbraakcijfers rondom de Strip zijn hoog. Koop je iets dat verder van de Strip afligt dan moet je ook weer goed kijken naar waar je koopt gezien de crime rates. Summerlin en Henderson zijn goed en relatief veilig maar daar betaal je ook voor.

Daarnaast gaat verhuur niet zo gemakkelijk als je denkt. Er is sinds een paar jaar "party home" wetgeving. Dat betekent dat wanneer je een huis in een residential area bezit je dit niet zomaar mag verhuren aan toeristen (gezien de mogelijke overlast voor omwonenden. Zo moet je geloven voor tenminste een maand verhuren. Bij kortere verhuur schijn je het risico op fikse boetes te lopen.

Wij hebben zelf een jaar of 5 geleden net naast het net gevist toen we ons droomappartement op een half uur tijd aan onze neus voorbij zagen gaan (140 vierkante meter, 3 slaapkamers, 2 badkamers, houten vloeren, granieten aanrecht bladen, complete keuken met apparatuur, balkon, garage eronder, in een gated community met beveiliging, aangelegd park met speeltuin, zwembad en gemeenschappelijke gym). Vanwege het tijdsverschil met Vegas belde ik om 9 uur 's ochtend lokale tijd met de makelaar om de deal rond te maken. Om half negen die ochtend was een andere koper me voor geweest voor 40.000 euro. Vier jaar daarvoor was het appartement het laatst van eigenaar gewisseld voor 240.000 dollar.........ben er nog ziek van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...