Spring naar bijdragen

Eerste app in Nederland voor verantwoord gokken


Aanbevolen berichten

PERSBERICHT CENTRUM VOOR VERANTWOORD SPELEN

 

Nederland heeft eerste app voor verantwoord gokken

De bijna 1 miljoen Nederlandse spelers die deelnemen aan online kansspelen kunnen voortaan gebruik maken van een gratis mobiele app waarmee zij beter inzicht krijgen in hun eigen speelgedrag. De Bet.ter App, die kansspelproblematiek moet voorkomen, is ontwikkeld door het Centrum voor Verantwoord Spelen in samenwerking met Speel Verantwoord, de brancheorganisatie van online kansspelaanbieders. De app is vanaf vandaag te downloaden voor gebruikers van Android en iOS.

Bet.ter is een handige tool die verantwoord spelen moet stimuleren. De app, de eerste in zijn soort, richt zich op recreatieve spelers en zorgt ervoor dat zij altijd inzicht hebben in hun eigen speelresultaten. Gebruikers kunnen vooraf speelbudgetten instellen en krijgen een melding als deze budgetten worden overschreden. Spelers kunnen data van meerdere speelaccounts invoeren en alleen zijzelf kunnen deze informatie zien.

Bet.ter toont spelers wat zij hebben gewonnen en verloren en hoeveel ze nog kunnen inzetten. Zo houden zij controle over hun speelgedrag. De app bevat daarnaast een zelftest, tips om verantwoord te spelen en de mogelijkheid om snel in contact te komen met het Centrum voor Verantwoord Spelen, een onafhankelijke stichting die fungeert als schakel tussen kansspelindustrie en verslavingszorg en onder meer preventieprojecten uitvoert op het gebied van kansspelproblematiek die door het Ministerie van Veiligheid & Justitie worden gesubsidieerd.

Rolf Slotboom, woordvoerder van het Centrum voor Verantwoord Spelen en voormalig professioneel pokerspeler: “Mijn succes als pokerspeler schrijf ik voor een zeer belangrijk deel toe aan het accuraat bijhouden van al mijn winsten en verliezen, en het maken van juiste keuzes op basis van deze informatie. Bet.ter is hiervoor een mooi, leuk en nuttig hulpmiddel. Met deze app speel je bewuster en slimmer.”

Rutger-Jan Hebben, directeur van Speel Verantwoord: “Het voorkomen van kansspelverslaving is een belangrijk aandachtspunt voor de online kansspelaanbieders. De Bet.ter app biedt de spelers een handige tool om overzicht te houden en inzicht te hebben in hun speelgedrag. Daarnaast ben ik bijzonder trots op dit initiatief omdat het de eerste app is in Europa in zijn soort. Wij zien de ontwikkeling van de app als een onderdeel van onze zorgplicht, een belangrijk element binnen de aanstaande regulering van de online kansspelmarkt. Bet.ter biedt bovendien nog veel meer mogelijkheden als online kansspelen straks gereguleerd zijn. Hierbij valt te denken aan het instellen van speellimieten zonder dat een speler daarvoor eerst hoeft in te loggen bij de aanbieder.”

Binnenkort spreekt de Tweede Kamer het wetsvoorstel dat online kansspelen in Nederland reguleert. Hebben: “Online kansspelen zijn niet meer weg te denken uit Nederland. Regulering biedt daarbij de beste bescherming voor de speler.”

 

Downloaden en website

Met trots kunnen wij melden dat de app per vandaag gratis is te downloaden voor gebruikers van Android en iOS.

En, dat onze Bet.ter website in de lucht is.

Op social media kan je Bet.ter volgen via Facebook, Instagram en Twitter.

Ik heb de app in het voortraject getest en kan hier zelf helemaal achter staan. Ook heb ik hierbij mij aanbeveling gegeven en zie dat ik ook met naam en toenaam en foto genoemd wordt :-) Hopelijk zal dit bijdragen aan iets extra's om kansspel verslaving verder naar beneden te krijgen in Nederland.

"Ik vind eigenlijk alle vormen van gokken prachtig: tegen elkaar of tegen het huis, geluk of behendigheid, live of online. Ik vind het allemaal even mooi - zolang het maar verantwoord gebeurt! Daarom beveel ik "Bet.ter" aan. Deze app geeft inzicht in winst en verlies, in maximale bestedingsruimte, en helpt zo de speler controle te houden over de eigen speelresultaten. Het inzichtelijk maken van je speeluitgaven is de heilige graal voor spelers!”

Armijn Meijer - Oprichter Onetime.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 jaar later...

Denk niet iedereen het vertrouwen in zich heeft, om deze app te gebruiken en te gebruiken zoals 'voorgeschreven' (?). Zo een app die mij gaat vertellen hoe je verantwoord kan spelen.. Ik luisterde ook al niet al nooit naar mijn ouders, leraren op school, enzovoort. Misschien een hele mooie (haha).. eeerm... bedoel goede app, maar voor die-hards, die alles op het spel zetten is het niets. Toch voor de moeite van het maken en vermelden, voor de aanwezigheid van deze app: Een pluim!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 maanden later...

Hoi mannen,

In overleg met Arminius, even een kleine bump van deze thread.

Als Centrum voor Verantwoord Spelen zijn we dolbij dat we met deze Bet.ter app een bijdrage hebben kunnen leveren om spelers, zoals wij dat noemen, 'eigen regie over hun speelgedrag' te geven. Ook politiek gezien heeft de ontwikkeling van de app een grote meerwaarde gehad!

Dat gezegd hebbend: het betrof wel een echte versie 1.0 van de app. Zo is er nog geen directe koppeling met online spelresultaten. Die worden nu nog niet automatisch geladen in de app. Dat kan pas als de regulering er helemaal door is, maar is wel superbelangrijk om voor spelers optimaal gebruiksgemak te hebben - zodat jullie niet zelf alles hoeven in te voeren.

Hopelijk kunnen jullie onderstaand aangeven welke (andere) verbeterpunten jullie graag zouden zien in versies 2.0 en 3.0, zodat voor spelers het gebruik van de app echte meerwaarde biedt tegen zo gering mogelijke inspanning.

Alvast dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.