Spring naar bijdragen

Review: Grand Canyon bezoeken met Helicopter


Gast [Verwijderde Gebruiker]

Aanbevolen berichten

Gast [Verwijderde Gebruiker]

Hallo allemaal!

Zoals velen van jullie weten was ik afgelopen week met The Great One en Jack Pot in Las Vegas!

En een van de dingen die ik echt wilde doen was de Grand Canyon bezoeken.

Dit was zo'n bucket list item die ik perse ooit eens gedaan wilde hebben!

En het is met succes gelukt kan ik je vertellen!

Review:

The Grand Canyon Helikopter Tour by Sundance

Bedrijf:

Sundance Helicopters

Pakket:

- Limo pick-up & drop-off bij hotel naar keuze.

- Helivlucht 2x 45 Minuten.

- Landing in Canyon met Lunch & Champagne

- Terug vlucht over "The Las Vegas Strip"

Pick-up & Drop-off Limo service

De afgesproken tijd was 11:15 bij valet kant van ons hotel en stipt optijd kwam er een grote limo de straat in rijden.

De verwachtingen waren niet erg hoog. Maar er kwam toch een behoorlijk nieuwe limo voor onze neus. Niet zo eentje die ik verwacht had.

Veel nieuwer en mooier! De chauffeur deed uiteraard netjes de deur open waarna we met zijn 3en naar binnen kropen. Erg spraakzaam was deze chauffeur niet. Maar dat is ook niet verplicht natuurlijk! Voor nederlandse begrippen weet ik ook niet of hij geslaagd was voor zijn Limo examen, aangezien hij niet echt heel erg klant gericht reed. Dit was echter compleet anders op de terug weg! Deze chauffeur begroete ons met een glimlach en was wel in voor een babbeltje. Ook toen hij wat forser moest remmen bood hij netjes zijn excuses aan omdat het verkeer plots stil kwam te staan.

Erg leuk gesprek ook gehad met deze meneer. overall toch best een goede ervaring met deze Limo Service!

De Helivlucht heen/terug met landing en lunch:

Na een kleine introductie video zocht onze piloot ons in de wachtruimte op. James volgens zijn eigen naam plaatje heette hij terwijl er op ons naam plaatje "pilot: Jimmy" stond. Misschien wel een roep naam, heb dit niet gevraagd. Dan lopen we naar de helikopter. dat moment dat je adrenaline al begint binnen te stromen. Je langzaam steeds meer besef krijgt dat je in zo'n ding mee mag vliegen en dat boven de Grand Canyon! Nog even op de foto voor de Helikopter, een reddingsvest bag klik je om je middel en we zijn er klaar voor! We stappen in een EC130B helikopter met 7 personen incl. piloot. De grootste variant die ze bij Sundance hebben. De motoren worden gestart en langzaam aan vliegen er nog een aantal helikopters om ons heen weg richting de Grand Canyon. Op dat moment begint ook onze heli te zweven. Wat een heerlijk gevoel zo los van de grond en wendbaar. Ik heb natuurlijk al in mijn eerdere vlogs in een klein vliegtuigje gezeten, maar dit is toch weer anders.

De 45 minuten lijken wel 15 minuten zo snel lijkt alles wel voorbij te vliegen op de heen weg naar The Grand Canyon. We cirkelen nog even boven The Hover Dam, zodat iedereen in de heli deze goed kan bekijken. Langzamerhand komen we dichter bij de canyon. Via onze koptelefoon horen wij van de piloot, we gaan nu stijgen en dan zul je de Grand Canyon over de berg voor ons zien verschijnen. We stijgen behoorlijk en het muziekje van Jurassic park begint via onze hoofdtelefoon te spelen. Een kippenvel momentje, exact de goeie muziek op het juiste moment, zo'n gevoel kreeg ik. We komen dichter bij het immens grootte gevaarte wat de Grand Canyon heet. Het onwerkelijke is daar, het besef is er nog steeds niet van hoe gigantisch groot het wel niet is. Ik zit overal om mij heen te kijken, maar weet niet waar ik moet kijken zoveel valt er te zien. Ik pak de camera en begin als een malle beelden te schieten voor mijn vlog. En ik geniet! na een klein stukje vliegen door de wirwar van de canyon komen we bij onze landingsplaats. We landen erg netjes geen gehobbel geen gedoe.

We moeten even wachten tot de motoren volledig uit staan en mogen dan de heli verlaten. we komen bij een soort opgebouwde houten constructie met leger net er overheen gespannen voor wat schaduw, de piloot gaat onze lunch bereiden. We hebben dus even de mogelijkheid rond te kijken. We beginnen wat foto's te maken van elkaar en van anderen. Iedereen wil hier een foto als bewijs. De view is geweldig, Overal zijn toren hoge wanden om ons heen. En daar staan we dan als kleine mensjes. Ik begin een beetje emotioneel te vloggen. Over hoe geweldig deze ervaring is! Dit is een must, een Onetimer voor een ieder die Las Vegas ooit bezoekt.

De Lunch zit in een mooi klein kistje, een plastic "glas" met champagne en een flesje water staan klaar op een picknick bank. We gaan zitten en openen tijdens het praten met de piloot ons Lunch pakketje, een vers broodje kalkoen met sla verpakt in papier en plastic lacht ons toe, een zakje appel partjes, een pepermuntje en nog een paar kleine dingetjes zitten in het pakketje. we gooien de champagne achterover en genieten van onze lunch. waarna het alweer afscheid nemen is van de Canyon. Een halfuurtje is dan erg kort.

De terugvlucht is net zo gaaf als de heenvlucht. we vliegen via een andere weg de canyon weer uit waarna we Las Vegas stukje bij beetje weer benaderen. met als afsluiter begint Elvis Presley in ons oor te zingen "Viva Las Vegas" waarna we via Downtown Las Vegas over de strip terug vliegen naar de luchthaven van Las Vegas om daar de heli weer netjes aan de grond te zetten.

Tijdens de vlucht verteld de piloot en worden via een automatisch bandje diverse dingen die je ziet aan gewezen met de leuke bij passende liedjes.

Het toppunt voor mij was toch de landing in de Canyon zelf en om daar daadwerkelijk te kunnen lopen.

De prijs:

Totaal moesten wij p.p. €359,06 excl. $49 p.p. die ter plaatse nog betaald moest worden.

Dan kom je dus op een totaal van ongeveer €408,- p.p.

Tot slot:

Ik vond het de €408,- meer dan waard. Ik heb mijn droom uit laten komen. er zijn genoeg andere bedrijven die het goedkoper aanbieden. Maar velen hadden niet de opties die wij nu hadden. Mocht ik nog een keer in Vegas komen ga ik dit zeker nog een keer doen!

Ik geef deze trip een 5/5 sterren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weken later...
Staat nog steeds op mijn lijstje helicoptertour in LV, maar nog steeds niet gedaan. De canyon is super om te zien. Zo immens groot.

Volgend jaar samen met de auto erheen :-) Heb nog een TomTom hier liggen.

Heb de canyon nu wel gezien. Phoenix/ San Diego die kant op. Sedona, yoshua tree, palm springs, laughing.

Moet ook nog yosemite en omgeving SF bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.