Spring naar bijdragen

Overstap naar andere forum software


FiftyFifty

Aanbevolen berichten

Na ruim een jaar de forumsoftware van Vanilla te hebben gebruikt, gaan we nu binnenkort overstappen. We hebben gekozen voor IPS (voorheen IP.Board) van Invision Power, met als belangrijkste argument dat die software een veel betere ondersteuning heeft voor mobiel gebruik. Niet alleen de mobiele webversie, maar we kunnen ook weer gebruik maken van Tapatalk, waarvan we zeker weten dat we daar een groot aantal members weer blij mee gaan maken :smiley:

Wat zijn de gevolgen van de overstap?

- Je hoeft geen nieuw account aan te maken. Je kan ook in de nieuwe software met je bestaande account inloggen.

- Tijdens de migratie (als we van het oude op het nieuwe systeem overschakelen) zal het forum tijdelijk gesloten zijn, zodat er geen posts verloren gaan.

Wanneer is het zover?

Dat kan ik nu nog niet zeggen, want we zitten nog in de testfase met de nieuwe software. Maar als we geen rare dingen tegenkomen, zijn we uiterlijk 1 juli over op het nieuwe systeem.

In dit topic hou ik jullie op de hoogte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 jaar later...

MB777 zei:

Ik ben benieuwd @FiftyFifty . Kunnen we dan straks onze eigen posts verwijderen?

Dat blijft hetzelfde als nu: gedurende een x aantal uur mag je je post aanpassen. Daarna niet meer omdat [1] iedereen zorgvuldig en weloverwogen moet posten en [2] het verwijderen van posts een slecht leesbare gatenkaas van het forum maakt. Heeft dus niet met techniek te maken, maar met wijze van communiceren :smiley: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MB777 zei:

Ik ben benieuwd @FiftyFifty . Kunnen we dan straks onze eigen posts verwijderen?

Dat blijft hetzelfde als nu: gedurende een x aantal uur mag je je post aanpassen. Daarna niet meer omdat [1] iedereen zorgvuldig en weloverwogen moet posten en [2] het verwijderen van posts een slecht leesbare gatenkaas van het forum maakt. Heeft dus niet met techniek te maken, maar met wijze van communiceren :smiley: 

Iedereen móet zorgvuldig en weloverwogen posten....... Ai! ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nikie zei:

komt er wel ooit mogelijkheid om met je forumaccount te reageren? Ik doe het nu nooit, maar heb zo vaak de neiging om het wel te doen. Mijn vermoeden is dat wanneer je met het forumaccount zou kunnen reageren, je veel meer interactie op de artikelen krijgt.

Ik kan het niet uitsluiten voor de toekomst, maar op dit moment niet. De afweging hierbij is dat men ook anoniem op artikelen kan reageren, en dat kan niet als we een koppeling maken met forum accounts. Dan zou je alleen kunnen reageren als je een forum account hebt. Het zou mooi zijn als het beide kon, maar dat is helaas geen optie omdat het twee gescheiden systemen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen (donderdag 30 juni) is het zo ver! De migratie start om 10:00 uur en tijdens de werkzaamheden blijft dit forum wel bereikbaar, maar kan er niks gepost of aangepast worden, want het moet geimporteerd en overgezet worden op de nieuwe software. De werkzaamheden zullen minimaal 2 uur duren en als het tegen zit naar verwachting maximaal 4 uur.

De nieuwe software zal in het begin vast even onwennig aanvoelen, maar we gaan ons best doen om de overgang zo smoooooth mogelijk te maken en helemaal future proof :smiley: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nikie zei:

komt er wel ooit mogelijkheid om met je forumaccount te reageren? Ik doe het nu nooit, maar heb zo vaak de neiging om het wel te doen. Mijn vermoeden is dat wanneer je met het forumaccount zou kunnen reageren, je veel meer interactie op de artikelen krijgt.

Ik kan het niet uitsluiten voor de toekomst, maar op dit moment niet. De afweging hierbij is dat men ook anoniem op artikelen kan reageren, en dat kan niet als we een koppeling maken met forum accounts. Dan zou je alleen kunnen reageren als je een forum account hebt. Het zou mooi zijn als het beide kon, maar dat is helaas geen optie omdat het twee gescheiden systemen zijn.

Maar je kan helemaal niet ANONIEM reageren, daarom wordt er ook bijna niet gereageerd op die artikelen, dan moet je je eerst registreren bij 1 van de 4 opties.

En stel dat je facebook kiest dan is het zeker niet anoniem meer dan sta je er gelijk met naam en gezicht onder ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 hours ago, The_Special_One said:

Maar je kan helemaal niet ANONIEM reageren, daarom wordt er ook bijna niet gereageerd op die artikelen, dan moet je je eerst registreren bij 1 van de 4 opties.

En stel dat je facebook kiest dan is het zeker niet anoniem meer dan sta je er gelijk met naam en gezicht onder ;)

Kan wel: Klik op het naamveld en je krijgt extra opties. zoals een vinkje om zonder account te kunnen reageren (gast)

Hoe_werkt_het_bouwen_van_eigen_huis_-_CPO_-_OneTime_nl.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.