Spring naar bijdragen

Wat verdien jij ?!


ROELETTE

Aanbevolen berichten

Op 2017-4-26 om 23:49 zei against the odds:

Als zelfstandige/ondernemer loop je natuurlijk ook meer risico en moet je bijvoorbeeld pensioen zelf verzorgen maar je succes of falen heb je dan wel aan jezelf te wijten

en als je een beetje handig bent met de boekhouding kan je wel wat voordeeltjes pakken die je als werknemer zou mislopen

 

Ik denk dat veel mensen in loondienst zich ook niet al te rijk moeten rekenen met hun pensioen. Het klinkt in theorie allemaal leuk, maar je bent compleet afhankelijk van een pensioenfonds en daar staat ook behoorlijk wat druk op. Pensioenfondsen staan voor behoorlijk wat uitdagingen. Ook de leeftijd waarop je 'mag' stoppen met werken, zal vast nog wel een paar keer omhoog worden gekrikt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 maanden later...

Pssst... wat verdien jij?

Praten over salaris is in Nederland nog steeds een taboe. Waarom doen we daar zo moeilijk over?  Zijn salaris hoeft niet in de krant. „Ik zie niet in waar dat voor nodig is.” Maar al zijn werknemers weten wél precies wat hij verdient. Roel Dagevos is directeur van IT-consultancybedrijf Bartosz.

https://www.nrc.nl/nieuws/2015/11/21/pssstwat-verdien-jij-1562127-a65818

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 maanden later...
Op 27-6-2016 om 21:36 zei DeValsspeler:

Wat voor werk doe je: Goochelaar

 

En wat voor één. Mensen wisten niet wat hun overkwam zaterdag. Ik zat ook naar balletje balletje te kijken en dacht, hoe dan! @DeValsspeler Ik zag afgelopen jaar op de Strip in Vegas (bij Bally's) dat dit spel ook werd gedaan. Zou jij het spel wel kunnen verslaan met jou kennis of is dat ook onmogelijk omdat ze het balletje overal onder kunnen leggen?

Peter in actie balletje balletje.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De paar keer dat ik het in het echt heb gezien, wist ik elke keer wel waar het balletje zat. Ze hebben echter allerlei manieren om je niet uit te hoeven betalen. Bijvoorbeeld door een partner ook in te laten zetten, maar dan meer dan wat jij in zet. Dan zeggen ze dat ze alleen de hoge inzet aannemen. Dat triggered mensen ook nog wel eens om dan maar meer in te zetten, omdat ze zien dat ze het goed hadden gehad. En dan hebben ze het natuurlijk fout.

Daarnaast kunnen ze altijd nog verwisselen nadat de keus is gemaakt. Heb ik afgelopen zaterdag ook regelmatig moeten doen. Niet gezien? ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooruit dan maar:

Wat voor werk doe je: Manager Online

Welke werkgever: Particuliere sector

Hoeveel vakantie dagen heb je: 25

Wat is je opleidingsniveau: HAVO :-)

Wat is je werk- denkniveau: HBO/WO

Leidinggevende functie: Ja

Jaren werkervaring: 20 (Waarvan 11 in "online")

Wat ontvang je bruto per jaar incl. vakantiegeld, 13de maand, bonussen etc: 67.392

Secundaire/tertiaire arbeidsvoorwaarden: Klein pensioentje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk topic dat nieuw leven ingeblazen is!  En helemaal eens dat taboes hieromtrent niet nodig zijn. Aantal jaar in Australië gewoont, daar was het heel normaal om over het jaarinkomen te praten ?

Dus hier komt ie

 

Wat voor werk doe je: Ambtenaar

Welke werkgever: Overheid

Hoeveel vakantie dagen heb je: 24 + 24 compensatiedagen (werk 40 uur ipv 36, bouw daarmee extra dagen op)

Wat is je opleidingsniveau: HBO-WO

Wat is je werk- denkniveau: HBO-WO

Leidinggevende functie: soort van

Jaren werkervaring: 17

Wat ontvang je bruto per jaar incl. vakantiegeld, 13de maand, bonussen etc: €83.468,15,-

Secundaire/tertiaire arbeidsvoorwaarden: Alles voor ambtenaren, inclusief zakelijke OV kaart en een diplomatiek paspoort ?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei DeValsspeler:

De paar keer dat ik het in het echt heb gezien, wist ik elke keer wel waar het balletje zat. Ze hebben echter allerlei manieren om je niet uit te hoeven betalen. Bijvoorbeeld door een partner ook in te laten zetten, maar dan meer dan wat jij in zet. Dan zeggen ze dat ze alleen de hoge inzet aannemen. Dat triggered mensen ook nog wel eens om dan maar meer in te zetten, omdat ze zien dat ze het goed hadden gehad. En dan hebben ze het natuurlijk fout.

Daarnaast kunnen ze altijd nog verwisselen nadat de keus is gemaakt. Heb ik afgelopen zaterdag ook regelmatig moeten doen. Niet gezien? 1f600.png

In Vegas zag ik ter hoogte van Caesar's Palace ze de zogenaamde BottleCap-game doen. Wat gewoon balletje balletje is, maar dan met dopjes van flesjes en erwten.

Er stonden zo'n 10 man omheen waarvan waarschijnlijk een stuk of 7 onderdeel van de scam waren.

Het vreemde aan het spel was dat je moest raden waar de erwt zat met 3 doppen je 100 dollar in mocht zetten. Dan kon je 100 dollar winnen.

Was dit fout dan kon je 200 dollar inzetten om vervolgens 200 dollar te winnen. Wat nogal onlogisch is... je winstkansen worden groter, maar het te winnen bedrag ook nog eens! ?

Bij het gewoon meekijken had ik 9 van de 10 keer het goed waar de erwt verstopt zat. Je mocht in dit geval niet zelf het dopje omdraaien, maar alleen aanwijzen. 

Bij Oplichters in het buitenland (SBS6) lieten ze een variant zien, maar dan met schijven. Hierbij moest je de schijf met de witte onderkant volgen en aanwijzen.

Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen in dit soort dingen blijven trappen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei DeValsspeler:

De paar keer dat ik het in het echt heb gezien, wist ik elke keer wel waar het balletje zat. Ze hebben echter allerlei manieren om je niet uit te hoeven betalen. Bijvoorbeeld door een partner ook in te laten zetten, maar dan meer dan wat jij in zet. Dan zeggen ze dat ze alleen de hoge inzet aannemen. Dat triggered mensen ook nog wel eens om dan maar meer in te zetten, omdat ze zien dat ze het goed hadden gehad. En dan hebben ze het natuurlijk fout.

Daarnaast kunnen ze altijd nog verwisselen nadat de keus is gemaakt. Heb ik afgelopen zaterdag ook regelmatig moeten doen. Niet gezien? 1f600.png

Heb je 8 keer balletje balletje zien doen en heb geen 1 keer gezien dat je ze stiekem verwisselende ??.. dit spel speel je echt kansloos !!! prachtig om te zien.. en het stomme is, je volgt het balletje voor je gevoel echtwel maar je hebt het nooit goed ?

bewerkt door Dannyboy (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al die bruto salarissen wat blijft daar nou van over?
Hier op Malta is is het je bruto salaris en daar gaat 25% belasting af.
En over de 1e 10k geen belasting. Boven de 60K gaat er iets meer vanaf geloof ik.
En.... Geen zorgtoeslag. Zorg is graties!!


Maar.... dan moet je wel wonen op Malta!
Interessante vraag is misschien voor welk salaris zou je Nederland in ruilen voor Malta. ( niet voor jou uiteraard Luuk)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik durf wel eerlijk te zijn over mijn salaris. Heb sinds 1,5 jaar een nieuwe baan. Mijn huidig salaris was 1925 netto per maand, 37,5 uur per week. Werkte hier 8 jaar, Dit was schuttingen plaatsen. Ik heb een bewuste overstap gemaakt wat echt iets is waar ik passie en hartstocht voor heb. De gehandicapten zorg.!!! Intensieve zorg, Ik heb een keuze gemaakt om minder te gaan verdienen als wat ik deed, met een toekomst beeld dat ik diploma's kon gaan halen en zo weer meer te gaan verdienen als wat ik bij de schuttingen had. Nu verdien ik tussen de 1750/1850 netto per maand. Dit verschilt elke maand iets of wat omdat we met onregelmatigheidstoeslag werken. Avond/weekenddiensten.. werk hier 32uur per week voor. Toevallig deze week Te horen gekregen dat ik kan beginnen met de opleiding die 2 jaar gaat duren. Heb hierna de diploma, medewerker maatschappelijke zorg niveau 4. Dan klim ik 2 loonschalen en verdien ik best wel redelijk.. eerlijker en persoonlijker kan ik het niet maken..✌? Owja en de @JackPot voor 5000 netto zal ik naar malta  verhuizen. ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok dat vind ik een gewaagde keuze. Het betekent ook dat je kinderen dus gaan opgroeien in Malta, en misschien daar een toekomst op (moeten) bouwen.

Persoonlijk zou t voor mij geen optie zijn, ook niet voor een miljoen per jaar.
Mocht ik daar alleen heen verhuizen en zeg eens per maand even terug naar Nederland zou ik er wel over na kunnen denken voor 500k of meer per jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei JackPot:

Ok dat vind ik een gewaagde keuze. Het betekent ook dat je kinderen dus gaan opgroeien in Malta, en misschien daar een toekomst op (moeten) bouwen.

Persoonlijk zou t voor mij geen optie zijn, ook niet voor een miljoen per jaar.
Mocht ik daar alleen heen verhuizen en zeg eens per maand even terug naar Nederland zou ik er wel over na kunnen denken voor 500k of meer per jaar.

Ook niet als ze die miljoen per jaar aanbieden, en dat een paar jaartjes doen. Zoals die voetballers doen even cachen in de zandbak aan het einde van hun carrière, paar jaartjes en weer terug naar nl ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei JackPot:

Maar uiteindelijk blijf ik niets liever dan in Nederland waar mijn kids de best mogelijke toekomst hebben die er is.

Deze mening deel ik helemaal.. heeeel veel mensen klagen over Nederland maar ik denk dat je bijna nergens beter kan zitten als ons mooie kleine landje. Behalve deze week met deze onmenselijk kou ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...