Spring naar bijdragen

Pokemon Go is hot - Nintendo aandeel


JackPot

Aanbevolen berichten

Pokemon Go is de nieuwste rage in Nederland, maar juist nog meer buiten onze landsgrenzen. Het is gewoon een mega hit wereldwijd en de bedenker van Super Mario spint er goed bij. Winsten op de aandelenbeurs in Japan zijn ongekend en in minder dan een maand tijd is de koers van Nintendo verdubbeld.

Ik ken Nintendo nog vooral uit de tijd van de Nintendo met Super Mario en een boost die ze hebben meegemaakt in tijden van de Wii en dacht dat ze wel klaar waren met spelcomputers maar deze nieuwe vondst zet ze weer bovenaan. 

H9YnFxK.gif

dFddxtZ.gif

Zoals je hierboven ziet mag de koersstijging wel in perspectief worden geplaatst, maar destijds was Apple ook op sterven na dood, en we kennen het verhaal allemaal hoe dit is afgelopen.

trd6WIX.gif

Wie van jullie speelt Pokemon Go, en is het de moeite waard om te downloaden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pokemon Go (app). Geweldig, nieuwe hit, hype en gaan we nog heel veel plezier van hebben en overhoren. Ik wacht zelf op de Nederlandse app (in de appstore) en de verwachting is dat die voor zondag in Nederland is. Erg veel zin in om samen met mijn dochter Pokemons te gaan vangen, trainen en mee vechten. Wat een heerlijke wereld leven we toch :-)

 

http://www.dumpert.nl/mediabase/6834709/7bb09183/braboneger_over_pokemon_go.html  Zelfs de Braboneger is om en houdt van Pokermon Go

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1.6 miljoen dollar wordt er nu al omgezet per dag aan in apps aankopen voor Pokemon Go. Goed voor Apple en Nintendo :-)  Zelf speel ik natuurlijk ook Pokemon Go en net met mijn dochter een rondje door de wijk gereden en door de stad en nu level 5. Het mooie is dat je op veel plaatsen ook gewoon hetzelfde tafereel ziet en we niet de enigen zijn :-) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

Vrij pijnlijk dat ik hier destijds niet in kon stappen (wat ik hier probeerde). In de tussentijd werd het blijkbaar wel mogelijk om toch via Binck niet-OTC aandelen te kopen.

Mijn visie hierin is dat Pokemon Go het ultieme marketing platform kan worden. De veranderingen die ze nu doorvoeren wijzen erop dat bedrijven binnen korte tijd geld kunnen stoppen in zogenaamde geografische Pokéstops en dat hier voor spelers vele, mogelijke exclusieve, extra's te krijgen zijn. De franchise heeft bewezen vele decennia te kunnen overbruggen en wat nu voor mij (28 jaar) nostalgie is, zal de komende jaren voor alle andere generaties ook zo worden.

Dergelijke grote MMORPG's (World of Warcraft, Guildwars, etc) hebben aangetoond dat mensen daar graag (zeeën van) tijd aan besteden. En nu het in een casual, maar potentie tot hardcore, vorm is gegoten, heb je te maken met iets dat veel groter is dan slechts een hype of trend. 

Pokemon Go is longlasting en toonaangevend vermoed ik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...