Spring naar bijdragen

Nederlanders verdienen hun geld met Esports


Nomore

Aanbevolen berichten

Vandaag op de voorpagina van De Telegraaf een kort stukje over een Nederlandse speler die zijn geld gaat verdienen door middel van Esports. Hij speelt Counterstrike, wat een van de meest populaire spellen is binnen e-sports. 

Esports is een fenomeen wat snel in opkomst is in Nederland, maar vooral nog daarbuiten. Belangrijkste e-sports spellen zijn:

  • Dota
  • Counter Strike
  • League of Legends
  • Heartstone

Joey Cruc1ial speelt Counterstrike en is nu aangekocht door een Amerikaans team dat haar basis zal hebben in Californie. Hij zal hier gaan wonen in een luxe villa met zijn andere teamgenoten en men gaat proberen de wereldtop aan te vallen. Het team van Joey heet Splyce Pro.

Zie ook een interview met de directeur van Fnatic op OneTime en een uitleg van Clash Royale, ook een soort esports game voor op je mobiel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt mij de laatste tijd behoorlijk op dat e-sports steeds meer in het nieuws komt en voelt alsof het Nederland aan het veroveren is. Dat er nu al commerciële partijen zijn zoals Unibet die wedden op esports aanbieden zegt al genoeg en zal ongetwijfeld een vlucht gaan nemen naarmate esports zich over de wereld gaat vestigen. Gamen is niet meer uit onze maatschappij weg te denken, kijk naar Pokeman Go en de hype die er nu ontstaat. Esports is niks meer dan kijken naar mensen die aan het gamen zoals onze @Pexer ook de hele dag doet en tientallen kijkers heeft als die aan het spelen is. (iets met voetbal en gave auto's) ;-)

 

Zoals met alle nieuwe ontwikkelen is er als je vroeg bij bent een voordeel te halen en ik ben vooral geïnteresseerd in het wedden op e-sports wat zich nog in de kinderschoenen staat. Van de week sprak ik @kimdlanor over wedden op Esports en hij vertelde mij al interessante zaken en gaat hier verder in duiken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk zeg @kimdlanor ben benieuwd hoe jij hier tegen aan kijkt! Wedden op esports is op dit moment nog klein, maar begint langzaam een plekje te veroveren denk ik. Als de markt in Nederland open gaat qua online betting denk ik dat het snel kan gaan. 

@Dopey en @WouterM, jullie als experts op gokken, hebben jullie gokken op e-sports al ontdekt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 maanden later...

Geweldig spel dat Clash Royale. Gisteren zat gewoon 26 man random naar een spelletje Clash Royale van ons te kijken. E-sports gaat huge worden. Las dat ze verwachten dat binnen 10 jaar tijd het in de top 3 staat om op te kunnen gokken. Ik kijk zelf ook erg graag naar Twitch om te zien hoe mensen gamen (en uiteraard gokken) :-)

IMG_1074.PNG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 maanden later...
  • 3 jaren later...
Op 19-12-2020 om 11:52 zei Reno:

Gratis? Maar moet je dan allemaal spullen kopen ingame om het een beetje leuk te krijgen of kan je ook gewoon basic spelen?

De game is volledig gratis. het is recent overgenomen door EpicGames en hebben het concept van Fortnite toegevoegd aan Rocket League. 

Je kunt natuurlijk je auto pimpen etc.. en als je echt wat leuke spullen wil kun je deze kopen. echter krijg je ook veel gratis "skins" tijdens het spelen van de game.
Maar dit pimpen geeft je geen voordeel in het spel zelf. het is pure skill. 

Ik speel dit spel al sinds 2015 en des tijds voor 20,- gekocht en volgens mij is dat mijn beste investering (kwa games) ooit geweest aangezien ik het nog steeds speel.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 maanden later...

Ik doe momenteel zelf mee met een esports competitie van de KNAF in GTSport. Ook daar wordt er zonder dat je zelf inlegt per kampioenschapspunt geld uitgekeerd. € 0,10 per punt en een mooie bonus voor de top 3 van het kampioenschap. De echte toppers kunnen zo best een leuk centje meepakken. Zelf rij ik in de 2de divisie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.