Spring naar bijdragen

Geld verdienen op de beurs


Mixilo

Aanbevolen berichten

Beste onetimers,

Ik ben nieuw hier dus begin ik maar gelijk met een stukje over de beurs.

Sinds 2006 ben ik een actieve trader en heb ik veel gehandeld, eerst met Turbo's, later opties en nu met CFD's.

De manier om geld te verdienen gaat niet op gevoel, daar ga je kapot aan, ga op zoek naar feiten in de grafiek, zet dit op papier en bepaal hierdoor wat je, en wanneer je iets moet uitvoeren, anders ben je gewoon aan het gokken en verlies je.

Voorbeeldje: AEX staat om 12:00 op een koers van 500 punten en de RSI (indicator) staat boven de 50 (positief) , om 16:00 staat de AEX op 504 punten en stap je uit met 4 punten winst.

Controleer terug in de tijd of dit vaker is gebeurd, zo ja, dan heb je een werkende strategie wanneer je op een dikke plus uitkomt.

Dit is een wel heel simpel voorbeeldje hoor maar zo werkt het wel.

Dus zoek eerst naar feiten op de grafiek, en probeer iets!

Toppen en bodems worden vaak iets boven of iets onder een rond getal gezet, waarom? Mensen zetten een stoploss (het punt waar je met verlies wilt uitstappen) vaak op een rond getal, dus kassa voor de bank die verdient aan zijn derivaten.

Of kijk eens live mee bij de maand-opties van de de AEX (via degiro bijvoorbeeld) en kijk bij het optie overzicht naar de volumes.

De profs kopen de calls laag en verkopen ze hoog,, de puts juist andersom.

Ik heb transacties voorbij zien komen van een half miljoen euro in zo'n risicovol product, dat is nogal wat.

Regelmatig zag ik wanneer er grote transacties voorbij kwamen de beurs een bepaalde kant op trok.

Maargoed, daar valt ook wel informatie uit te halen maar kost veel tijd.

En zijn miljoenen manieren om er geld mee te verdienen, maar ga niet op gevoel handelen!

 

Mvg Mixilo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil wel 1 strategie delen.

Openingskoersen AEX van dag op dag.

450 - 449 - 451 - 453 - 460 - ?

In dit voorbeeld hierboven is de opening op 460 de 3e hogere opening, je moet dan SHORT gaan tot de volgende opening, per saldo verdien je dan geld.

Anderom hetzelfde verhaal, 3x op rij een lagere opening zou de dag erna vaker een hogere opening geven.

Maar wat nu als het een keer fout is? Bijvoorbeeld 4x een lagere opening, dan zat je dus fout.

Daarna wacht je weer af tot je weer 3x een lagere of hogere opening krijgt.

Deze strategie heb ik een aantal jaren terug gecheckt en gaf ieder jaar winst, maar dat is aan de creatieveling om hiermee aan de slag te gaan.

Nu kun je deze strategie uitbreiden door bijvoorbeeld te zeggen om op een beter punt in te stappen dan de 3e hogere of lagere opening.

Of om op een rond getal in te stappen, (3e lagere opening 452, dus instappen op 450??) met een maximum afstand van 3 punten ofzo??

 

Op deze manier maak je een mooie strategie met vaste regels die uitgevoerd dienen te worden, geen gevoel dus.

Eerst checken of het werkt, minstens een jaar terug in de tijd, uitwerken, finetunen en uitvoeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste @Mixilo welkom op het onetime forum. Ik heb zelf vroeger ook heel erg veel gehandeld op RSI en is vaak een prima indicator inderdaad! Je moet alleen voldoende zelf discipline hebben om er op te blijven handelen en niet in gokken te vervallen mocht het een keer mislukken. Je laatste tip voor ga niet op gevoel handelen zegt het inderdaad allemaal en is iets wat bijna iedereen doet en dan gaat het altijd fout. 

Via welke broker handel je? En handel je in opties, CFD's of futures?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei JackPot:

Beste @Mixilo welkom op het onetime forum. Ik heb zelf vroeger ook heel erg veel gehandeld op RSI en is vaak een prima indicator inderdaad! Je moet alleen voldoende zelf discipline hebben om er op te blijven handelen en niet in gokken te vervallen mocht het een keer mislukken. Je laatste tip voor ga niet op gevoel handelen zegt het inderdaad allemaal en is iets wat bijna iedereen doet en dan gaat het altijd fout. 

Via welke broker handel je? En handel je in opties, CFD's of futures?

Ik handel via IG markets en dus met CFD's.

Je weet de waarde van 1 punt, en dit is altijd gelijk, fijne app, veel mogelijkheden dus voor mij voldoende.

De AEX Mini is €40,- per index-punt, de S&P mini moet je minimaal 5 contracten kopen en is dan €5,- per punt.

Later ook nog wel eens BUX geprobeerd maar dat vond ik echt 10x niks, sterker nog, ik vind het de slechtste CFD platform dat ik ooit heb gezien.

Het enige wat ik wel leuk vond was het battlen tegen vrienden, maar voor de normale handel wil je toch wel graag een overzichtelijk app hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk zeg @Mixilo dat je zo bezig bent. IG Markets is inderdaad een betere broker dan het merendeel en wat meer toegericht op de serieuze handelaar in plaats het spelenderwijs handelen (maar toch veel kosten betalen) bij Bux. Als ik snel een positie in wil nemen doe ik dit meestal bij Plus 500 vanwege de hoge hefboom, maar brengt ook grotere risico's met zich mee. Hou ons graag op de hoogte van de ontwikkelingen op de beurzen.

Op dit moment begint de stress omtrent de banken weer op te rakelen waarbij de Italiaanse banken weer 8% verliezen in 2 dagen en dit ook zijn weerga weer heeft op de Nederlandse banken. @LasVegasNic had je op tijd je Delta Lloyd weer verkocht?

Onderstaand grafiekje van Banca Monte Dei in Italie die gered is.

 

 

sg2016080234943.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, het grootste gevaar momenteel zit um in de banken namelijk de Deutsche Bank en zoals je al zei, de Italiaanse banken. Best wel een bijzondere situatie hoor, het lijkt wel kopiëren plakken met de tijd vóór de Brexit. Vlak vóór de Brexit gokte werkelijk iedereen op een remain terwijl de polls 50/50 waren, beleggers namen het maximale risico op dat moment. Momenteel zitten we in hetzelfde schuitje, we weten dat we problemen gaan krijgen met de banken, toch gokt iedereen op een goede afloop. Uiteindelijk loopt het niet goed af, gaan er banken vallen, neemt het vertrouwen af en belanden we weer in een recessie. Gevolg, dalende koersen en hogere prijzen in goud en zilver. 

 

bewerkt door Mixilo (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...