Spring naar bijdragen

Handelen en ervaringen op de beurs


JackPot

Aanbevolen berichten

Jackpot neemt je mee in zijn dagelijkse handelen op de beurs. Ik ben weer begonnen met een nieuwe portefeuille waar ik begin deze week 15.000 euro in heb gestort. Ik ga hiermee handelen in voornamelijk opties, waarbij er ook wat lastigere constructies in zullen zitten maar ik neem jullie mee en leg elke trade aan jullie uit. Dit betreffen op dit moment dus alleen ECHTE transacties op de echte optiebeurs en aandelenbeurzen en niet bijvoorbeeld handelen via Bux, waarbij je toch op een niet gereguleerde effectenbeurs handelt.

Photos_NewYork1_032.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren een redelijk groot aantal transacties al in gang gezet waaronder een kleine trade in SHAK, Shake Shack.

Wat het bedrijf verder doet maakt me meestal niet zoveel uit voor mijn korte speculatie. Maar Shake Shack is een fast food keten in de VS.

SHAK

Shak komt nabeurs met resultaten en de opties zijn redelijk goed verhandelbaar. Er zijn ook weekopties beschikbaar en dus heb ik besloten om opties die nog 16 dagen lopen te kopen en opties die nog 2 dagen lopen te verkopen.

Wat hoop je hierbij?
Ik hoop dat de koers van SHAK relatief gelijk blijft en de verwachtingswaarde uit de korte opties loopt en ik daarmee de premie kan opstrijken terwijl mijn langere opties het merendeel van de waarde blijven behouden.

Ik koop de put optie met uitoefenprijs 41 (looptijd 16 dagen) en ik schrijf de put optie met uitoefenprijs 41 (looptijd 2 dagen).

Totale kosten hiervoor $53 dollar per optie, en hiermee ook maximale verlies!

Ik heb dit ook gedaan met de call optie met uitoefenprijs 41(looptijd 16 dagen) en ik schrijf de call optie met uitoefenprijs 41 (looptijd 2 dagen).

Totale kosten hiervoor $35 dollar per optie en maximaal verlies.

Nabeurs kwamen de resultaten van SHAK en deze waren volgens verwachting maar de verwachtingen voor de toekomst waren teleurstellend. Dit betekende nabeurs een koersdaling met tien procent ongeveer richting de $37. Dit betekent dat mijn ‘gok’ niet goed uitvalt waarschijnlijk en er een verlies uit zal komen. Precies hoeveel nu nog onbekend ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook uitgevoerd op 11-8-2016

TLT is een tracker gericht op de Amerikaanse lange rente. Dit product is van iShares en is een mandje van obligaties met een lengte van meer dan 20 jaar en uitgegeven door de Amerikaanse overheid.

Het beweegt dus mee met de renteontwikkelingen en zoals wel bekend is staat de rente extreem laag op dit moment. Vooral in Europa maar ook in de VS is er een forse daling geweest.

Ik ben niet perse van het opvangen van vallende zwaarden, maar ik verwacht wel een rebound in de rente en wil hier van profiteren om ‘short’ te gaan op deze tracker. Een obligatie stijgt namelijk als de rente zakt, en daalt als de rente stijgt.

Een put optie heb ik aangekocht lopende tot 21 oktober 2016 met een uitoefenprijs van $141. De huidige koers van deze tracker is ongeveer $140 dus de optie is al 1$ in the money.

Ik heb deze twee gekocht voor een koers van $3,725 en daarmee een investering van $745

Ik ben van plan als er een daling komt van deze tracker om wat korte termijn put opties te schrijven om extra premie binnen te slepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook gisteren gedaan:

Alibaba is de grootste online retailer van China, en misschien ook wel de wereld als je het aantal gebruikers meeneemt. Het is bijvoorbeeld mogelijk een concurrent van Ebay en Amazon.

Het aandeel staat rond de $87 en 12 augustus komt men voorbeurs met resultaten.

Vergelijkbaar met SHAK heb ik hier constructies opgezet waar ik iets langere opties koop en kortlopende opties verkoop om te profiteren van de verwachtingswaarde die in de kortlopende opties zit in verband met de resultaten die er aan komen.

De opties in Alibaba (BABA) zijn zeer liquide en daarom goed verhandelbaar.

Ik heb de volgende transacties gedaan in opties:

Koop put 87,50 (19 augustus) en verkoop put 87 (12 augustus) voor 2 x $0,52 (x100)

Koop call 87 (19 augustus) en verkoop put 87,50 (12 augustus voor 2x $0,50 (x100 wat standaard is met opties)

Koop call 87 (26 augustus) en verkoop call 87 (12 augustus) voor $0,53 en $0,52

Koop put 87 (26 augustus) en verkoop put 87 (12 augustus) voor $0,51 en $0,51

Koop straddles met looptijd tot 26 augustus waarbij ik opties Baba koop zowel de call als de put met strike 87 heb gekocht. Voor koersen $4,53, $4,53 en $4,51

Ik heb later hier nog enkele korte opties op verkocht

2 keer de call optie met strike 88.5 en looptijd 12 augustus voor koers 1.08 en $1,15

1 keer de put optie 85,5 looptijd 12 augustus voor $1,10

Wat is het ideale scenario hierbij?
Het ideale scenario is dat de koers van Alibaba relatief rustig blijft en de kortlopende opties voor een kleine waarde aflopen en ik de premie van de opties in mijn zak steek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot slot een kleine trade waarbij ik wil profiteren van het feit dat ik denk dat de beurzen iets aan de hoge kant staan en ik wat premie van een optie wil ophalen.

Ik heb een optie op de SPY geschreven. De SPY is een van de grootste beleggings trackers van State Street en volgt de S&P Index. De koers is ongeveer $217,60 en ik heb een optie met strike 218 geschreven aflopen op 12 augustus. Ik kreeg hiervoor $0,53 (53 dollar dus) en mag deze houden als de koers vrijdag bij slot onder de 218 staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12-8-2016 AEX opties

AEX is de graadmeter van de Nederlandse beurs en noteert iets boven de 450 punten. Tegenwoordig heeft de AEX dagopties, enigszins vergelijkbaar met binaire opties, qua looptijden. Ook zijn er weekopties en ik heb een positie geopend voor een klein bedrag met een put spread.

Ik heb de AEX optie 452 gekocht en de putoptie met strike 448 verkocht. Ik kan hier dus 4 euro mee verdienen maximaal (452-448) en de investering was 1,40 euro. Deze optie is gekocht

Ik ben ook bezig om eenzelfde constructie nu te kopen voor een week later (19 augustus) waarbij ik de put 452 wil kopen en de put optie 448 wil verkopen (schrijven). Hiermee kan ik dus maximaal 6 euro verdienen en ik probeer deze te kopen voor 1,95 euro. Deze is ook uitgevoerd

Ik ga hiermee dus uit van een lichte daling van de beurzen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12-8-2016 SPY put opties

Tijdens de stijging van vandaag kwam ik wat verkeerd te zitten met mijn poging om te profiteren van een daling. Hiermee zijn de put opties op de AEX index ook behoorlijk in de min geraakt en met name de positie van 140 euro die morgen afloopt zal waarschijnlijk niet veel opbrengen.

De S&P 500 heeft ook heel actieve opties, en mijn eerdere geschreven call optie staat in de min. Ik heb daarom vandaag besloten om een tweetal put opties op de SPY te kopen met een uitoefenprijs van 219.50  en looptijd tot 26 augustus.

Deze hebben $2.06 en $1.87 gekost en ik hoop hier vandaag of morgen nog een korte put optie op te schrijven om wat extra optie premie mee te pikken.

Ik heb hetzelfde gedaan op een tracker op de Dow Jones (DIA) waarbij ik je put 26 Augustus met strike 187 heb gekocht voor 2.20

 

12-8-2016 Update TLT positie

Vandaag steeg de rente en daarmee daalde de koers van TLT tracker (op obligaties). Hierdoor heb ik een optie op TLT die morgen afloopt met uitoefenprijs van 139 geschreven voor @0,27. Als het verder daalt profiteert mijn positie in lange opties TLT mee, en mocht t gelijk blijven (huidige koers TLT $139,4) dan pak ik toch die 25 euro premie voor niets mee.

 

Ik moet ook eerlijk bekennen dat er enkele honderd euro's verbrand zijn, o f tenminste ik daarvoor in de min sta.

Dit komt met name door mijn posities in put opties en de Alibaba constructie die verkeerd liep en fors steeg. Nu zakt het weer iets terug.

Als ik echt posities afsluit zal ik dit per positie hier posten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is weer een weekje geleden dat ik iets heb gepost in dit topic, en het was me een ritje die ik meegemaakt heb. 

Ik kwam te zitten in de positie op Alibaba (BABA) die uit de hand liep. Ik had een klein verliesje kunnen nemen maar besloot om putjes te kopen na de forse stijging die dit aandeel had meegemaakt. Daarna nog wat putjes bij kopen omdat de koers bleef stijgen en zo keek ik aan tegen een verlies van 1600 euro. Niets bijzonders op zich, maar het viel toch even zwaar dat ik toch in de gok modus was gekomen. Iets wat volledig bij me past ;)

De markt heeft gelukkig me 'gered' en de koers van Alibaba daalde weer waarna ik de positie weer afgebouwd heb en nu rond het niveau van quitte ben genoteerd met mijn optie handel.

Ik heb nog veel posities in portefeuille, waarbij veelal gericht is op een daling op relatief korte termijn. Risico's heb ik verlaagd, maar een snelle stijging kan me wel pijn doen. Ik verwacht echter een gelijkblijvende tot licht dalende beurs komende weken.

Ik heb ook verschillende earnings optie strategie dingetjes lopen op onder andere:

  • Cisco Systems
  • Netapp
  • Target
  • Agilent Technologies
  • American Eagle Outfitters

Van al deze aandelen vervallen de geschreven opties vandaag, dus heb vanmiddag en vanavond nog wel wat werk te doen om dit allemaal weer te verkopen en te sluiten.

Tevreden met huidige portefeuille en verwacht eind van de dag een groen resultaat :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren kwam rond een uur of 4 het  bericht dat Tesla (TSLA) een nieuw product zou lanceren en ik was in de veronderstelling dat hier een opportunity aan kwam en heb besloten daarop in te haken. De koers stond op het moment van dit bericht van Elon Musk op 223 dollar en steeg snel richting de 226 dollar voordat ik actie kon ondernemen.

Ik heb toen een korte termijn call optie spread gekocht van 227,50 en 232,50 uitoefenprijs waarbij ik de 227,50 heb gekocht en de 232,50 heb geschreven. Ik betaalde hier 1,40 dollar voor ($140 voor 1 optie spread).

Het nieuws kwam uiteindelijk om 21.30 en was 'teleurstellend' voor de beleggers. Er komt een nieuwe batterij in de auto's en hiermee hebben ze nog meer snelheid. 

De koers zakte snel terug van $228 naar ongeveer 224 dollar en ik heb toen de 232,50 teruggekocht voor 30 cent en heb nu alleen nog de 227,50 call in bezit die vrijdag afloopt. Hopen dus op een stijging nog vandaag.

Bovenstaande strategie is enigszins vergelijkbaar hoe @Brinkers dit in het verleden deed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei JackPot:

Gisteren kwam rond een uur of 4 het  bericht dat Tesla (TSLA) een nieuw product zou lanceren en ik was in de veronderstelling dat hier een opportunity aan kwam en heb besloten daarop in te haken. De koers stond op het moment van dit bericht van Elon Musk op 223 dollar en steeg snel richting de 226 dollar voordat ik actie kon ondernemen.

Ik heb toen een korte termijn call optie spread gekocht van 227,50 en 232,50 uitoefenprijs waarbij ik de 227,50 heb gekocht en de 232,50 heb geschreven. Ik betaalde hier 1,40 dollar voor ($140 voor 1 optie spread).

Het nieuws kwam uiteindelijk om 21.30 en was 'teleurstellend' voor de beleggers. Er komt een nieuwe batterij in de auto's en hiermee hebben ze nog meer snelheid. 

De koers zakte snel terug van $228 naar ongeveer 224 dollar en ik heb toen de 232,50 teruggekocht voor 30 cent en heb nu alleen nog de 227,50 call in bezit die vrijdag afloopt. Hopen dus op een stijging nog vandaag.

Bovenstaande strategie is enigszins vergelijkbaar hoe @Brinkers dit in het verleden deed

Hoi Jackpot, Kun je aangeven hoeveel deze transactie je gekost / opgebracht heeft ? Dat is mijn nog een beetje onduidelijk.

Klopt het als ik zeg dat je ongeveer 100 x 230 $ hebt betaald . ( gemiddelde spread) . 

En daarna 100 X 224 $ hebt teruggekocht  . En dus $23000 - $22400 = $600  bent kwijtgeraakt ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @eurobsgame het is minder spannend dan je denkt.

Ik heb de callspread gekocht voor 1,40 dollar. Elke optie transactie is voor 100 opties, dus als ik 1 optie koop koop ik er eigenlijk 100. Als ik er 2 koop dus 200 :)

Ik heb dus 140 dollar geinvesteerd en daarna nogmaals 30 dollar. Totaal dus 170 dollar. op dit moment is de optie ongeveer 1,25 dollar (125 dollar waard, dus dan zou ik een verlies hebben bij dit gokje van 45 dollar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enerverende periodes gehad op de beurs de afgelopen 2 weken waarbij afgelopen vrijdag tot een climax kwam met de expiratie. Yellen begon die dag ook nog te spreken tijdens de meeting in Jackson Hole en dit bracht wat beweging teweer waar ik met geluk optimaal op heb kunnen handelen in opties op de S&P 500.

Ik heb ook veel optie posities gesloten afgelopen week en heb nu nog 2 belangrijke posities in portefeuilles. Een put positie op de S&P 500 en een put positie op de TLT, wat de iShares tracker is op de 20 jaar en langere obligaties van de Verenigde Staten. Ik heb hier ook korte opties op geschreven en ben hier behoorlijk op ingedekt. 

Ik ga weer nieuwe posities zoeken deze week, terwijl mijn portefeuille bijna 2.000 euro is gestegen de afgelopen 2 weken en staat op 16.970 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volop nog in de handel, en een dompertje gehad met Abercrombie en Fitch (ANF) omdat de koers mer 20% daalde en mijn spreads die overigens maar 6 cent hebben gekost (6 dollar per optie) nu waardeloos aflopen. Had er 20, dus dit kost met 120 dollar, + transactiekosten. Totaal 160 dollar ongeveer.

Ook Salesforce waar ik eenzelfde constructie heb voor een investering van zo'n 20 cent per optie ($20) lijkt niet succesvol te worden omdat de koers gisteren nabeurs 7% lager ging na slechte vooruitzichten. Maximale verlies hier op 6 opties dus vergelijkbaar en ongeveer $150. Ik verwacht dat het hier mee zal vallen en rond de 50-100 dollar kost. Een prima ingecalculeerde speculatie overigens, want de upside was stukken groter.

Verder zit ik nog short op de S&P 500, met wat dekking van korte put opties en ook short op de obligatie index, met dekking van geschreven put opties.

Saldo iets boven de 17k, waarbij met een gelijkblijvende beurs zoals nu, morgenavond minimaal 500 euro bijgeschreven kan worden, bij lichte daling loopt dit op tot 1000 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een zeer frustrerende dag met een aex die op expiratie dag omhoog kruipt. Ik had enkele put opties op de aex met daarbij ook wat geschreven opties waarbij ik optimaal zou profiteren met een aex onder de 455 maar gedurende de dag kruipt langzaam de beurs omhoog en loopt mijn winst weg. 

Redelijk frustrerend met om 14.30 belangrijke cijfers uit de VS die de markt zullen opschudden naar verwachting. Of het omhoog of omlaag gaat weet ik niet, maar de Big Boys gaan aan de slag!

Ik zit ook nog short in de VS en dat kan mijn dag zeker gaan maken vandaag! Geen stijging betekent enkele honderden euro's in de tas.

Stand op dit moment 17.270

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo de week is weer voorbij en huidig saldo is gedaald tot een miserabele 16.750 euro. Nog altijd een winst van 1750 euro, maar een behoorlijke domper in het humeur, want ik had een stijging naar de 18.000 verwacht.

Helaas ging de beurs niet mijn weg en merkte ik ook dat mijn posities op zijn expiratie dag met opties gewoonweg te groot waren en toch te risicovol. Dit heeft met name te maken dat alle opties out of the money waren en er weinig dekking meer zat in de geschreven opties. Hierdoor veel directe 'long exposure' vanuit mijn gekochte opties en dus erg gevoelig voor beweeglijkheid op de beurs. Abracadabra denk ik dat het is zo, en iets lastiger dan bijvoorbeeld simpel hoger of lager via Plus 500 of via binary options

Voor de eenvoud ga ik me hier in dit topic wat meer bezig houden met simpelere en alleenstaande strategieen die ik in meer detail zal behandelen. Dus meer uitleg en tips bij wat ik doe. 

Ik heb nog enkele posities open staan die ik maandag afhandel en dan met een nieuwe start en vanaf een bankroll van 15k weer aan de slag :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen staat de KeyNote speech van Apple klaar in San Francisco en moet het hoge woord omtrent de iPhone 7 er uit komen. Persoonlijk hoop ik op een nieuwe Apple Watch, zodat ik die aan kan schaffen.

Er staan bijzondere punten op de agenda en de verwachtingen zijn best hoog. Opties voldoende.

  • iPhone waterbestendig
  • Geen headset meer in te pluggen, maar alles draadloos
  • Zonder kabel op te laden
  • Betere batterij
  • Nieuwste processor

De koers van Apple is laatste periode wat onder druk, mede door de perikelen omtrent de betaling van belasting in Ierland.

Ik ga er proberen op in te spelen door middel van Apple opties.

Precieze strategie zal ik later vandaag nog posten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren in het klein een strategie ontwikkeld voor Apple vandaag, maar verwacht er toch niet heel veel van.

Koop calls Apple uitoefenprijs 108 dollar, lopend tot 16 september

Verkoop call Apple uitoefenprijs (strike), lopend tot 9 september

Idem voor de put opties met zelfde looptijden en strikes.

Ik hoop hierbij dat de product presentatie neutraal zal worden ontvangen op de beurs en de koers rond de 108 dollar blijft dobberen. Alle verwachtingswaarde van de korte opties zal er dan uitlopen en er zal waarde blijven zitten in de opties die nog een week lopen.

Kosten 45 dollar per optie spread (dus 90 dollar per optie strategie zowel put als call)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen week (vrijdag) tijdens expiratie al mijn posities verkocht. Een forse daling op de markten die ik liever een week eerder had gezien. Nu nog steeds een klein extra winstje er aan over gehouden.

Terug naar de positie in opties van Apple. Door de algehele malaise op de beurzen en toch de teleurstelling om de iPhone 7 liep de koers van Apple snel terug richting de 104 en zag ik mijn opties snel in waarde dalen. Hierdoor een verlies moeten maken met de verkoop van de opties voor 15 cent ($15). Dit kostte dus ongeveer 30 dollar per optie, exclusief transactiekosten.

Het idee was goed, helaas ging er bij de beurs iets mis ;)

Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Heb mijn saldo weer afgeroomd tot 15.000 euro, en 2.000 euro in de knip gestopt. Ik heb nog 1 put optie op de S&P 500 lopen van aankoop $250 en die zal vandaag wel terugzakken tot onder de $200.

Ik blijf voorzichtig in deze markt waar de rente snel oploopt en je ook de volatiliteit snel ziet oplopen. Met name dit laatste heeft enorm veel invloed op de prijzen van opties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...