Spring naar bijdragen

Stichting telecom claim


TheGallant

Aanbevolen berichten

Deze stichting is van mening dat bijna twee miljoen consumenten voor de gek zijn gehouden. Diegene die namelijk een abonnement met een 'gratis' telefoon hadden afgesloten, hadden volgens hen eigenlijk een kredietvorm afgesloten. De telecom aanbieders waren hierin niet transparant.

Ze verzamelen op dit moment een heleboel klachten, zodat men een massa claim kan indienen.

Wat vinden jullie hiervan en gaat dit lukken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het vrij naïef om te denken dat de telefoon gratis was :-)  Uiteraard zo adverteerden ze ermee maar je snapt toch dat dit in de maandelijkse kosten zat. Dat deze stichting het gaat proberen en misschien ook kans maakt zal ongetwijfeld. Zelf vind ik dat mensen ook wel wat meer na mogen denken en niet alles maakbaar is zoals de dingen ons worden voorgeschoteld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij met deze actie omdat dit mensen aanzet meer te gaan nadenken over aanbiedingen die " te mooi zijn om waar te zijn " . 

Ook een mooi voorbeeld van een aanbieding die minder mooi is als op het eerste gezicht lijkt ,  is de "private lease" . Mensen worden verleid een auto - abonnement af te sluiten ( waardoor ze wennen aan het bezit van een auto en die niet meer kunnen missen ) . Maar vervolgens willen ze misschien een huis kopen ( of ze hebben al een huis en de hypotheek die ze hebben komt in het geding ) , de "private lease " wordt als lening gezien en de beschikbare hypotheek wordt verlaagd .

Binnenkort met kansspelen via het internet . Reken maar dat er allerlei plannen zullen worden bedacht om mensen te laten denken dat ze "risicoloos" een gokje kunnen gaan wagen . 

Een "free lunch " bestaat niet . Maar er wordt natuurlijk wel mee geadverteerd ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij met deze actie omdat dit mensen aanzet meer te gaan nadenken over aanbiedingen die " te mooi zijn om waar te zijn " . 

Ook een mooi voorbeeld van een aanbieding die minder mooi is als op het eerste gezicht lijkt ,  is de "private lease" . Mensen worden verleid een auto - abonnement af te sluiten ( waardoor ze wennen aan het bezit van een auto en die niet meer kunnen missen ) . Maar vervolgens willen ze misschien een huis kopen ( of ze hebben al een huis en de hypotheek die ze hebben komt in het geding ) , de "private lease " wordt als lening gezien en de beschikbare hypotheek wordt verlaagd .

Binnenkort met kansspelen via het internet . Reken maar dat er allerlei plannen zullen worden bedacht om mensen te laten denken dat ze "risicoloos" een gokje kunnen gaan wagen . 

Een "free lunch " bestaat niet . Maar er wordt natuurlijk wel mee geadverteerd ! 


Of het is om de mensen te laten nadenken over de risico's weet ik niet. Ik vermoed dat het hen puur om de centen gaat. Dat wij er volgens over aan het nadenken gaan is een mooi gevolg.

We worden aan alle kanten verleid door de mooiste aanbiedingen.

Het zou mij ook benieuwen wat allemaal mag wanneer we in Nederland legaal een gokje mogen wagen op het internet. Hoe ver mogen de diverse aanbieders gaan, zonder dat de ksa hen op de vingers tikt.

Wie denkt overigens dat de stichting telecom een kans van slagen heeft?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeveel van die claims zijn in het verleden echt succesvol geweest ?

 

Staatsloterij twijfelachtig wat er met het geld is gebeurd.

Dexialease e.d. de polissen zijn wel veranderd mensen hebben wel een gedeelte van hun geld weer gekregen maar alles is niet terug gekomen.

 

Grootste winst met deze zaken zijn degene die het organiseren heb ik wel eens het gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weken later...
  • 9 maanden later...

Ik vind dit soort claims echt volkomen kansloos en vergelijkbaar met een casino aanklagen omdat je geld verloren hebt. Wanneer je iets 'gratis' krijgt van een commercieel bedrijf word je per definitie genaaid. Want het bedrijf zal dit echt alleen doen wanneer ze links of rechtsom een mogelijkheid tot 'return on investment' zien.

bewerkt door Gokje (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei TheGallant:

Ik snap jouw punt. Echter is het nu zo dat wanneer je een 'abonnement met telefoon' afsluit je geregistreerd staat bij het BKR. Dit betreft de 'lening' die je voor je telefoon afsluit bij een telefoon duurder dan €250. In zekere zin hebben ze een punt.

Om nou een claim neer te leggen vind ik ook te ver gaan.

Juridisch zullen ze vast wel een punt hebben. Ik ben zelf ook één van de 'slachtoffers' maar heb mij toen der tijd vanuit principe niet voor deze claim aangemeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei TheGallant:

Ik snap jouw punt. Echter is het nu zo dat wanneer je een 'abonnement met telefoon' afsluit je geregistreerd staat bij het BKR. Dit betreft de 'lening' die je voor je telefoon afsluit bij een telefoon duurder dan €250. In zekere zin hebben ze een punt.

Om nou een claim neer te leggen vind ik ook te ver gaan.

Dit is niet juist frank, je krijgt alleen een registratie bij BKR als je zo een abonnement afsluit en niet betaald. Eigenlijk best logisch dus, maar het is dus niet zoals 'ze' zeggen dat je direct een registratie hebt:) alleen bij wanbetalen! Terecht in mijn ogen!

 

hoe de claim is afgelopen, je kan alleen mee doen als je een getekend contract hebt... ik bewaar veel, echt heel veel, maar niet een contarct van 10 jaar oud:( toen was k nog te jong en bewaarde blijkbaar te weinig;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei ROELETTE:

Dit is niet juist frank, je krijgt alleen een registratie bij BKR als je zo een abonnement afsluit en niet betaald. Eigenlijk best logisch dus, maar het is dus niet zoals 'ze' zeggen dat je direct een registratie hebt:) alleen bij wanbetalen! Terecht in mijn ogen!

Sorry @ROELETTE moet je helaas ongelijk geven: https://www.bkr.nl/consumenten/telefoonkrediet/de-gevolgen-van-bkr-registratie-bij-een-mobiel-telefoonabonnement/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam zojuist de wijsneus van de smurfenfamilie tegen. Zegt die wijssmurf tegen mij:

Een "positieve" BKR notering bij het afsluiten van een mobiel telefoonabonnement waarbij de financiering van het geleerde toestel meer dan € 250,00 bedraagt? Het is juist dat bij het afsluiten van een mobiel telefoonabonnement waarbij een telefoontoestel wordt geleverd waarbij meer dan een waarde van € 250,00 wordt gefinancierd, deze bij het BKR geregistreerd wordt. Maar "positieve registratie" ??? Nope, dat is onjuist.

De financiering wordt als elke andere financiering (buiten registergoederen waarop een hypotheek gevestigd wordt, o.a. huis, boot, vliegtuig, onroerend goed etc) bij het BKR aangemeld. Zolang er geen betalingsachterstanden ontstaan en het "krediet" conform de contractafspraken met de kredietverstrekker worden nagekomen, vindt er geen enkele melding plaats. Enkel de datum waarop het krediet is overeengekomen en de datum dat het krediet is ingelost (werkelijke einddatum - datum afmelding). Bij een volgende kredietbeoordeling kan een eerder krediet een positieve bijdrage leveren.

Voor coderingen: https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/wat-betekenen-de-coderingen-op-mijn-overzicht/ 

bewerkt door FopSmurf1 (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam die andere wijsneus tegen en die citeerde: " Bij het afsluiten of verlengen van uw abonnement met een telefoon op afbetaling krijgt u te maken met een BKR registratie. Dit betreft een positieve registratie. Het is van belang om te weten dat de registratie alleen geldt voor mobiele telefoons op afbetaling waarvan de waarde hoger is dan 250 euro. U krijgt geen registratie voor de kosten binnen het abonnement voor bellen, sms’en en mobiel internet."

Smurf even naar de website: https://www.bkr.nl/consumenten/telefoonkrediet/uitzonderingen-op-bkr-registratie-bij-een-mobiel-telefoonabonnement/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei TheGallant:

Ik kwam die andere wijsneus tegen en die citeerde: " Bij het afsluiten of verlengen van uw abonnement met een telefoon op afbetaling krijgt u te maken met een BKR registratie. Dit betreft een positieve registratie. Het is van belang om te weten dat de registratie alleen geldt voor mobiele telefoons op afbetaling waarvan de waarde hoger is dan 250 euro. U krijgt geen registratie voor de kosten binnen het abonnement voor bellen, sms’en en mobiel internet."

Smurf even naar de website: https://www.bkr.nl/consumenten/telefoonkrediet/uitzonderingen-op-bkr-registratie-bij-een-mobiel-telefoonabonnement/

Ach ja, goed lezen is ook een kunst:  "Het is juist dat bij het afsluiten van een mobiel telefoonabonnement waarbij een telefoontoestel wordt geleverd waarbij meer dan een waarde van € 250,00 wordt gefinancierd, deze bij het BKR geregistreerd wordt"

Maar goed: https://www.bkr.nl/consumenten/telefoonkrediet/bkr-registratie-bij-mobiele-telefoon-op-afbetaling

Volledigheidshalve mijn AFM vergunning gecontroleerd en yupz, deze is nog geldig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...