Spring naar bijdragen

'Zeventig procent loterijwinnaars niet gelukkiger na winst'


DraaiPiloot

Aanbevolen berichten

Citaat

 

Gepubliceerd: 09 december 2016 06:54 | Laatste update: 09 december 2016 08:27


De Postcode Loterij heeft een onderzoek gedaan onder 1.800 winnaars die minstens 10.000 euro wonnen. 70 procent van hen zegt niet gelukkiger te zijn geworden door het winnen.
Het is de eerste keer dat de Postcode Loterij een dergelijk onderzoek uitvoert, schrijft het AD. Veel respondenten zeggen wel makkelijker geld uit te geven.

93 procent van de respondenten werkt niet minder nadat ze gewonnen hadden. Bij de mensen die meer dan een miljoen wonnen is dat percentage 51 procent. Ook in de kroeg verandert het gedrag van de ondervraagden nauwelijks. 

Van de 61 respondenten die meer dan een miljoen wonnen kocht 26 procent als eerst een auto. 

"De bevindingen van dit onderzoek stroken volkomen met mijn eigen ervaringen uit de afgelopen decennia", zegt Bea Post van de loterij. 

Mensen die meer dan een miljoen winnen krijgen van de Postcode Loterij professionele begeleiding.

Door: NU.nl

 

Ik behoor tot de 30% ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei DraaiPiloot:

 

Citaat

 

Mensen die meer dan een miljoen winnen krijgen van de Postcode Loterij professionele begeleiding.

Door: NU.nl

 

Ik heb me altijd afgevraagd wie die professionele begeleiding dan doet....een stelletje ongelukkige loterijwinnaars ? 

Of een ambtenaar die met zijn 1500 netto salaris je wel even zal vertellen hoe het allemaal werkt als je miljonair bent......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 maanden later...

Blunderende Miljoenenjacht-kandidaat wil spel afmaken

Banketbakker Arrold van den Hurk, die in november 2013 5 miljoen euro misliep doordat hij in het tv-programma Miljoenenjacht voortijdig op de stopknop drukte, wil het spel alsnog afmaken. Dat gaf zijn advocaat Peter Plasman vanochtend aan in de Amsterdamse rechtbank.

https://www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainment/blunderende-miljoenenjacht-kandidaat-wil-spel-afmaken

Terecht of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei TheGallant:

Blunderende Miljoenenjacht-kandidaat wil spel afmaken

Banketbakker Arrold van den Hurk, die in november 2013 5 miljoen euro misliep doordat hij in het tv-programma Miljoenenjacht voortijdig op de stopknop drukte, wil het spel alsnog afmaken. Dat gaf zijn advocaat Peter Plasman vanochtend aan in de Amsterdamse rechtbank.

https://www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainment/blunderende-miljoenenjacht-kandidaat-wil-spel-afmaken

Terecht of niet?

Hier erger ik me echt geel en groen aan. Hij heeft op de knop geduwd zenuwen of niet het spel is klaar. Ben blij met die 125 duizend euro. Nu wil die dus opnieuw spelen, maar niet die 125 duizend euro inleveren. Waar slaat dat op, ik mag toch ook niet 1000 euro op rood leggen, maar wel me geld terug eisen als zwart valt. Hoop dat hij die 125 duizend moet inleveren maar het spel opnieuw mag spelen. Eerste koffer meteen de hoogste eruit, klaar ermee !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Jordi, beetje zwart wit.

Hij had gezegd "ik ga door met spelen", maar maakte inderdaad een fout gemaakt door op de knop te drukken terwijl dat dus niet de bedoeling was. Hij meld direct dat het een foutje was en door wil spelen. Er zijn verder geen koffers omgedraaid, info bekend gemaakt of whatever, dus het programma had hem door kunnen laten spelen. De zogenaamde notaris mocht niet het beslissende woord geven om het spel te laten stoppen,want hij wist namelijk wat er in zijn koffer zat. Persoonlijk denk ik dat hij met die beslissing zijn eigen hachje heeft proberen te redden. Want als jij besluit door te laten spelen terwijl je weet dat er 5 miljoen in zit, dan zal het programma je dat niet in dank afnemen. Ze nemen de beslissing om te stoppen omdat ze natuurlijk wisten dat ie een groot bedrag zou gaan winnen met zijn 5 miljoen koffer. ga er maar vanuit dat ie minimaal 2 a 3 miljoen had gepakt dan. In de reglement stond ook niks vermeld dat op de knop drukken ook automatisch stoppen is, dat heeft het programma na de uitzending erin laten zetten. Over liegen en bedriegen dus is dit een goed voorbeeld.

Die beste man wil gewoon dat het spel alsnog wordt afgemaakt, lijkt mij een prima voorstel eerlijk gezegd. En mocht EndeMol daar niet in mee gaan , moeten ze gewoon meer dokken dan die 125k. Geef die man gewoon 4/5 ton ofzo, en dan nog mag je als EndeMOl in je handen knijpen dat ie zo dom is geweest om te drukken. Anders waren ze miljoenen kwijt. Elk normaal persoon die een beetje kan nadenken zou hetzelfde doen als deze man. Proberen er meer uit te halen dan die 125k. Dus zo dom is het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Dopey:

Haha Jordi, beetje zwart wit.

Hij had gezegd "ik ga door met spelen", maar maakte inderdaad een fout gemaakt door op de knop te drukken terwijl dat dus niet de bedoeling was. Hij meld direct dat het een foutje was en door wil spelen. Er zijn verder geen koffers omgedraaid, info bekend gemaakt of whatever, dus het programma had hem door kunnen laten spelen. De zogenaamde notaris mocht niet het beslissende woord geven om het spel te laten stoppen,want hij wist namelijk wat er in zijn koffer zat. Persoonlijk denk ik dat hij met die beslissing zijn eigen hachje heeft proberen te redden. Want als jij besluit door te laten spelen terwijl je weet dat er 5 miljoen in zit, dan zal het programma je dat niet in dank afnemen. Ze nemen de beslissing om te stoppen omdat ze natuurlijk wisten dat ie een groot bedrag zou gaan winnen met zijn 5 miljoen koffer. ga er maar vanuit dat ie minimaal 2 a 3 miljoen had gepakt dan. In de reglement stond ook niks vermeld dat op de knop drukken ook automatisch stoppen is, dat heeft het programma na de uitzending erin laten zetten. Over liegen en bedriegen dus is dit een goed voorbeeld.

Die beste man wil gewoon dat het spel alsnog wordt afgemaakt, lijkt mij een prima voorstel eerlijk gezegd. En mocht EndeMol daar niet in mee gaan , moeten ze gewoon meer dokken dan die 125k. Geef die man gewoon 4/5 ton ofzo, en dan nog mag je als EndeMOl in je handen knijpen dat ie zo dom is geweest om te drukken. Anders waren ze miljoenen kwijt. Elk normaal persoon die een beetje kan nadenken zou hetzelfde doen als deze man. Proberen er meer uit te halen dan die 125k. Dus zo dom is het niet.

Dit klopt allemaal, maar zou jij ook niet blij zijn met 125k deze poppenkast duurt nu al 2 jaar. Dadelijk wordt er besloten dat er niks wordt vergoed en niks opnieuw gespeeld mag worden. Dan heeft hem dit alleen maar geld gekost en tijd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei jordi22:

Dit klopt allemaal, maar zou jij ook niet blij zijn met 125k deze poppenkast duurt nu al 2 jaar. Dadelijk wordt er besloten dat er niks wordt vergoed en niks opnieuw gespeeld mag worden. Dan heeft hem dit alleen maar geld gekost en tijd...

Ik zou zeker blij zijn met 125k, maar niet in plaats van miljoenen. Ik snap best dat ie zich gewoon in de maling genomen voelt. En hoe bedoel je niks vergoed? het is niet zo dat hij die 125k kwijt raakt, alleen als het spel weer uitgespeeld mag gaan worden. En bovendien kost het hem niks aan advocaatkosten. Hij heeft een deal met zijn advocaat gesloten, waarschijnlijk een percentage. En qua tijd valt best mee, paar keer bellen en bespreken met je advocaat. Advocaat is veel meer tijd kwijt dan hem, maar die pakt natuurlijk hiermee extra publiciteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom laten ze hem niet gewoon opnieuw een koffer kiezen uit alle ongeopende koffers en daarna verder spelen? 
Dus de overgebleven 15 bedragen ff opnieuw random in de koffertjes steken, hem opnieuw een koffer laten kiezen (misschien wel weer de 5.000.000 of 2.000.000 of misschien 0,01) en dan het spel verder afwerken.

Volgens mij de simpelste en eerlijkste manier om dit op te lossen. 

Ik verzin dit nu in 10 seconden en zij doen er al 2 jaar over? (Geef mij maar 1/10.000 van het bedrag dat dit proces al gekost heeft en dan is iedereen tevreden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-7-2017 om 14:29 zei Dopey:

Haha Jordi, beetje zwart wit.

Hij had gezegd "ik ga door met spelen", maar maakte inderdaad een fout gemaakt door op de knop te drukken terwijl dat dus niet de bedoeling was. Hij meld direct dat het een foutje was en door wil spelen. Er zijn verder geen koffers omgedraaid, info bekend gemaakt of whatever, dus het programma had hem door kunnen laten spelen. De zogenaamde notaris mocht niet het beslissende woord geven om het spel te laten stoppen,want hij wist namelijk wat er in zijn koffer zat. Persoonlijk denk ik dat hij met die beslissing zijn eigen hachje heeft proberen te redden. Want als jij besluit door te laten spelen terwijl je weet dat er 5 miljoen in zit, dan zal het programma je dat niet in dank afnemen. Ze nemen de beslissing om te stoppen omdat ze natuurlijk wisten dat ie een groot bedrag zou gaan winnen met zijn 5 miljoen koffer. ga er maar vanuit dat ie minimaal 2 a 3 miljoen had gepakt dan. In de reglement stond ook niks vermeld dat op de knop drukken ook automatisch stoppen is, dat heeft het programma na de uitzending erin laten zetten. Over liegen en bedriegen dus is dit een goed voorbeeld.

Die beste man wil gewoon dat het spel alsnog wordt afgemaakt, lijkt mij een prima voorstel eerlijk gezegd. En mocht EndeMol daar niet in mee gaan , moeten ze gewoon meer dokken dan die 125k. Geef die man gewoon 4/5 ton ofzo, en dan nog mag je als EndeMOl in je handen knijpen dat ie zo dom is geweest om te drukken. Anders waren ze miljoenen kwijt. Elk normaal persoon die een beetje kan nadenken zou hetzelfde doen als deze man. Proberen er meer uit te halen dan die 125k. Dus zo dom is het niet.

Als dit allemaal waar is dan de kans is groot dat de vonnis in zijn voordeel uitgesproken wordt . 

Enige probleem wat ik hier zie ( in mijn mening ) , is het feit dat hij aangeeft de knop per ongeluk gedrukt te hebben en dat het allemaal niet de bedoeling was . 

Dat stuk is namelijk zeer moeilijk te bewijzen . 

Uiteraard , de rechters kijken niet naar alle argumenten ,, zwart wit ,, . Ze mogen ook in grijs gebied beslissen . 

Maar meestal gaat het hen eerder om wat er te bewijzen valt , dan wat er gezegd wordt . 

 

Hoe dan ook , ik vind het een interessante zaak en benieuwd hoe het afloopt . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij drukte op de knop, en na het drukken op de knop geeft hij aan dat het verkeerd gedaan heeft. Zuur voor hem maar ik verwacht dat hij juridisch bakzeil haalt.

Ik verwacht dat het cruciaal is of Endemol aannemelijk kan maken dat de spelregels aan deze kandidaat duidelijk zijn uitgelegd. Ik verwacht dat Endemol dit goed heeft ingeregeld in hun proces, en daarom ga ik ervanuit dat Endemol dit zal winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.