Spring naar bijdragen

Voorspel slotstand AEX 31 december 2017


LasVegasNic

Aanbevolen berichten

Beste OneTimers en beursliefhebbers, we hebben weer een leuke weddenschap voor jullie.

Voorspel de slotstand van de AEX op 31 december 2017.

De winnaar die het goed raad of het dichtste erbij zit krijgt een heel staatslot.

De vorige editie is gewonnen door @TheMikeyx. Hij zat er slecht 0,05 punt naast.

De slotstand AEX 31-12-2016: 483,17 punten!

Je kunt de slotstand AEX tot 31-01-2017 doorgeven.

Doe mee en wellicht bij jij deze keer de winnaar ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 maanden later...

De huidige stand ligt rond de 510 punten en we hebben nog 8 maanden te gaan dit jaar. Politieke risico's lijken af te nemen, behalve nog de verkiezingen in Frankrijk. Verder is er natuurlijk de spanning rondom Noord Korea, maar ik verwacht niet dat dit heel veel impact zal gaan hebben, tenzij het volledig uit de hand gaat lopen. 

Gezien de lage rente, die nog wel even aan zal houden, zijn aandelen nog prima gewaardeerd, ook al lijkt het op basis van de koerswinstverhouding prijzig nu. 

Succes allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei JackPot:

De huidige stand ligt rond de 510 punten en we hebben nog 8 maanden te gaan dit jaar. Politieke risico's lijken af te nemen, behalve nog de verkiezingen in Frankrijk. Verder is er natuurlijk de spanning rondom Noord Korea, maar ik verwacht niet dat dit heel veel impact zal gaan hebben, tenzij het volledig uit de hand gaat lopen. 

Gezien de lage rente, die nog wel even aan zal houden, zijn aandelen nog prima gewaardeerd, ook al lijkt het op basis van de koerswinstverhouding prijzig nu. 

Succes allen!

Zolang er niemand op rode knoppen gaat drukken of dreigt te drukken heb ik er vertrouwen in dat de beurzen blijven stijgen maar ondanks dat ben ik aan het afbouwen oftewel winstnemen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De beursgoeroe van vorig jaar (Jaja, me myself and I) is blijkbaar vergeten hier te posten. Ik denk dat de komende tijd, door de onzekerheid met de plannen met de brexit, vele verkiezingen, trump, noord-korea, turkije, IS en ga zo nog maar ff door dat de markt flink onder druk komt te staan. Als er niks 'groots' met een van bovenstaande voorbeelden gebeurd denk ik dat we op een miniem winstje uit kunnen komen.

Niet om negatief te doen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik bang ben voor een 3e wereldoorlog. Dat met Noord-Korea lijkt niet lang goed meer te gaan (blufpoker op het állerállerállerhoogste niveau), en daarnaast word de strijd met IS en Syrië etc ook steeds zwaarder. En wie weet wat er in godsnaam in Turkije staat te gebeuren. Mark my words, ik vrees binnen nu en enkele jaren het ergste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 maanden later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...