Spring naar bijdragen

IPO, Beursgang ABN-AMRO?


LasVegasNic

Aanbevolen berichten

Hoe denken jullie over de ABN-AMRO en de mogelijke beursgang?

Door alle verontwaardiging rondom de loonsverhoging (de ABN AMRO-bestuurders hebben hier inmiddels wel vanaf gezien) heeft minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem, besloten om de beursgang van de bank uit stellen. Ik vraag me af of ze überhaupt wel een fatsoenlijke prijs voor de bank zullen ontvangen. Het wordt geen afstel maar denken jullie dat de ABN-AMRO in 2015 nog naar de beurs gaat?

Zou jij inschrijven op deze IPO?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weken later...

Denk dat 2015 nog net te vroeg is, voorbereiding voor een IPO duurt toch wel langer om dit heel goed te doen. Ik denk dat ze het gaan verkopen als een volksaandeel en het Nederlandse volk voorrang gaan geven en met een kleine korting pik ik ook wat stukjes mee, gewoon omdat het kan :-)

Mooie zaak als er 15Miljard terug kan vloeien in de staatskas en dit met een sisser is afgelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat 2015 nog net te vroeg is, voorbereiding voor een IPO duurt toch wel langer om dit heel goed te doen. Ik denk dat ze het gaan verkopen als een volksaandeel en het Nederlandse volk voorrang gaan geven en met een kleine korting pik ik ook wat stukjes mee, gewoon omdat het kan :-)

Mooie zaak als er 15Miljard terug kan vloeien in de staatskas en dit met een sisser is afgelopen.

Dit zou heel mooi zijn! Al die miljarden terug naar de staatskas.

Zelf zou ik ook interesse hebben in het aandeel als ik dit met korting zou kunnen kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou niet bijzonder interesse hebben in ABN, net zo min als in andere bankaandelen. Denk wel dat beursgang succes wordt voor overheid. Beurs sentiment is uitstekend en winst van ABN zal ook verder toenemen en daarmee ook de prijs die overheid er voor gaat krijgen. Besef dat overheid veel medewerkers heeft gered van werkloosheid en daarmee ook uitkeringen. Denk dat opbrengst 15 mld plus zal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las het en dacht, wauw dat is snel en waarom moeten sommige zaken zolang duren in de politiek en wachten we al meer dan 15 jaar op goede online kansspel wetgeving?

Simpel, "ze" moeten alle lefties te vriend houden. SP, PVDA en dat soort zijn beslist gaan fan van een wat losser beleid. Als de VVD het erdoor beukt zijn ze weer steun kwijt op andere vlakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...
  • 5 weken later...

Voor de liefhebbers. Vanavond op NPO2, de documentaire Geld stinkt niet: hoe de Nederlandse staat eigenaar werd van de bank. Docu gaat over ABN-AMRO.

Een voor onmogelijk gehouden scenario. Dat speelde zich af eind september 2008. De Nederlandse regering moest onder zware tijdsdruk onderhandelen met de Belgen om ABN AMRO van de ondergang te redden. Een strijd vol botsende ego's, machtsspelletjes en cultuurverschillen, die vanuit Nederland de codenaam kreeg 'Pecunia non olet' ('geld stinkt niet'). De Nederlandse en Belgische onderhandelaars blikken voor de eerste keer terug op deze moeizame en zenuwslopende onderhandelingen, die uitdraaide op een klassieke derby van de lage landen : BRON: NPO2

Wie gaat die kijken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kogel is door de kerk! ABN AMRO gaat naar de beurs eind dit jaar of begin volgend jaar. Verwachte totale opbrengst ca 15 miljard euro, wat toch een behoorlijk verlies betekent op deze 'investering'.

Klopt, waarom de bank nog niet een paar jaar houden. Dividend inpikken en dan later alsnog naar de beurs brengen.

Vele miljarden verloren op deze bank, nationalisatie. Miljarden kwijt aan Griekenland. Zien we ook niet meer terug. Damn en maar blijven bezuinigen X(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wie die cijfertjes doet daar, maar er klopt zoals altijd weer geen ene jota van.

De winstcijfers van de ABN worden consequent niet meegenomen in de cijfers. Ik denk dat het niet overdreven is om te zeggen dat er in de sommetjes zeker 5 miljard euro mist, dat is de winst die is gemaakt terwijl het concern in handen van de overheid was.

Ik denk we er al met al uiteindelijk niet slechter van worden met zijn allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 maanden later...
Dan kun je dus niet inschrijven, houden altijd de bovengrens aan wat ook vanzelfsprekend is.

@herrumm dit is natuurlijk niet helemaal vanzelfsprekend en volledig afhankelijk van de vraag tijdens een IPO. In het geval van ABN AMRO verwacht ik persoonlijk voldoende vraag naar is. Ik lees ook dat na een dag reeds voldoende inschrijvingen waren om alle aandelen te verkopen. 10% van de te verkopen aandelen zijn voor particuliere beleggers en 90% voor institutionele beleggers. Mede gezien het hoge verwachte dividendrendement en het goede beursklimaat zal dit inderdaad betekenen dat IPO koers 20 euro zal zijn en ABN op dat moment wordt gewaardeerd op 18.8 miljard euro.

@lasvegasnic je kunt uiteraard niet inschrijven voor een koers die je zelf wilt, maar je kunt wel mochten de aandelen zakken de stukken oppikken op 16 euro. Waarom trouwens 16 euro? Vind je zelf de waarde van ABN maar 15 miljard euro? En hoe kom je op deze waardering? Stel dat de aandelen 10 euro zouden worden, maar er twee keer zoveel aandelen zouden zijn.....? De koers van een aandeel zegt niet zoveel, maar meer de totale waardering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot, het is gevoelsmatig en helemaal niet onderbouwd. Ik verwacht meer stijgingspotentie bij 16 Euro dan bij 20 Euro. Zoals het er nu uitziet schrijf ik niet in. Ik vind de laatste dagen de beurs sowieso weer wispelturig. Vandaag is de AEX bijna 2% in de min gesloten. In zo'n beursklimaat zie ik ABN-AMRO niet uitblinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.