Spring naar bijdragen

[Backing] 1.000x Beat The Clock


DennMann

Aanbevolen berichten

Onetimers!

Ik heb een leuk pokerformat ontdekt op PokerStars, namelijk de Beat The Clock toernooien. Je speelt maar 5 minuten, begint met 12,5BB en na vijf minuten krijg je uitbetaald naar ratio in het aantal chips wat je nog hebt. De game is zoom, hyperturbo (blinds elke minuut omhoog tot 500-1000) en 4 handed. Je deelt de meest smerige beats uit en je krijgt ze nog viezer terug.

Ik heb nu 100 van $1 toernooien gespeeld en noteer een klein verlies van $8,04. 25%ITM. De variance is ziek hoog (heb 17 games achter elkaar niet gecashed) en je kunt hier nooit echt voor de onetimer gaan. Eén keer had ik de meeste chips, dat leverde $6,76 op. Maar volgens mij zijn deze dingen goed te beaten en ik wil de variance er uit hebben, dus ga ik er de komende tijd 1.000 spelen.

Zolang ik bij hyperturbo/sit and go blijf speel ik redelijk winnend, ik verlies het vaak op de MTT's ;) http://pokerprolabs.com/dennmann/pokerstars/2017/sng

Waarom de backing?
Waarom ik me in gods naam voor 1.000 micro toernooien laat backen? Omdat ik dan zeker weet dat ik ze ga spelen. Dat is de enige reden. Het gaat me niet zo zeer om het geld, maar meer om de commitment. Vandaar dat ik 30% in de verkoop doe.Uiteraard kijken we na de 1.000 stuks wat we gaan doen. Eventueel bij positief resultaat door naar de $5.

Wat kost dat?
1% kost $10
5% kost $50
10% kost $100

Het liefst alles via PokerStars maar bank of Neteller etc is ook geen probleem. 

Ik ga geen handjes posten want met gemiddeld 5-10BB valt er niet veel te analyseren. Ik speel om chips te verzamelen en niet om te overleven. De laatste hand gaat het er gewoon in. Dat is vaak of een 40K stack of 0, so be it.

May the odds be in my favor!

Wie gaat er mee op de hyperturbocrapshoot trein?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rake op de $1 is 10%, inderdaad aan de hoge kant.

Ik ben wel van mening dat je hier een flinke edge kan behalen door gewoon goed aan handenschema te houden. Zitten genoeg mensen bij die gewoon lekker 50% van hun stack preflop callen en bij een raise wegleggen. Of het wel of geen "goed" format is en hoe jij tegen Stars aan kijkt staat verder los van deze challenge.

 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 2014 heb ik wat shotjes genomen met wat grotere SNG's ;).

In mijn post staat ook dat ik me laat backen zodat ik zeker weet dat ik er 1.000 ga spelen. 1.000 stuks is nogal een commitment, vandaar. Het gaat dus niet zozeer om het geld maar om het volume. Ik wil dit jaar graag weer wat meer spelen en dit lijkt me naast de 6max Hyperturbo's een mooie challenge.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...

Ik pak dit zeer zeker niet mee. Waarom? Simpel.

1. Een redelijke onetimer zit er niet in. Ik ga niet iemand backen om er (in een extreem gunstig geval) +20% mee te halen.

2.: De rake is achterlijk hoog. Daar kan een Jaime Staples denk ik nog geen edge op halen, laat staan een fun player als jij (sorry, met alle respect, maar get the point)

3. Zoals je eigenlijk al zei, tis net een crapshoot. En aangezien 98% zijn push/fold al niet eens kent in shortstack toernooien, word dat m niet.

Sorry, mission kansloos vrees ik al met al. Goodluck anyways!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...