Spring naar bijdragen

Vlaamse tieners vergokken spaargeld in games


TheGreatOne

Aanbevolen berichten

 

 

Vlaamse tieners vergokken spaargeld in games

In de marge van een populair videospelletje waarin elitetroepen terroristen bekampen, heeft zich een alternatief gokcircuit ontwikkeld. Zonder enige controle of regulering verspelen ook Vlaamse tieners er hun zakgeld. Vorig jaar zou er wereldwijd voor meer dan 4,5 miljard euro verwed zijn.

 

Ik zie zelfs dat The Great One ook in het artikel staat :-)

 

Slotmachine

‘Valve heeft het heel slim aangepakt’, zegt Armijn Meijer, kansspelexpert bij de Nederlandse site OneTime. ‘Het heeft een markt gecreëerd waarbij ze zelf legaal bezig zijn, maar die ook een illegale kant heeft, en vooral zeer aantrekkelijk is. Alleen al het hele proces van het openen van zo’n kist met een skin erin: het lijkt op een slotmachine, met allerlei geluiden. Het is zeer spannend, ik kijk er ook graag naar. Maar het kan zo verslavend zijn dat kinderen erdoor worden opgeleid tot aankomende gokkers.’

 

-----

Ik denk dat binnen een aantal jaar het gokken op esports in alle hevigheid los zal barsten (ook op de Nederlandse markt). Het is en blijft zo populair om te gamen en als die ook nog een sociaal aspect heeft om esports te kijken, is het een gouden combinatie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 hours ago, Cazimir said:

het gamen op zich zelf kan al voor een sociaal isolement zorgen, laat staan als ze ook nog eens gaan gokken.Dan is het contact met de buitenwereld al helemaal ver te zoeken

Goed punt ! E-sports gaat echt boomen en het gokgehalte rondom dat fenomeen gaat nog grote ogen trekken.

echt minpunt is de leeftijd ..

bewerkt door Fosgate (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 jaren later...

Lasten onder dwangsom Electronic Arts Inc. en Electronic Arts Swiss Sàrl voor spel Fifa
29 oktober 2020

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft Electronic Arts Inc. en Electronic Arts Swiss Sàrl ieder een last onder dwangsom opgelegd met een maximum van 5 miljoen euro vanwege het overtreden van de Wet op de kansspelen met ‘Packs’ in het spel Fifa. De last werd in 2019 opgelegd

https://kansspelautoriteit.nl/nieuws/nieuwsberichten/2020/oktober/lasten-dwangsom/

Goede zaak wel, niets anders dan gokken als je het mij vraagt. Aan banden leggen wat mij betreft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...